دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه وقتی نتوانیم مساله ساده‌ای مثل معرفی وزیر علوم را حل کنیم چطور می‌خواهیم مسائل اساسی را تدبیر کنیم،‌ گفت: اگر اینها اهل سیاست باشند می‌توانند به راحتی حدس بزنند که چه وزیری در مجلس رأی نمی‌آورد.

شاخص‌های مجلس برای وزیر علوم جدید تغییر نمی‌کند/ دولت این مساله را حل نکند تدبیر مسائل اساسی مشکل است

خبرگزاری فارس: شاخص‌های مجلس برای وزیر علوم جدید تغییر نمی‌کند/ دولت این مساله را حل نکند تدبیر مسائل اساسی مشکل است
  •  

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره عدم رای اعتماد مجلس به وزرای علوم پیشنهادی و وضعیت وزارت علوم اظهار داشت: یکی از نکاتی که خطوط قرمز نظام محسوب می شود و صریحا در بیان مقام ولایت وجود دارد و مجلس نیز واقعا نسبت به آن حساسیت نشان می‌دهد، عدم فعال‌بودن افراد در فتنه است.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با تاکید بر اینکه مجلس نمی‌تواند به افرادی که در فتنه حضور داشته‌اند اعتماد کند به یکی دیگر از تاکیدات نمایندگان ملت در رابطه به رای اعتماد به وزیر علوم جدید اشاره کرد و گفت: کارآمدی افراد برای وزارت علوم بسیار مهم است و یکی از نکاتی که در وزیر معرفی شده اخیر بیشترین بحث درباره آن صورت گرفت، همین کارآمدی بود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: نکته قابل توجه این است که دولت در بحث دانشگاه‌ها از افراد کاری، فعال و پرتلاشی برخوردار است و بدون اینکه چنین ایراداتی به آنها وارد باشد می‌تواند آنها را به مجلس معرفی کند اما نمی‌دانیم چرا افرادی را معرفی می‌کند که مجلس درباره آنها حساسیت دارد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی می‌خواهند رابطه دولت و مجلس را خراب کنند اما ما درباره افراد نیت‌خوانی نمی‌کنیم، تصریح کرد: به هر حال رئیس‌جمهور باید شاخص‌های نمایندگان مجلس را در رابطه با وزیر علوم پیشنهادی تمهید کند و مجلس هم می‌خواهد وزیری روی کار بیاید که پاسخگوی مردم باشد.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی به لزوم تطبیق حرف و عمل اشاره کرد و گفت: با اینکه رئیس‌جمهور می‌گوید ما نمی‌خواهیم دانشگاه به باشگاه سیاسی تبدیل شود باید به همین حرف خود عمل کند.

دبیرکل جبهه پایداری درباره صحبت‌های آشنا مشاور رئیس‌جمهور که گفته بود مجلس اهمیتی به سلطه گفتمانی اقلیت پایداری ندهد گفت: باید از صحبت‌های آقای آشنا متوجه شوید که او نه از جو مجلس خبر دارد و نه درست می‌گوید و من تعجب می‌کنم که می‌گویند ایشان در دانشگاه امام صادق (ع) درس خوانده و مشخص نیست چگونه به خود اجازه می‌دهد که اینطور حرف بزند.

وی بر همین اساس افزود: اگر جبهه پایداری کسی نیست و در اقلیت است، چرا وزیرتان می‌افتد و رای نمی‌آورد لذا این حرف‌ها اشتباه است و من کسی را به دروغگویی متهم نمی‌کنم اما معتقدم تحلیل‌های غلطی دارند.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان اینکه وقتی مسئولان برای پیشرفت کشور تلاش می‌کنند، مردم چنین فضاهایی را نمی‌پسندند، ادامه داد: وزیر علوم پیشنهادی آینده باید ولایتمدار و متعهد به نظام باشد و در اشتباهات گذشته ورود نکرده و در عین حال از کارآمدی لازم برخوردار باشد چرا که دانشگاه فردی با تجربه و باسواد می‌خواهد که مشکلات بزرگ به بار نیاورد و مجلس در این زمینه دارای تجربه است.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره فضای خانه ملت پیرامون وزرای علوم پیشنهادی تصریح کرد: بین نمایندگان و حتی کسانی که به لحاظ سیاسی مانند ما نیستند وحدت خوبی وجود دارد و کسی که به عنوان وزیر علوم پیشنهاد می‌شود باید مایه آبروی دولت و نظام باشد چرا که در غیر این صورت رای نخواهد آورد و این کار با صحبت و آمدن رئیس‌جمهور به مجلس هم حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور می‌تواند در این زمینه بهتر از این عمل کند، یادآور شد: واقعا جای تعجب دارد که اگر نتوانیم این مسائل ساده را حل کنیم چطور می‌خواهیم مسائل اساسی نظام را پیش برده و تدبیر کنیم چرا که اگر اینها اهل سیاست باشند می‌توانند به راحتی حدس بزنند که چه وزیری در مجلس رای نمی‌آورد.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی در پایان نمایندگان را مورد اعتماد آحاد ملت و نماینده آنها دانست و اظهار داشت: وزارتخانه حساسی چون وزارت علوم نباید با سرپرست اداره شود در حالی که الان دوره مدیریت سرپرستی بسیار طول کشیده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمال IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    ضمن عرض سلام خدمت ایت ا.. عظما ! حضرت ! حاج آقای مرتضی آقا تهرانی ( دامه برکاته ! )دبیر محترم ! جبهه پایداری شما در انتخابات ریاست جمهوری 1392 چند تا رای کسب کردین ؟ در انتخابات مجلس چند تا رای کسب کردین برادر جان ؟ چرا توهم خود برتر بینی و خود اصلح پنداری دارین آخه برادر ؟ یعنی فکر می کنی قشر دانشگاهی برای تفکر شما پشیزی قائل هست ؟