صدقی: سباستین کهل، کاپیتان سابق بوروسیا دورتموند معتقد است که فشار بازی حساس با بایرن مونیخ می تواند به شرایط فعلی این تیم و شروع بسیار بد آنها در بوندسلیگا کمک کند.

دورتموند تکان می خورد؟

شش شکست در نه بازی نخست فصل حاصل عملکرد زردپوشان در این فصل بوده و تقریباً همه امیدهای تیم کلوپ برای قهرمانی درلیگ را از بین برده است. تنها امید دورتموند درحال حاضر صعود و پیشروی دررقابتهای لیگ قهرمانان است. بازیکنان این تیم در پنج بازی از شش بازی قبلی خود در لیگ شکست خورد و در مکان پانزدهم جدول حضور دارند و در این شرایط به مصاف بایرن قدرتمند صدرنشین درآلیانتس آرنا می روند. اگرچه دورتموند هرسه بازی خود در لیگ قهرمانان را مقابل حریفانش پیروز شده و در جام حذفی هم توانست به مرحله بعدی صعود کند. کهل به کیکر گفت که بوروسیا معمولاً مقابل بایرن خوب بازی می کند.” اگر اتحاد خود را حفظ کنیم پیروزی مقابل بایرن بازهم ممکن است و مقابل این تیم شانس داریم. فقط کمی به شانس نیاز داریم، ولی همه ما می خواهیم به شرایط تیم در لیگ سروسامان ببخشیم.” معمولاً بایرن و دورتموند در تمام طول فصل باهم درگیری های زیادی دارند و دراین فصل هم بحث برسر احتمال رفتن مارکو رویس به باواریا مسؤولان دو تیم را رودر روی هم قرار داده است. رومنیگه در ماههای اخیر تمایل بایرن برای جذب رویس را بعد از دراختیارگرفتن لواندوفسکی و گوتزه در 12 ماه گذشته اعلام کرده بود.

رویس دراین فصل با مصدومیت مواجه بوده، ولی ظاهراً همه حواس او به انتقال به بایرن در پایان فصل معطوف شده است. بازگشت رویس به میدانها با بهبود گندوگان، مخیتاریان و کاگاوا از مصدومیت همراه بوده است. پپ گواردیولا بعد از پیروزی بایرن در جام حذفی از بازگشت ریبری به ترکیب اصلی ابراز خوشحالی کرد و گفت:” من واقعاًً از عملکرد او راضی هستم. نباید فراموش کنیم که او برای مدتی طولانی مصدوم بوده، ولی خیلی خوب بازی کرد” روبن هم بعد از غیبت در جام حذفی برای دیدار امروز مقابل دورتموند در اختیار تیم است.

 

لواندوفسکی و گوتزه

نبرد حساس بایرن و دورتموند در هفته دهم بوندسلیگا، همچون همیشه  با حواشی زیادی روبه‌روست. ماریو گوتزه و روبرت لواندوفسکی، بازیکنان سابق دورتموند که امروز پیراهن بایرن را برتن دارند رویهم رفته ده گل دراین فصل برای تیم باواریایی به ثمر رسانده اند. سهم گوتزه دراین مدت شش گل بوده که این بهترین آمار گلزنی او در نه هفته نخست در کل دوران فوتبالش به شمار می رود. لواندوفسکی هم نقش موثری در خط حمله بایرن مونیخ داشته و به طور حتم روند گلزنی های او تا پایان فصل ادامه خواهد داشت. انتقال لواندوفسکی به بایرن در تابستان این فصل به موضوع جنجال تازه ای بین دو تیم تبدیل شد وخیلی از هواداران دورتموند هرگز او را نبخشیدند. در مورد گوتزه شرایط به مراتب بدتر بود. او در اولین حضورش در وستفالن اشتادیون به همراه بایرن مونیخ، دقایقی بعد از حضورش در زمین پایه گذار گل سوم بایرن به حریف شده بود. گوتزه در تیم گواردیولا بتدریج تلاش می کند تا جای ثابت خود را در بین ستاره‌های دیگر بایرن پیدا کند.

 لواندوفسکی همچون گوتزه در هفت بازی از نه بازی بایرن در این فصل بازیکن ثابت بوده و تنها در یک بازی از روی نیمکت به زمین رفته است. او چهارگل در این مدت برای تیمش زده و البته فصل گذشته با بیست گل زده آقای گل بوندسلیگا شد. مهاجم لهستانی همواره خواهان حضور در تیمی بود که بتواند او را در کسب عناوین مهم قهرمانی همراهی کند و برای همین راه رقیب دیرینه دورتموند را در پیش گرفت. برای دورتموند که شرایط خوبی دراین هفته ها نداشته، رویارویی با سرحال ترین بازیکنان بایرن که مهره های سابق کلوپ بودند، کار دشواری خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.