یکی از نمایندگان پارلمان روسیه از کمیته نوبل خواست نام رئیس جمهوری آمریکا را از فهرست افراد دریافت کننده جایزه صلح حذف کند.

نماینده دوما خواستار پس گرفتن جایزه نوبل صلح از اوباما شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، "رومان خودیاکوف" نماینده حزب ملی گرای LDPR روسیه با ارسال نامه ای به کمیته نوبل از اعضای این کمیته خواست نام "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا را از فهرست دریافت کنندگان جایزه نوبل صلح حذف کنند. به نوشته وی اوباما به دلیل این که مسئول کشته شدن هزاران نفر از انسان های بی گناه در جهان است نمی تواند دارنده چنین جایزه ای باشد.

در بخشی از این نامه آمده است: هر روز شمار بیشتری از کارشناسان به این نتیجه می رسند که دوران ریاست جمهوری اوباما دوران سیاهی است. علت این امر سیاست خشونت باری است که دولت آمریکا در سراسر جهان دنبال می کند. این نماینده با تشبیه این سیاست ها به سیاست های دوران ناپلئون و هیتلر به اوباما هشدار داد مراقب باشد عاقبتش مانند این افراد نشود.

خودیاکوف در مقابل پیشنهاد داد نوبلی که در سال 2009 به اوباما داده شده، به خاطر تلاش هایی که دولت روسیه برای جلوگیری از وقوع جنگ در جهان انجام داده، به وی تعلق گیرد. به گفته وی پوتین با این تلاش ها مانع وقوع درگیری در سوریه و ایران شده و از ریخته شدن خون هزاران نفر جلوگیری کرده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.