قدس آنلاین یزد - ریيس مركز تحقيقات بيماري‎‎هاي پستان دانشگاه علوم پزشكي يزد از راه‎‎اندازی مركز تشخيص ژنتيكي سرطان پستان به عنوان دومین مرکز کشور خبر داد.

دومین مركز تشخيص ژنتيكي سرطان پستان کشور در يزد راه‎‎اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، دكترسيدمصطفي شيريزدي با بیان این خبر اظهار داشت : پس از تلاش‏‏هاي متوالي با همكاري مركز تحقيقات ژنتيك دانشگاه علوم پزشکی یزد در یک ماه گذشته، موفق به ايجاد مركز تشخيص ژنتيكي سرطان پستان در استان يزد شديم كه اين مهم در كل كشور بي‎‎نظير است و دومین مركز در كشور محسوب مي‎‎شود.

وی با اشاره به فعالیت دو و نیم ساله مرکز تحقیقات بيماري‏‏هاي پستان دانشگاه علوم پزشكي يزد، افزود: سرطان پستان شايع‏‏ترين سرطان و دومين علت مرگ در بین بانوان است و این در حالی است که شيوع این بیماری در كشور و استان يزد نیز در رتبه نخست قرار دارد.

 

دانشيار گروه جراحي دانشگاه علوم پزشكي يزد با بيان اين كه اين مركز از بدو تاسيس تاكنون علي رغم كمبود بودجه و دستان خالي به صورت ثابت مشغول فعاليت بوده است، تصریح کرد: تاكنون بالغ بر 10 طرح تحقيقاتي در زمينه بيماري‏‏هاي پستان در این مرکز تهيه و در مجلات معتبر داخلي و خارجي به چاپ رسيده است.

وی با بيان اين كه در اين مركز اقداماتي از قبيل ثبت بيماري برای کسب وضعيت دقیقی از آمار بیماران انجام می‎‎شود، ادامه داد: اين مركز در رابطه با ريشه‎‎يابي و بررسی علت اين سرطان در كشور و استان نیز فعالیت می‏‏کند.

 

شيريزدي با اشاره به انجام طرح‌‌هاي مختلف پژوهشي و برنامه آموزشي در اين مركز، افزود: تاكنون در اين مركز چندين طرح پژوهشي و نیز چاپ و نشر پمفلت‎‎هاي آموزشي برای افزايش سطح آگاهي شهروندان صورت گرفته است.

 

ریيس مركز تحقيقات بيماري‎‎هاي پستان دانشگاه علوم پزشكي يزد خاطرنشان ساخت : اين مركز تمام دانشجويان رشته پزشكي، پيراپزشكي، دستياران جراحي و همكاران مرتبط را برای ارائه ايده در زمينه بيماري مذکور و درمان‏‏های مربوطه تشويق كرده است، تا اقدامي عاجل در زمينه پيشگيري از این عارضه در استان و كشور صورت گيرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.