رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : ما نظر امریکایی ها را درباره رفع تدریجی تحریم ها قبول نداریم و باید همه تحریم ها اعم از تحریم های یک جانبه دولت امریکا ، کنگره امریکا ، اتحادیه اروپا و شورای امنیت یکجا برداشته شود.

رفع تدریجی تحریم ها راقبول نداریم باید یکجا برداشته شود

به گزارش واحد مرکزی خبر از پاریس،  این دیدارکه ریاست آن را «علاء الدین بروجردی» بر عهده داشت درباره توسعه روابط دوجانبه پارلمانی ، پرونده هسته ای کشورمان ، آخرین شرایط منطقه خاورمیانه ، رشد تروریسم و حضور گروهک تروریستی منافقین در فرانسه گفتگو شد.

این دیدار، با حضور اعضای هیئت ها و کارشناسان دوطرف یک ساعت طول کشید .

همچنین در دیدار هیئت پارلمانی کشورمان دعوت رسمی آقای لاریجانی از رییس پارلمان فرانسه را برای سفر به تهران تسلیم وی کرد.

بروجردی پس از پایان این دیدار ، گفتگوها با رییس پارلمان فرانسه را خوب ارزیابی کرد و گفت: درباره ضرورت یک تحرک جدید از طرف پارلمان های دو کشور با توجه به تحولات منطقه و هم روابط دوجانبه گفتگو شد که رییس پارلمان فرانسه نیز استقبال کرد.

وی با بیان اینکه در این دیدار گزارش مفصلی از آخرین تحولات هسته ای داده شد، افزود: یکی از گره هایی که باید در مذاکرات آینده دکتر ظریف با جان کری با حضور کاترین اشتون باید باز شود، همین موضوع لغو یکجای همه تحریم هاست و این اتفاق اگر بیفتد حتما راه را برای توافق نهایی هموار خواهد کرد.

بروجردی با تاکید براینکه مواضع برحق ایران در زمینه فعالیت های صلح آمیز هسته ای به صورت شفاف و روشن به طرف فرانسوی منتقل شد، گفت: فرانسوی ها که عضو 5+1 و عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند، امیدوارند این گره باز شود .

وی افزود: با این شرایط آنچه که برای جمهوری اسلامی ایران مهم است ،حفظ حقوق قانونی هسته ای ملت ایران است .

رییس کمیسیون امنییت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تشریح تلاش های ایران در مبارزه با تروریسم در دو کشور سوریه و عراق برای طرف فرانسوی قابل توجه بود گفت: استقبال نکردن ایران از ائتلاف تشکیل شده بر ضد داعش هم به دلیل اینکه ما اعتباری از صداقت و واقعیت نمی بینیم و با این ویژگی ها این ائتلاف نمی تواند نقشی را در این باره ایفا کند، توضیح داده شد.

بروجردی با بیان اینکه به حضور و استقرار گروهک تروریستی منافقین در فرانسه هم اعتراض شد افزود: ملت ایران از این گروهک نفرت دارد و خواستار تبادل نظر و همکاری در این زمینه شدیم و حتی گزارشی را درباره این گروهک تقدیم رییس پارلمان فرانسه کردیم.

وی در ادامه همچنین گفت: در این دیدار به اقدام وزارت خارجه فرانسه هم در معرفی ایران به عنوان کشوری خطرناک اعتراض شد .

رییس کمیسیون امنییت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  افزود: امروز در بحث حقوق بشر چهره ای ظالمانه و غیر واقعی از جمهوری اسلامی ایران در غرب تشریح می شود، به آنها گفته شد که توریست هایی که از کشورهای مختلف به ایران سفر می کنند از ایران به عنوان کشوری با ثبات یاد می کنند.

بروجردی گفت: تصمیم وزارت خارجه در معرفی ایران به عنوان کشوری خطرناک غیر منصفانه است و از آنها درخواست کردیم تا در این زمینه تجدید نظر جدی کنند.

هیئت پارلمانی کشورمان همچنین امروز با اعضای کمیسیون های روابط خارجه و دفاع و گروه دوستی ایران و فرانسه در پارلمان دیدار و گفتگو کردند.

پس از این دیدارها قرار شد هیئتی از پارلمان و سنای فرانسه برای ادامه مذاکرات دو طرف به تهران سفر کنند.

هیئت پارلمانی کشورمان به دعوت کمیسیون روابط خارجی پارلمان فرانسه به پاریس سفر کرده است .

این سفر چهار روزه فردا پایان می یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.