امام جمعه مشهد گفت: قوه قضاییه باید علاوه بر عوامل اسیدپاشی کسانی را که این قضیه را به امر به معروف و نهی از منکر نسبت دادند را تحت تعقیب قرار دهد.

قوه قضاییه تهمت زنندگان به امر به معروف را تحت تعقیب قرار دهد

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) گفت: محرم امسال با همه سال ها تفاوت دارد زیرا در مقدمه آن داغ جانگداز یک اسوه عظیم تقوا و یک الگو برای انقلاب بر دل ما نشست و ما ایشان را از دست دادیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شاید پیدایش این مصیبت در آغاز این ماه به این دلیل بوده که ما آن را در کنار مصائب امام حسین (ع) بگذاریم که متوجه شویم هیچ مصیبتی به اندازه مصیبت های ایشان نبوده است.

خطیب جمعه مشهد افزود: چرا امام حسین این همه مصیبت و سختی را دید و آن را تحمل کرد؟ جواب این سوال را خودشان فرمودند که من برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: آن چیزی که جامعه، زندگی اجتماعی، تمام مسائل زندگی و همه مردم را مسئول قرار می دهد همین قضیه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: قیام امام حسین برای این بود که مردم نسبت به گناه بی تفاوت نباشند زیرا گناه مانند یک ویروس و آتشی است که گناه کار آن را ایجاد کرده و ناخودآگاه زندگی و ناموس بقیه مردم را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: آیا اگر کسی خانه شما را آتش بزند شما فقط آن را نگاه می کنید؟ جامعه و کشور نیز مانند خانه ماست و اگر یک آقای گناه کار بیاید و جرقه ای را روشن کند و جوان شما با آتش درست شده بسوزد، شما هیچ کاری نمی کنید؟

خطیب جمعه مشهد بیان داشت: ملتی که بی تفاوت باشد هر چقدر که دارای بصیرت باشد باز هم استکبار در میان آن نفوذ می کند و این دقیقا همان چیزی است که استکبار را خوشحال می کند.

وی گفت: در کشور ما امر به معروف و نهی از منکر برای آمریکا مانند زهر است و تنها چیزی که می تواند راه نفوذ استکبار به این کشور را باز کند بی تفاوتی مردم است.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: آن بسیجیانی که خود را زیر تانک انداختند و به میدان مین می رفتند در آغوش قرآن و دین بزرگ شده بودند.

وی ادامه داد: در همان زمانی که قانون حمایت از آمرین به معروف به مجلس برده شد جریان نابه کارانه اسید پاشی را به عنوان توطئه ضد آن مطرح کردند.

آیت الله علم الهدی گفت: دشمن از موجی که به این دلیل راه افتاد استفاده کرد و این طور گفتند که اسیدپاشی مربوط به آمرین به معروف و ناهیان از منکر بودند.

امام جمعه مشهد قوه قضاییه را در این مورد مسئول دانست و افزود: این قوه باید سه مطلب را در این قضیه پیگیری کند، اول باید عوامل اسیدپاشی را با کمک گرفتن از تمام امکانات اطلاعاتی شناسایی کند.

وی ادامه داد: کار دوم این قوه در این مورد این است که روزنامه هایی که این اتفاق را به امر به معروف و نهی از منکر نسبت دادند با آنها برخورد کنند زیرا این عده به استقبال توطئه بی بی سی رفتند.

امام جمعه مشهد با اشاره به جریان آمنه بهرامی گفت: در سال 83 به خاطر وجود یک سری مسائل در تهران آمنه بهرامی قربانی اسیدپاشی شد و وقتی می خواستند تا فرد مجرم را قصاص کنند عده ای تجمع راه انداختند و او را مجبور کردند تا رضایت بدهد، اگر آن روز فرد مجرم قصاص می شد این اتفاق دیگر رخ نمی داد.

