اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی در آخرین مجموعه تولیدی خود، کتاب «رهیافت تبلیغ و احکام عزاداری» را در قالب رهیافت ترکیبی منتشرکرد.

کتاب «رهیافت تبلیغ و احکام عزاداری» منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، جواد هاشمی با بیان این خبر گفت: این اداره، به منظور انجام رسالت خود مبنی بر اشاعه فرهنگ تشیع و پاسخگویی به سوالات مردم در این حوزه گسترده از دین، رهیافت تبلیغ و احکام عزاداری را منتشر کرده است.

وی هدف از انتشار این کتاب را آشنایی دوستداران اهل بیت (ع) با عزاداری صحیح و مطلوب طبق فتاوای مراجع عظام تقلید عنوان کرد.

هاشمی با بیان اینکه این کتاب «رهیافت تبلیغ و احکام عزاداری» در 6 فصل تهیه و تدوین شده است، بیان کرد: تبلیغ و احکام عزاداری، مفهوم و جایگاه تبلیغ، آسیب‌ها و فرصت منبر، قیام عاشورا و ترویج دین، تکالیف مبلغان، باید و نبایدها در تبلیغ و احکام و آداب عزاداری از جمله سرفصل‌های این مجموعه است.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، در ادامه درباره مسائل مطرح شده در این کتاب گفت: اهمیت و وجوب عزاداری، مرثیه خوانی، سینه زنی، زنجیر زنی، قمه زنی، لطمه زنی، زنجیرهای تیغ دار، سینه خیز رفتن، علم‌های عزا، حمل وسایلی به شکل صلیب، شبیه‌خوانی، موسیقی در عزاداری، نذر و هدیه، کار کردن در روز عاشورا و . . . از جمله مسائل مهم و مورد سوالی است که در این کتاب به آن پاسخ داده شده است.

وی با بیان اینکه کتاب «رهیافت تبلیغ و احکام عزاداری»، در دو بخش تنظیم شده است، اظهار داشت: بخش اول در مورد امر تبلیغ است و مستنداتی كه در این كتاب از آنها استفاده شده، اكثراً فرمایشات مقام معظم رهبری است كه در سخنرانی‌های متعدد ایراد فرموده اند.

به گفته هاشمی بهره جستن از كلام بزرگان در این امر مهم و استفاده از تجربیات ایشان، بالاترین سرمایه است كه نباید از آن غافل ماند زیرا رهنمودهایشان از بهترین شاخصه های امر تبلیغ است و توانایی علمی و اخلاقی ایشان بر احدی از موافق و حتی مخالف پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه بخش دوم این کتاب در مورد احکام عزاداری است، گفت: مستنداتی که در این كتاب از آنها استفاده شده و اساتید را نسبت به مراجعه به آنها بی‌نیاز نموده، شامل کتاب عروه الوثقی، تحریر الوسیله، منهاج الصالحین، توضیح المسائل و استفتائات مراجع عظام تقلید حضرت امام(ره)، و آیت الله خویی، آیت الله گلپایگانی، آیت الله اراكی، آیت الله تبریزی، آیت الله فاضل، آیت الله بهجت، آیت الله صافی، آیت الله مكارم، آیت الله سیستانی، آیت الله وحید، آیت الله نوری همدانی و استفتائات مقام معظم رهبری می‌باشد.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی با بیان اینکه این کتاب در شمارگان 3 هطار نسخه به چاپ رسیده است، افزود: بخش اول این مجموعه را جواد قربان‌پور جمع آوری و تدوین کرده و بخش دوم نیز حاصل تلاش حجت الاسلام آدینه دوست است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.