قدس آنلاین–ایلام: استاندار ایلام گفت: زمینی برای ساخت مجموعه آسایشگاه سالمندان ایلامی تهیه و در اختیار متولیان امر قرار می گیرد.

تهیه زمین برای احداث آسایشگاه سالمندان ایلامی

محمدرضا مروارید در جریان بازدید از آسایشگاه سالمندان آسایش ایلام با تسلیت فرارسیدن شهادت امام حسین (ع) و یارانش با بیان اینکه در ایام ماه محرم به صورت مستمر در مجالس عزاداری امام حسین (ع) شرکت می کنیم، اظهار داشت: دیدار با سالمندان، رسیدگی به وضعیت آنان و کمک در حل مشکلات این آسایشگاه بهانه ای شد که در این شب های عزیز در مراسم عزاداری که در محل آسایشگاه سالمندان آسایش ایلام برگزار گردید، حضور یافته و از نزدیک با سالمندان این مرکز دیدار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرکز نگهداری آسایش ایلام استیجاری است و داشتن یک مرکز مناسب نگهداری سالمندان ضروری است، افزود: با توجه به اینکه جمعیت استان و کشور رو به پیری است و در 30 سال گذشته سالمندی نبوده که در خانه سالمندان نگهداری شود، قرار است تا پایان سال جاری زمینی در موقعیتی مناسب برای این مرکز با همکاری سازمان بهزیستی و سایر دستگاه های ذیربط تهیه و در اختیار خانه سالمندان قرار گیرد.

استاندار ایلام عمده نیازهای مراکز نگهداری خانه سالمندان را دستگاه های فیزیوتراپی، خدمات درمانی و دارویی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: برای ساخت و تجهیز این مجموعه، بایستی سازمان بهزیستی سریعاً اقدام کند.

محمدرضا مروارید کمک 310 هزار تومانی بهزیستی به هر سالمند را اندک دانست و بیان داشت: منبع تأمین اعتبار هزینه های این مرکز خانواده های سالمندان، سازمان بهزیستی و خیرین است که متأسفانه کمک های خانواده های اندک است و خیرین نیز تشکلی ندارند و تنها کمک های موردی است که به این موسسه تزریق می شود و مردم نیز آمادگی کمک به این موسسه را دارند.

وی به بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور به این مرکز اشاره و تصریح کرد: ما درصدد هستیم که با همکاری دستگاه های ذیربط همچون کمیته امداد کمک به این مراکز در استان را افزایش دهیم و با ایجاد نظام سلامت و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، بهزیستی و مسئولین مرکز هزینه های درمانی این سالمندان رایگان شود.

گفتنی است مرکز نگهداری سالمندان آسایش ایلام، از 30 بانوی سالمند نگهداری می کند و توسط بخش خصوصی و در یک مکان استیجاری اداره می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سرای سالمندان آسایش ایلام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    درود بر شما آقای صدر