بابل – خبرنگار قدس آنلاین: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حمایت سازمان سینمایی کشور و با همکاری استانداری مازندران هشتمین جشنواره بین المللی فیلم وارش را در مازندران و شهر بابل برگزار می شود .

جشنواره فیلم وارش میزبان کشورهای حاشیه خزر

این رویداد مهم سینمایی کشور درهشتمین تجربه خود، در کنار توجه به تولیدات ملی در عرصه فیلم کوتاه، میزبان فیلمسازان کشورهای دریای خزر نیز خواهد بود.

کشف استعدادهای نو در تولید فیلم کوتاه، توجه و ترغیب فیلم سازان به موضوعات آیینی، دینی و فرهنگ عامه، تلاش برای احیای موضوعات فرهنگی با پیشینه های تاریخی و فرهنگ بومی، توجه به موضوعات مشترک میان اقوام ایران و کشورهای حوزه میراث مشترک و احیای ارتباط مؤثر و دوسویه میان فیلم سازان ایران و پدیدآورندگان آثار سینمایی کشورهای حاشیه دریای خزر به عنوان اهداف جشنواره بین المللی فیلم وارش مطرح شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیر جشنواره وارش در این رابطه با اشاره به اینکه هشتمین جشنواره بین المللی فیلم وارش در  سه بخش اصلی ، جنبی و ویژه برگزار می شود ، افزود : بخش اصلی جشنواره که با محوریت فرهنگ عامه برگزار می شود، اختصاص به فیلم های کوتاهی دارد که فیلم سازان کشورمان با موضوعات مستند، داستانی، پویانمایی و تجربی تولید کرده اند. فیلم هایی که آداب و رسوم، باورها، افسانه ها و آیین های اصیل مردم ایران زمین را دستمایه تولید قرار داده اند.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی افزود : بخش جنبی جشنواره نیز همه ساله به یکی از استان های کشور اختصاص دارد که میهمان جشنواره وارش هستند.امسال در بخش جنبی ، آثار منتخب فیلم سازان استان کردستان با موضوع آزاد و غیر رقابتی به نمایش درخواهد آمد.

وی اضافه نمود : بخش ویژه و بین الملل جشنواره فیلم وارش ، اختصاص به میراث مشترک کشورهای حاشیه دریای خزر دارد که در تولیدات خود مؤلفه های مشترک مذهبی، فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی را موردتوجه قرار داده اند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد : با توجه به تقارن برگزاری هشتمین جشنواره فیلم وارش با هفته وحدت ، جایزه صلح و دوستی با محوریت پیامبر اکرم(ص) در بخش ویژه منظور شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد : نمایش آثار با موضوع آزاد درباره مازندران در زمینه های معرفی فرهنگ، هنر، تاریخ، دفاع مقدس و ایثار نیز یکی دیگرازبخش های جشنواره است.

وی خاطرنشان ساخت : حداکثر زمان فیلمهای ارسالی در بخش مستند 40 دقیقه ، داستانی 30 دقیقه و پویانمایی و تجربی 15 دقیقه تعیین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه وارش در گویش مازندرانی به معنای باران است ، گفت : محمد علی سجادی ،سید محمد مهدی طباطبایی نژاد ،مهدی قربان پور،کیوان کثیریان ،خسرو معصومی،علی دنیوی ساروی وافسانه منادی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره بین المللی فیلم وارش معرفی شده اند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی آخرین با بیان اینکه مهلت دریافت آثار 15 آذر ماه سال جاری اعلام شده و زمان برگزاری جشنواره نیز 15 دی ماه امسال خواهد بود ، افزود : فیلم سازان داخلی و خارجی برای شرکت در این جشنواره و اطلاع از مقررات ارسال آثار می توانند به سایت هشتمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به ادرسwww.vareshfestival.comمراجعه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.