مهناز خجسته نیا: قدس ویژه خراسان - طی مراسمی با حضور معاونان، مدیران و شهرداران مناطق که روز پنج شنبه در سالن شهدای شهرداری برگزار شد، وحید جلیلی به عنوان معاون جدید فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد معرفی شد و از خدمات شادکام معاون سابق تقدیر به عمل آمد.

 تعلل دستگاه‌های فرهنگی بار مالی شهرداری را در این بخش سنگین تر کرده است

به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم شهردار مشهد با انتقاد از تعلل دستگاه‌های فرهنگی گفت: متأسفانه به دلیل این نگاه ضعیف، اکنون شهرداری‌ها بار امانت را به دوش گرفته‌اند و به نیکی به پیش می‌برند.

مرتضوی با بیان اینکه همه معتقدند، در کلانشهری مانند مشهد باید سرانه فرهنگی افزایش یابد و این انتظار به حقی است، افزود: سرانه هزینه‌های فرهنگی که به عملیات فرهنگی در سطح شهر مشهد مبدل می‌شود، بسیار بیشتر از کل هزینه‌هایی است که دستگاه‌های فرهنگی چه در ردیف بودجه و چه در توسعه فرهنگ انجام می‌دهند.

شهردار مشهد خاطر نشان کرد: سازمان شهرداری گرچه به حسب ظاهر در مأموریتهای اصلی خود متولی فرهنگ نیست، اما به لحاظ نوآوری و خلاقیت و حتی سرمایه‌گذاری که صورت گرفته است، به نظر می‌رسد این مسؤولیت خطیر جزو وظایف لاینفک شهرداری تعریف شده است.

وی با تأکید بر اینکه مشهد شهری ملی است، افزود: این شهر می‌طلبد با نگاه ملی در حوزه فرهنگ عرض اندام کند.

وی، جلیلی را از عناصر خوشنام و خوش سلیقه در مباحث فرهنگی کشور دانست و گفت: همین بس که وی درس خوانده جامعه‌الصادق است و در محضر آیت‌ا... مهدوی کنی تلمذ نموده و پس از فراغت از تحصیل از سربازی تاکنون به عنوان همکار در دفتر مقام معظم رهبری فعالیت کرده است.

مرتضوی در ادامه به موضوع تودیع و معارفه مدیر گزینش شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: در بحث تربیت نیروی انسانی و در حوزه گزینش نیاز به چهره‌ای داشتیم که دارای ویژگی‌های تعهد، امانتداری و شناخت کافی به منابع انسانی باشد.

 

* مشهد زیر ذره بین نخبگان

در این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه مسایل و فعالیتهای فرهنگی که در شهر مشهد رخ می‌دهد، زیر ذره‌بین نخبگان قرار دارد، گفت: باید به سمتی رفت که خواسته همگان را برآورده کنیم.

انتظاری هروی افزود: جهت گیری شورا به سمتی است که خواسته همه مردم را برآورده کرده، ضمن اینکه باید به کانونهای فکری توجه ویژه‌ای شود.

وی داشتن صبغه فرهنگی در معاونتهای مختلف شهرداری را یکی از خواسته‌های شورا دانست و افزود: هم اکنون این جهت‌گیری‌ها پررنگ‌تر شده، گرچه این امر را کافی نمی‌دانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز با تأکید بر نقش فرهنگ بر جامعه گفت: اگر قرار باشد تحولی در حوزه فرهنگ رخ دهد، گام نخست در مشهد شروع می‌شود.

اخلاقی افزود: افرادی که در حوزه فرهنگ در مشهد مقدس کار کرده‌اند، می‌دانند حدود 6 سال دوام آوردن در این سمت به چه معناست؛ مدت زمان طولانی خدمتگزاری شادکام در این سمت نشان از اعتقاد، تلاش و کار با برنامه است.

 

* مرزبندی کار فرهنگی در مشهد

معاون جدید فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد هم گفت: مشهد باید شهر شادکامی مؤمنانه باشد.

وحید جلیلی با ابراز خرسندی از قبول مسؤولیت در شهر امام رضا(ع) افزود: در نام زیبای مشهد مقدس، رایحه شهادت پیچیده است؛ 23 سال پیش به شوق تعلیم در مدرسه‌ای که یکی از رزمندگان خدا ذیل نام مقدس امام صادق(ع) رسم کرده بود، از مشهد جدا شدم و از نعمت مجاورت حضرت محروم ماندم.

وی ادامه داد: اما خدا را شاکرم که پس از این مدت، دوباره توفیقی حاصل شد در کنار همشهریان مشهدی، نعمت مجاورت شمس‌الشموس را دوباره تجربه کنم و به شهر شهادت بازگردم.

وی با بیان اینکه فضای فرهنگی شهر مشهد با دو جریان مواجه است، گفت: یک گروه دم از کارهای فرهنگی می‌زنند و آن را ذیل فرهنگ غربی در خوشی بی‌دلیل تعریف می‌کنند، اما جریان دیگر، جریان شهادت است.

جلیلی با بیان اینکه در کنار جریان مروج غرب‌زده شادی، جریان متحجر و تئوری از جبهه‌های جهاد وجود دارد، افزود: متأسفانه این جریان در شهر مشهد شعار «انا رجل» سر می‌دهد و در برابر جریانی که مجاهد و پرچمدار آن امام جماعت مسجد کرامت است، جبهه‌بندی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مطمئناً باید کار فرهنگی در مشهد از یک سو با جریان غرب‌زده و از سوی دیگر با جریان متحجر و متمسک مرزبندی جدی داشته باشد.

بر پایه این خبر، شادکام طی حکمی از سوی شهردار مشهد به عنوان مدیر هسته گزینش شهرداری مشهد منصوب شد.

وحید جلیلی متولد 1352 از مشهد مقدس است که دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و اقتصاد است و به عنوان سردبیر روزنامه ابرار، مجله سوره، مجله راه و مسؤول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی می‌باشد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.