۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 244179

من همیشه نکاتی را که پدرم می‌گوید، با دقت انجام می‌دهم و فیلم بازی‌های او را می‌بینم.

مصاحبه خواندنی با امیر عابدزاده

 

 

امیر عابدزاده در گفت‌وگو با تسنیم در مورد پیروزی راه‌آهن مقابل سایپا، گرفتن پنالتی بازیکن سایپا در دقیقه 90، انجام اولین بازی 90 دقیقه‌ای برای راه‌آهن و ... صحبت‌های زیر را انجام داد:

* ابتدا از پیروزی راه‌آهن مقابل سایپا صحبت کن.

ما موفق شدیم تیم خوبی مانند سایپا را آن هم در خانه‌اش شکست دهیم. امیدوارم این روند برای راه‌آهن ادامه‌دار باشد.

* بازی با سایپا اولین تجربه 90 دقیقه‌ای تو در لیگ برتر بود. در این بازی چه حسی داشتی؟

من مقابل پاس هم در جام حذفی بازی کرده بودم اما برای بازی با سایپا روحیه خوبی داشتم. سعی کردم با کمک دیگر بازیکنان پاسخ اعتماد حمید استیلی را بدهم.

* فکر می‌کنی این اعتماد ادامه‌دار باشد؟

من به کار حمید استیلی اعتماد و اعتقاد دارم و هر تصمیمی را که بگیرد، قبول می‌کنم. همیشه سعی کرده‌ام در تمرین از صددرصد، هزاردرصد توانم را بگذارم. این مسئله باعث می‌شود آرام، آرام به نتیجه دلخواه برسم.

* در این چند سالی که ایران بودی خیلی صبر کردی تا بتوانی در لیگ بازی کنی، فکر می‌کنی پاسخ این صبر کردن را گرفته‌ای؟

دقیقاً همینطور است، واقعاً صبر کردن سخت بود ولی خوشحالم که آرام، آرام تمرینات سختی که انجام داده‌ام در حال نتیجه دادن است. البته این تازه شروع کار من است و با یکی، دو بازی قانع نمی‌شوم.

* کمی هم از پنالتی که در بازی با سایپا گرفتی صحبت کن.

پنالتی اول را بازیکن سایپا به بیرون زد اما باز هم به سمت توپ رفتم. پنالتی دوم نیز در دقیقه 90 اتفاق افتاد. در آن لحظه نمی‌خواستم زحمت بچه‌ها به هدر برود و با کمک خدا توانستم پنالتی ابراهیم صادقی را مهار کنم.

* احمدرضا عابدزاده یکی از بهترین پنالتی‌گیرهای تاریخ فوتبال ایران بوده است. تجربه او چقدر به تو برای مهار پنالتی کمک کرد؟

من همیشه نکاتی را که پدرم می‌گوید، با دقت انجام می‌دهم و فیلم بازی‌های او را می‌بینم. این کار هم از نظر فنی و هم از نظر روحی به من کمک فراوانی می‌کند. البته تیم راه‌آهن کلاً در پنالتی گرفتن آمار خوبی دارد.

* با این شرایط فکر می‌‌کنی اگر در بازی پرسپولیس - راه‌آهن درون دروازه بودی می‌توانستی پنالتی بازیکنان پرسپولیس را مهار کنی؟

من عادت ندارم به گذشته فکر کنم، فقط امیدوارم در بازی‌های آینده هم بتوانم پاسخ اعتماد کادر فنی را بدهم.

* آیا می توانی روزی به پرسپولیس برگردی و برای تیمی بازی کنی که پدرت سال‌ها عضو آن بوده است؟

همان زمان که از پرسپولیس جدا شدم گفتم این تیم خانه اول و آخر من است. واقعاً دلم‌ برای پرسپولیس تنگ می‌شود. البته من الان بازیکن راه‌آهن هستم و برای این تیم تلاش می‌کنم. می‌خواهم در راه‌آهن آنقدر بازی کنم تا پخته شوم و به پرسپولیس برگردم.

* کمی هم در مورد شرایط تیم المپیک صحبت کن.

هانطور که گفتم دوست ندارم درباره گذشته حرف بزنم.

* به نظرت بهتر نبود بازیکنانی که شرایط سنی حضور در تیم المپیک را داشتند به بازی‌های آسیایی اینچئون بروند؟

شاید بهتر بود بازیکنانی به اینچئون بروند که متولد سال 72 به بالا بودند. نمی‌دانم تا چه زمانی به خاطر نتیجه گرفتن می‌خواهیم ضربه بخوریم.

* فکر می‌کنی بشود به این تیم المپیک امید داشت که بعد از 40 سال به المپیک صعود کند؟

من همیشه امید دارم، اگر دست به دست هم بدهیم می‌توانیم حماسه آفرین باشیم و المپیکی شویم. با آمدن حبیب کاشانی به تیم المپیک انشاءالله شوک خوبی به تیم وارد شود.

* این روزها بحث همکاری یا عدم همکاری وینگادا با تیم المپیک هم مطرح است...

اظهارنظر در این مورد وظیفه من نیست، من فقط باید بازی کنم! اگر به تیم المپیک دعوت شدم آن وقت سعی می‌کنم برای تیم بازیکن مؤثری باشم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.