حسین پورحسین: در غرفه آستان قدس رضوي در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، مؤسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوي از مجموعه اشعار آیینی عاشورای حسینی که در کتاب شعر «اصحاب الحسین(ع)» به چاپ رسیده است، رونمایی کرد.

رونمایی از کتاب اصحاب الحسین(ع) در شانزدهمین نمایشگاه  بین المللی کتاب مشهد

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوي در حاشیه این مراسم به خبرنگار قدس گفت: کتاب شعر اصحاب الحسین(ع) از مجموعه آثار 72 تن از شاعران بهره گرفته است و این کتاب می‌تواند مورد استفاده مداحان اهل بیت(ع) در مراسم ها وعزاداری ها قرار گیرد.رضا خوراکیان با تقدیر از جواد قربان پور که گردآوری و تدوین مجموعه شهر اصحاب الحسین(ع) را از ابتدا تا انتها برعهده داشته گفت: تولید کتابها و محصولات چند رسانه‌ای با محوریت معارف دینی بخصوص در ارتباط با نکات آموزشی و مشاوره‌ای ویژه زوجهای جوان مورد توجه حوزه خدمات مشاوره‌ای قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه 6 ماه صرف جمع آوری این شعرها شده است، افزود: پنج هزار جلد از کتاب حاضر برای استفاده عموم به چاپ رسیده است. وی گفت: طی سه ماه گذشته 30 عنوان کتاب تولید شده است.

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوي از تولید 10 عنوان کتاب الکترونیک و نرم افزار چند رسانه‌ای خبر داد و افزود: چهار عنوان کتاب الکترونیک تولید شده در بخش جشنواره کتاب سال رضوی از تولیدات برگزیده این جشنواره شده است.

رضا خوراکیان پژوهشهای اجتماعی و خدمات مشاوره‌ای به زوجهای جوان را از جمله فعالیتهای حوزه کاری‌اش برشمرد و افزود: با تشکیل این مؤسسه تشکلهای فعال جوانان در سراسر کشور زیر پوشش قرار گرفته و فعالان فرهنگی در همه زمینه‌های پژوهشی و چاپ و نشر کتابهای دینی و مذهبی با این مؤسسه همکاری دارند.

وی با بیان اینکه تولیدات مؤسسه از نظر کیفی از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: اعتماد به جوانان و صاحبان اندیشه و تشکلهای جوانان ثمرات خوبی داشته و تولیدات آنها در حوزه آثار فاخر بسیار ارزشمند و در خور تقدیر است.

جواد قربان پور که گردآوری و تدوین کتاب اصحاب الحسین(ع) را برعهده داشته است، نیز به خبرنگار قدس گفت: همان طور که در مقدمه کتاب آمده، شعر عاشورایی با پیشینه‌ای مکتوب ظرفیتهای فراوان حماسی، ارزشی، اخلاقی عرفانی را در خود جا داده و روایتها را به زبان شعر درآورده و از نظر بالندگی شعر آیینی بویژه عاشورایی از آثار فاخر و ماندگاری برخوردار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.