مشاور معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: حذف کنکور سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب است.

حذف کنکور سراسری دانشگاه ها نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم است

 به گزارش ایرنا، محسن حسینی ارسنجانی روز پنجشنبه در همایش مشاوره تحصیلی که برای 700 دانش آموز دختر و پسر 9 دبیرستان در بوشهر برپا شد، افزود: براساس مصوبه کارگروه کنکور، آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید در سال 97 حذف و داوطلبان براساس سوابق تحصیلی در این مراکز پذیرفته شوند.

وی اضافه کرد: اما این مصوبه در صورتی محقق می شود که زیرساخت های لازم برای این کار در کشور مهیا شود.

حسینی ارسنجانی اظهار کرد: با حذف کنکور سراسری، سوابق تحصیلی دانش آموزان برای ورود آنها به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی محاسبه می شود که در صورت تحقق این مهم، جایگاه آموزش و پرورش ارتقا می یابد.

وی ادامه داد: در صورتی که این مصوبه محقق شود باز هم 15 درصد کنکور برای رشته های پرطرفدار مانند مهندسی و پزشکی باقی خواهد ماند.

مشاور معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تغییرات گسترده ای در کنکور امسال وجود داشت که از جمله آن کاهش سهمیه رزمندگان از 40 درصد به 20 درصد بود زیرا اکنون شمار داوطلبان رزمنده شرکت کننده در کنکور سراسری کاهش یافته است.

وی بیان کرد: سهمیه 20 درصد کسر شده از رزمندگان در کنکور سراسری به خانواده شهدا و سایر ایثارگران تعلق گرفته است.

حسینی ارسنجانی افزود: یکی دیگر از این تغییرات در کنکور سراسری امسال دانشگاه ها، استفاده از ضریب قطعی 25 درصد سوابق تحصیلی است که تا سال 1392 این ضریب وجود نداشت و به صورت مثبت بود.

وی گفت: استفاده از ضریب قطعی 25 درصد باعث می شود دانش آموزانی که تغییر رشته می دهند، نتوانند از سوابق تحصیلی خود به شکل کامل استفاده کنند بنابراین دانش آموزانی موفق هستند که در یک رشته از سال اول دبیرستان تا سال های بعد بتوانند ادامه تحصیل دهند.

حسینی ارسنجانی افزود: دانش آموزان برای دستیابی به نتیجه مطلوب در کنکور سراسری نیازمند برنامه ریزی، استفاده از روشهای مطالعاتی صحیح و داشتن اطلاعات مفید در زمینه به خاطرسپاری و تقویت حافظه آموزشی هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.