جبهه سلفی مصر با صدور بیانیه ای در صفحه فیسبوک خود خواستار انقلاب علیه عبدالفتاح السیسی رییس جمهور و به تعبیر خود حکومت نظامیان در این کشور شد.

جبهه سلفی مصر خواستار انقلاب علیه السیسی شد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن، جبهه مزبور بیست و هشتم نوامبر 2014 را به عنوان روز آغاز انقلاب خود اعلام کرد بدون آنکه علت انتخاب چنین روزی را بیان کند.

این جبهه سه هدف برای انقلاب خود یعنی ' تحمیل ماهیت - مخالفت با سلطه جویی - سرنگون کردن حکومت نظامی' برشمرد.

جبهه سلفی مصر خود را نمایانگر انجمن در بردارنده نمادهای اسلامی و سلفی مستقل این کشور می داند.

جبهه مزبور همچنین شامل جناحهای مبلغ است که در استانهای مختلف مصر فعالیت دارند . این جبهه یکی از ساختارهای تشکیل دهنده ائتلاف ملی حامی مشروعیت 'حاکمیت اخوان المسلمین در مصر و مخالف کودتای شکل گرفته علیه محمد مرسی ' است .

از سوی دیگر 'امام یوسف' یکی از رهبران ائتلاف حامی مرسی ابراز داشت : 'این طرح یعنی برپایی انقلاب اسلامی در مصر علیه سیسی در میان ائتلاف مطرح نشده است.

وی افزود: این ایده تنها نمایانگر خواست و اراده جبهه سلفی است و بیانگر خواست و اراده ائتلاف نیست هر چند این جبهه خود بخشی از ائتلاف بشمار می رود.

از سوی دیگر عادل نصر سخنگوی تشکیلات موسوم به 'الدعوه السلفیه' اظهار داشت: هر گونه فراخوان دادن برای ایجاد آشوب و بلوا و درگیری اقدام مردودی است و برای کشور و مردم چیزی جز فساد و تباهی به همراه نخواهد داشت .

عادل خاطرنشان کرد : تلاش برخی برای سرنگون کردن دولت کنونی مصر تنها به سود دشمنان اسلام است و از سرنگون شدن دولتهای پیشین در مصر تنها اسراییل و غرب سوده برده اند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.