قدس آنلاین یزد -مدير كل دفتر آمار، اطلاعات و GIS استانداري در خصوص برگزاري سرشماري عمومي كشاورزي در استان يزد، اظهار داشت: سرشماري عمومي كشاورزي از تاريخ 5 مهر الي 18 آبان ماه به عنوان طرحي ملي در استان يزد همزمان با سراسر كشور به اجر درآمده است.

فرهنگ سازي در زمينه ارائه آمار صحيح توسط قشر مخاطب بايد صورت پذيرد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، حميد رضا فخرالدين در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه كاري خود در قبل از برگزاري سرشماري اشاره كرد و گفت: به هنگام سازي نقشه ها يكي از كارهايي است كه در اين مدت صورت گرفته است كه با توجه به ساخت و سازهاي كه در نقاط مختلف صورت مي پذيرد، نياز است در روستاها و شهرهاي استان اين امر محقق گردد.

وی  همچنين برپايي دوره هاي آموزشي لازم در راستاي برگزاري سرشماري را يادآور شد و بيان كرد: آموزش لازم به دست اندركاران برپايي سرشماري در سه مرحله شامل آموزش معاونين فني و مدرسان، كارشناسان فني و مدرسان فني و ماموران آمارگير صورت گرفته است.

فخرالدين اظهار داشت: اصحاب رسانه مي توانند با اطلاع رساني مطلوب خود زير ساخت هاي لازم در راستاي تشويق اذهان عمومي به جوابگويي در زمينه سرشماري را فراهم كنند.

وي افزود: در سال هاي 52، 67، 72 و 82 نيز اين سرشماري اتفاق افتاده است و سال 92 استان يزد شاهد برگزاري سرشماري عمومي كشاورزي آزمايشي در روستاي تيرجرد شهرستان ابركوه بود كه با هدف رفع معايب موجود برگزار شد.

وي در ادامه به استفاده از تبلت به جاي آمارگيري به صورت كاغذي در اين دوره از برگزاري سرشماري اشاره و مزاياي اين روش از جمله كاهش درهزينه و وقت را يادآور شد و گفت: در دوره جاري سرشماري عمومي كشاورزي ماموران آمارگير در سطح استان از ميزان سواد بالاتري برخوردار هستند كه اين مهم به كيفيت امر برگزاري كمك شاياني خواهد كرد.

فخرالدين گفت: استان يزد 15 نفر كارشناس فني و 104 نفر مامور آمارگير دارد كه در مجموع 220 نفر در استان مشغول به امور اجرايي و ستادي برگزاري سرشماري عمومي كشاورزي در استان هستند.

 

 

 

 

 

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.