مهناز خجسته نیا: قدس ویژه خراسان - شهردار مشهد از انعقاد قرارداد پایان همکاری شهرداری مشهد با شرکت «الیت» خبر داد.

 پایان همکاری « الیت» با شهرداری

مرتضوی که در نشست ارایه گزارش عملکرد یک ساله شهرداری مشهد سخن می گفت، در پاسخ به پرسش خبرنگار ما گفت: در جلسه ای با حضور هیات مدیره این شرکت، سرانجام مدیریت الیت بر پارک حاشیه ای مشهد پایان یافت.

وی درخصوص رقم تسویه شرکت الیت با شهرداری اظهار داشت: شهرداری حدود 8 میلیارد تومان از بدهکاری به الیت را پذیرفت که با همین رقم تسویه حساب صورت گرفت.

وی با بیان اینکه هم اکنون شهرداری مشهد با الیت هیچ قراردادی ندارد، گفت: اکنون شهرداری وارد اجرای مدیریت بر پارک حاشیه شهر مشهد شده است.

 

* راضی نمی شوم به عملکردم نمره 20 بدهم

شهردار مشهد که در این جلسه فقط پاسخگوی پرسش خبرنگاران بود، درخصوص نمره مرتضوی به عملکرد یک ساله اش در شهرداری مشهد گفت: من هیچ وقت راضی نمی شوم، وقتی محک ارزشیابی خون شهدا، ایثارگری جانبازان و بزرگواری مردم است به خودم نمره 20 بدهم.

وی با بیان اینکه فقط با تمام وجود سعی کرده ام خدا از من راضی باشد، افزود: این در حالی است که در نظام جمهوری اسلامی مدیران باید بیش از این تلاش کنند.

وی از پاسخ به پرسشی در زمینه اظهاراتش درخصوص ورود شهرداری به موضوع ازدواج آسان در مشهد خودداری کرد و گفت: از توضیح در این خصوص شرمنده ام، برای اینکه نمی خواهم تداخلی در وظایف دستگاه‌ها بوجود آید.

به گفته وی، شهرداری در ازدواج آسان جوانان مشهدی می خواهد نخودی در دیگ این آش بیندازد چون معتقد است ازدواج در مشهد باید توسعه یابد و یکی از ارکان اساسی است.

 

* ارتباط بدهی شهرداری مشهد با محرمانه بودن سن بانوان!

مرتضوی در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان بدهی شهرداری مشهد به بانکها نیز گفت: این موضوع مانند سن بانوان محرمانه است!

وی با بیان اینکه فقط بدانید میزان بدهی ما به بانکها خیلی زیاد است، افزود: البته شهرداری مشهد ندار هم نیست.

وی حال و هوای محرم را نیز به پاسخ این موضوع ارتباط داد و اظهار داشت: نگذارید صفای محرم با اعلام رقم بدهی معطوف این مسایل شود.

 * نظر تولیت آستان قدس رضوی برای شهرداری فصل الخطاب است

شهردار مشهد در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر بدهی آستان قدس رضوی به شهرداری مشهد نیز گفت: ما با آستان قدس رضوی حسابهای فی مابین داریم، بنابراین گاهی ما از آنها طلبکار و گاهی آنها از ما طلبکار می شوند اما هرگز دعوا و حتی مباشات نداریم.

مرتضوی با بیان اینکه نظر تولیت آستان قدس رضوی برای شهردار مشهد فصل الخطاب است، افزود: اما نمی دانم چرا برخی رسانه ها به دنبال جنجال در ارتباطات ما با آستان قدس رضوی هستند.

به گفته وی، شهرداری مشهد با آستان قدس رضوی در خصوص احقاق حقوق طرفین هیچ مشکلی ندارند، به طوری که آنها از حقشان دفاع می کنند و ما هم از حقوق شهرداری!

وی با رد هرگونه درخواست غیرقانونی از سوی طرفین اظهار داشت: خوشبختانه آستان قدس رضوی تاکنون هیچ درخواستی فراتر از قانون از شهرداری مشهد نداشته است.

 

* کاهش یک میلیارد تومانی هزینه جشن مهدویت و انتخاب معاونت فرهنگی

مرتضوی در خصوص محل هزینه کرد اعتبار 2 میلیارد تومانی جشنهای دهه مهدویت توسط شهرداری مشهد نیز گفت: اول اینکه رقم 2 میلیارد تومان نیست و حدود یک میلیارد تومان است و دوم اینکه همه حسابها صورت وضعیت دارند و باید از معاون فرهنگی شهرداری مشهد مطالبه شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر چگونگی انتخاب وحید جلیلی به عنوان معاون فرهنگی جدید شهرداری مشهد هم گفت: بنده سالهاست با وحید جلیلی آشنا هستم و نحوه انتخاب او نیز بدین گونه بوده که به وی پیشنهاد داده ام و با قبول پذیرفتن مسؤولیت از سوی او، تشریفات اداری انجام و حکم معاونت وی صادر شده است.

 

*  هتل 7 ستاره ای که سرمایه سوزی بوده

شهردار مشهد در ادامه نسبت به ادعای برخی مبنی بر مسدود کردن سرمایه گذاری توسط شهرداری مشهد هم گفت: اگر شهرداری مشهد سرمایه گذاری برای احداث هتل 7 ستاره در ارتفاعات جنوبی شهر را مسدود کرده این امر به دلیل سرمایه سوزی سرمایه های آینده شهر بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اجازه نمی دهد ارتفاعات جنوبی که تنها تنفسگاه و تفرجگاه شهر هستند به آهن و سیمان تبدیل شوند، افزود: این ارتفاعات حق عموم شهروندان  است و نباید محصور و در اختیار سرمایه داران قرار بگیرد.

به گفته وی، در سال 91 پروانه این هتل با 362 هزار متر به قیمت 30 میلیارد تومان صادر شده، یعنی متری 80 هزار تومان در حالی که با این رقم در هیچ روستایی اجازه ساخت و ساز نمی دهند.

وی از بازگشت رقم پرداخت شده پروانه هتل از سوی شهرداری مشهد خبر داد و گفت: تمام خساراتی که شهرداری متحمل سرمایه گذار کرده را نیز متقبل شده ایم.

وی اظهارداشت: در این سرمایه گذاری سرمایه ای به نفع شهر مشهد نیامده بوده که بخواهیم آن را فراری دهیم.

وی از نوسازی 52 درصدی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر خبر داد و گفت: در بافتهای فرسوده عامل و آبکوه نیز طی یک سال گذشته معادل کل دوران گذشته تملک صورت گرفته است.

 

* رقم توافق تملک پل عباسپور در هیأت 7 نفره

شهردار مشهد در ادامه از رقم قطعی توافق شده بین شهرداری و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای تملک در پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید عباسپور خودداری کرد و گفت: در هیات سه نفره این رقم 14 میلیارد تومان به توافق رسید که با اعتراض شرکت پخش روبه‌رو شد، اما در هیات بدوی این رقم نجومی شد که باز با اعتراض شهرداری مواجه شد.

به گفته وی فعلاً مسؤولیت به هیات 7 نفره سپرده شده و در مقابل زمین مناسبی نیز برای انبارهای این شرکت در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.