محمدرضا باهنر در برنامه دیروز، امروز، فردا شبکه سه سیما افزود: این قانون اجازه می دهد که مردم در فضایی شفاف بتوانند درباره موارد و رفتارهای سوءایی که در جامعه مشاهده می کنند نظر ارشادی خود را بیان و برخی رفتارها را نقد کنند و فضای مطلوبی فراهم می شود .

طرح امر به معروف و نهی از منکر به نفع جامعه است
 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، محمدرضا باهنر در برنامه دیروز، امروز، فردا شبکه سه سیما افزود: این قانون اجازه می دهد که مردم در فضایی شفاف بتوانند درباره موارد و رفتارهای سوءایی که در جامعه مشاهده می کنند نظر ارشادی خود را بیان و برخی رفتارها را نقد کنند و فضای مطلوبی فراهم می شود .
وی اضافه کرد: این طرح با همکاران ما در بخش دولت به صورت کارشناسی بررسی می شود و اگر ابهامی وجود داشته باشد به کمیسیون مربوط ارجاع می دهیم تا دوباره بررسی  کند.نایب رئیس مجلس تاکید کرد: رابطه دولت و مجلس خوب است .
آقای باهنر با اشاره به رای عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم گفت : با این موارد یا یک استیضاح مناسبات دولت و مجلس بهم نمی خورد و روابط خوبی دارند و استیضاح جدیدی هم وصول نشده است .
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید:خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران درمقایسه با کشورهای منطقه و حتی اروپایی و غربی از نسبت بالای امنیتی برخوردار است و خوشبختانه احساس امنیت هم بسیار بالاست  .
وی با اشاره به حادثه اسید پاشی در اصفهان گفت: درجامعه ای که بیش از 70 میلیون نفر جمعیت داریم متاسفانه گاهی دیده می شود  که برخی به جنایت دست می زنند و مواردی مانند اسید پاشی به شدت پدیده زشت و مشمئز کننده است و حتی یک مورد هم  قابل قبول نیست .
نایب رئیس مجلس گفت: این حادثه را باید ریشه کن کنیم و رسانه های داخلی هم اجازه ندهند که دشمنان  به اهداف شیطانی و شوم خود در کنار این حادثه برسند .وی افزود:داشتن امنیت و احساس امنیت با هم فرق می کند و دشمنان نظام تلاش می کنند که این احساس امنیت را در جامعه ما تخریب کنند که خوشبختانه به سرعت جمع شد .باهنر گفت : هر پدیده ای که در جامعه ایجاد رعب و وحشت کند و آرامش و امنیت اجتماعی را بر هم بزند باید با آن با اشد مجازات برخورد شود  .

وی افزود: خوشبختانه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ما به سرعت  تلاش می کنند  که این موضوع را نهایی کنند و مردم ایران اسلامی هم هرگز اجازه نمی دهند که دشمنان بخواهند به جامعه ما ضربه بزنند .
باهنر تاکید کرد: امیدواری ها زیاد است که بزودی عامل اصلی این جنایت دستگیر شود و باید همه ابعاد این موضوع به نتیجه نهایی برسد .
وی افزود: کمیسیون امنیت ملی مجلس هم موظف است این موضوع را پیگیری کند و از رسانه های داخلی هم می خواهیم در مقابل جنگ روانی دشمنان هوشیار باشند .
خانم امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور هم در تماس تلفنی با این برنامه گفت: در مقررات و قوانین  کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم به پدیده اسید پاشی اشاره شده است اما باید تلاش کنیم که با اصلاح قوانین موجود به قانون پیشگیرانه و بازدارنده تر برسیم تا کسی به خود  جرات ندهد  با ارتکاب به چنین جنایتی احساس امنیت و آرامش را در جامعه خدشه دار کند که امیدواریم با همکاری قوه قضائیه و دیگر نهادها به نتیجه نهایی برسیم .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.