جریان رسانه نومحافظه کاران آمریکا و رژیم صهیونیستی در آستانه مذاکرات جامع هسته ای ادعای جدید اعزام نیرو توسط ایران به جنگ سوریه را مطرح کردند که توسط عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رد و برای تحت الشعاع قرار دادن جنگ با تروریسم و مذاکرات جامع هسته ای قلمداد شد.

ایران به هیچ کشوری نیروی نظامی اعزام نکرده است

خبرگزاری خانه ملت،جنگ با تروریسم در سوریه و عراق همچنان سو‍ژه داغ رسانه های جهان است. دراین میان رسانه های نومحافظه کاران آمریکایی تحت نظارت رژیم صهیونیستی در تلاش هستند با فضاسازی رسانه ای علیه جمهوری اسلامی منافع اسرائیل را با کارشکنی در نبردایران با تروریسم تکفیری و موفقیت های تهران در مذاکرات جامع هسته ای دنبال کنند.

در همین چارچوب، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا در گزارشی مدعی شد که چند تبعه افغانستان در ایران آموزش نظامی دیده و در ازای دریافت پول برای جنگ از سوی جمهوری اسلامی اعزام شده اند.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری خانه ملت ضمن تکذیب شدید این ادعا گفت: جمهوری اسلامی به هیچ عنوان،هیچ تبعه ای از کشورهای دیگر را برای جنگ در سوریه استخدام نکرده است.

سیدباقرحسینی در تکمیل سخنان گفت:  ایران به هیچ عنوان در سوریه نیروی نظامی مستقیم اعزام نکرده است و این ادعا که ایران اتباع افغانی را به عنوان مزدور به سوریه اعزام کرده است یک ادعای پوچ و توخالی است.

وی گفت: آمریکا و غربی ها تاهمین دیروز از داعش حمایت کرده و در اختیار آنها اسلحه و منابع نظامی قرار می دادند تا بامردم و دولت سوریه بجنگند اما امروز که منافع آنها مورد تهدید قرار گرفته است با ادعای مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه مداخله می کنند.

حسینی گفت: جریان رسانه ای محافظه کاران جنگ طلب آمریکایی درحالی ایران را متهم به اعزام نیروی نظامی به سوریه کرده است که آنها رسما و به از ارتش آزاد حمایت می کنند و این خود حمایت علنی از تروریسم است.

نماینده مردم زابل و زهک با تاکید بر نیت خیرخواهانه ایران در جنگ با تروریسم گفت: جمهوری اسلامی برخلاف غربی ها همه تروریست های به یک چشم نگاه می کند و بر همین اساس با هرنوع تروریسم در هرنقطه از جهان مخالفت می کند و در همین چارچوب نیز تا کنون با تروریست ها در عراق،سوریه،یمن یا حتی لبنان مقابله کرده است.

طرف های مذاکره کننده مراقب شیطنت های رسانه ای باشند

ادعای جریان رسانه ای صهیونیستی در حالی مطرح شده است که وزرای خارجه ایران و آمریکا با حضورکاترین اشتون در عمان با یکدیگر دیدار و مذاکره خواهند کرد و فاصله ای تا موعد نهایی تفاهم نامه ژنو باقی نماینده است.ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده ضمن امتناع از واکنش دربرار ادعای مطرح شده علیه جمهوری اسلامی گفته است که موضوع سوریه در مذاکرات جامع هسته ای مطرح نخواهد شد.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به این موضوعات گفت: آمریکایی ها باید قدردان آخرین فرصتی باشد که جمهوری اسلامی در اختیار آنها قرار داده است و سکوت تکذیب گونه وزارت خارجه آمریکا در مقابل جریان سازی مشکوک رسانه ای علیه ایران مشهود می باشد البته مشخص نیست که این نگاه نسبتا عقلانی ادامه پیدا خواهد کرد.

حسینی گفت: ایران خواهان تفاهم با گروه 5+1 برای پایان تحریم های خصمانه است اما آنها باید بدانند که شکست این مذاکرات به معنای خروج بدون بازگشت ایران از میز مذاکرات خواهد بود.

نماینده مردم زابل و زهک گفت: این که غربی ها گمان کنند با وضع تحریم توانسته اند به ایران فشار وارد کنند یک اشتباه فاحش است. ایران به لطف تحریم ها به پیشرفت هایی دست پیدا کرده اند که در ذهن آنها نیز نمی گنجد.

وی در ادامه گفت: بیش از آن که ایران به این مذاکرات نیاز داشته باشد غربی ها به موفقیت در تعامل سیاسی با ایران دارند که منجر به تعامل اقتصادی داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به طرف های گروه 5+1 همچنین توصیه کرد که آنها بیشتر به منافع ملی کشورهای خود و صلح در خاورمیانه را در نظر داشته باشند و گفت: تاثیرگذاری لابی های صهیونیستی بر سیاست های کشورهای غربی هزینه های سنگینی بر آنها تحمیل کرده است که در آینده نیز می تواند برای آنها گران تمام شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 11 IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    الله اکبر