خطیب جمعه مشهد گفت: سومین چیزی که قوه قضاییه باید پیگیری کند این است که کسانی که ژست آکادمیک گرفتند و با مصاحبه های خود موضوع اسیدپاشی را به امر به معروف نسبت دادند را تحت تعقیب قرار دهد.

وی برای این عده دو گناه برشمرد و گفت: اولین گناه آنان این بود که به این فریضه الهی تهمت زدند و جنایت دومشان، این بود که به آن چهار زنی که در اصفهان مورد اسیدپاشی قرار گرفته بودند تهمت بی حجابی زدند در حالی که بعضی از آنها خانم های محجبه بودند.

خطیب جمعه مشهد ادامه داد: تا آن لحظه ای که عاملان اصلی شناسایی شوند و معلوم شود جریان استکباری و جاسوس هستند، قوه قضاییه این دو دسته دیگر را که در دسترس بوده و هنوز روزنامه های آنان چاپ می شود، تحت تعقیب قرار دهد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: در این کشور می توان هر طرز تفکر و آزادی بیان را آزاد گذاشت اما هرگز نمی توان توطئه را رها کرده و آزاد بگذاریم.

آیت الله علم الهدی افزود: در بین عده ای که در اصفهان مقابل دادگستری تجمع کردند ده ها نفر منافق وجود داشت و حتی یک نفر خود را به شکل زن درآورده بود و بقیه را برای تجمع تحریک می کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: چطور قوه قضاییه آن عده را مجرم شمرده و دستگیر می کند اما این روزنامه ها و آن دسته دیگر آزاد هستند، مردم شما باید این جریان سیاسی و این روزنامه ها را بشناسید زیرا همین عده دو روز دیگر جلوی شما را خواهند گرفت و برای نامزد انتخاباتی شان از شما رای می خواهند.

آنچه در زندگی مردم مهم است تعیین دخل و خرج است

امام جمعه مشهد در بخشی از سخنانش با اشاره به الگوی مصرف گفت: الگوی مصرف در زندگی به روش دینی نقش فوق العاده ای دارد تا آنجایی که رهبری در چند سال گذشته اصلاح آن را به عنوان پیام سال معرفی کردند.

وی ادامه داد: اسلام دین برنامه ریزی است و فقط موضعه و نصیحت نمی کند برای همین برای سبک زندگی باید برنامه داشت و درست آن را مدیریت کرد.

امام جمعه مشهد گفت: آنچه در زندگی مردم مهم است تعیین دخل و خرج می باشد و آن مسئله ای که باید به درستی مدیریت شود تعادل بین درآمد و هزینه است.

خطیب جمعه مشهد گفت: محور تعادل بین دخل و خرج در یک روایت تحت عنوان «تقدیر المعیشه» مطرح شده است.

آیت الله علم الهدی بیان داشت: سه پایه برای کمال در زندگی وجود دارد؛ اول دین فهمی و دوم الگوی مصرف است. اگر کسی دین فهم نباشد هرچند که نخبه بالای علمی و فناوری باشد به کمال نخواهد رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هیچ زمان در کشور ما مسافرت به اندازه اکنون متداول نبوده است و امروزه مردم باید پیاپی و در هر فصلی متناسب با آب و هوا به نقاط گرمسیر و سردسیر سفر کنند.

وی ادامه داد: امکانات رفاهی در هیج زمانی به این اندازه نبوده است و استخرهای شنای آبی حتی در بین مردم فقیر و قشر ضعیف وجود دارد.

امام جمعه مشهد در پایان گفت: اگر یک مسئول شهری یک مقدار در توسعه امکانات رفاهی بخواهد «تقدیر المعیشه» را رعایت کند او را بی عرضه می خوانند اما اگر مدیری به بهانه توسعه امکانات پول را از مردم بیرون بکشد و برج  های بلند که هویت شهری را خراب می کنند بسازد، مردم وی را مدیری توانا می دانند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.