قدس آنلاین: نماينده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخي نمايندگان شهرهاي مرتبط با مسئله آب اصفهان گاهي با كم لطفي هاي خود، فضا را عليه اصفهان مخدوش مي كنند اما بدانند مردم اصفهان هرگز آب را تنها براي استان خود نمي خواهند و همه كشور بايد به طور يكسان از منابع سهم داشته باشند.

برخي نمايندگان فضا را عليه اصفهان مخدوش مي كنند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، حميدرضا فولادگر، نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در نشست خبري خود با خبرنگاران ضمن عرض تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان امام حسين(ع) گفت: اميدواريم كه با زنده نگه داشتن واقعه عاشورا و پيمودن راه امام حسين(ع) به شكوفا شدن انقلاب اسلامي كمك كنيم و همواره پيرو خط امام حسين (ع) و ياران با وفاي ايشان باشيم.

وي در ادامه ضمن اشاره به طرح امر به معروف و نهي از منكر كه در روزهاي اخير مورد بررسي در مجلس قرار گرفته است، افزود: اين طرح از سال ها پيش وجود داشته است. همانطور كه مي دانيم وظيفه هر مسلماني است كه به رويدادهاي اطراف خويش توجه كند و در يك نظام اسلامي برپا شدن صحيح احكام ديني بر عهده حكومت است. با توجه به اين مسئله نمايندگان در مجلس تصميم گرفتند كه اين فريضه ديني را نظام مند كنند تا قابليت اجرايي در جامعه داشته باشد.

فولادگر خاطر نشان كرد: فضاسازي هاي منفي شكل گرفته اطراف اين طرح منصفانه نيست و نمي توان اصل اين فريضه را زير سوال ببريم. امر به معروف را نمي توان سياسي قلمداد كرد و نبايد اين طرح مورد بهره برداري هاي جناحي قرار گيرد. برخي انتقادات نيز دلسوزانه بود كه ما سعي كرديم آنها را در طرح مذكور برطرف كنيم.

اين نماينده مجلس افزود: امر به معروف تنها در حجاب خلاصه نمي شود. ناديده گرفتن حقوق ارباب رجوع، حقوق شهروندي و... از جمله معروفاتي است كه عمل نكردن به آن بايد با تذكر همراه شود.

وي همچنين به حوادث اسيدپاشي در اصفهان اشاره كرد و گفت: آنچه در اصفهان اتفاق افتاده، پديده تازه اي در كشور نبوده است اما روي دادن ۴ مورد در مدت زمان كوتاه باعث بحث برانگيز شدن آن شد.

وي تصريح كرد: پليس و دستگاه هاي مربوطه مشغول پيگيري اين حوادث بودند اما رسانه اي شدن آن باعث تغيير در نوع عمليات آنها شد. آنچه كه در هفته هاي اخير در فضاهاي مجازي در ارتباط با حوادث اصفهان اتفاق افتاد لازمه اطلاع رساني درست و به موقع را نشان مي دهد.

نماينده مردم اصفهان خطاب به مسئولين اين پرونده گفت: ما به عنوان نمايندگان مردم اصفهان خواهان رسيدگي سريع و دستگيري عامل يا عاملان اين اتفاق هستيم. مسببين اين حوادث كمترين بويي از انسانيت نبرده اند و هرگز نمي توان آنها را به جريان خاصي نسبت داد.

رئيس كميسيون توليد ملي و اصل۴۴ قانون اساسي، در بخش ديگري از سخنان خود به لايحه رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاي نظام مالي كشور، اشاره كرد و گفت: دولت يازدهم اين لايحه را به همراه بسته خروج از ركود تقديم مجلس كرد و ما اميدواريم كه هيات رئيسه نيز به زودي آن را منتشر و به راي بگذارد. با اجراي اين لايحه مي توان اميدوار بود كه نظام توليد ارتقا يابد و دولت بتواند بدهي هاي خود را به پيمانكاران بپردازد.

فولادگر تصريح كرد: بايد وابستگي خود را به نفت كاهش و از طريق توسعه زير ساخت ها و رشد گردشگري، اقتصاد كشور را در مسير درست قرار دهيم. توليد كنندگان بايد بتوانند از تسهيلات بانك ها بهره مند شوند و موانع سر راهشان كاسته شود. در لايحه رفع موانع توليد پيش بيني شده است، كساني كه سرمايه خود را در توليد مصرف مي كنند معاف از پرداخت ماليات هستند.

وي خاطر نشان كرد: دولت يازدهم تا حدودي در مهار تورم موفق بوده است اما نمي توان به قطعيت عنوان كرد كه كشور از ركود خارج شده است. اگر لايحه خروج از ركود را تا آخر سال ابلاغ كنيم، در ميان مدت به خارج شدن از ركود كمك كرده ايم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در مجلس شوراي اسلامي بحث استيضاح وزير كشور مطرح شده است يا خير، گفت: بحث استيضاح رحماني فضلي در مجلس مطرح نيست. استيضاح وزير فرهنگ و ارشاد هم كه بر سر زبان هاست را مي توان از طريق تعامل ميان جنتي و نمايندگان حل كرد. نمايندگان معترض به عملكرد وزير ارشاد معتقدند كه وزارت ارشاد بايد عملكرد شفاف تري در حوزه هاي فرهنگي داشته باشد و البته با صحبت هايي كه با شخص وزير فرهنگ داشته ايم، وي معتقد بود كه جناح هاي مختلف سياسي هر كدام برداشت خود را از صحبت هاي وزير منتشر مي كنند و اين به سوءتفاهمات دامن مي زند.

فولادگر در پاسخ به سوال ديگري مبني بر آخرين پيگيري ها در ارتباط با طرح هاي آبرساني به اصفهان نيز گفت: مجوزهاي محيط زيستي پروژه گلاب صادر شده كه البته اين پروژه براي حل مشكلات آب شرب اصفهان در نظر گرفته شده است. اصل پروژه بهشت آباد نيز مورد قبول وزير نيرو قرار گرفته اما متاسفانه برخي نمايندگان شهرهاي مرتبط با مسئله آب اصفهان گاهي با كم لطفي هاي خود، فضا را عليه اصفهان مخدوش مي كنند.

وي خاطر نشان كرد: مردم اصفهان هرگز آب را تنها براي استان خود نمي خواهند و همه كشور بايد به طور يكسان از منابع سهم داشته باشند. يزد، كرمان، اهواز و چهار محال جزوي از خاك ايران است و ما هرگز نمي خواهيم كه از طرح هاي آبرساني به اصفهان استاني متضرر شود.

فولادگر در ادامه افزود: بحث انتقال آب به رفسنجان نيز كه در چند روز اخير مطرح شده است اين انتقاد را مطرح مي كند كه اگر انتقال آب بين حوزه اي صحيح است پس طرح بهشت آباد را نيز به سرعت براي انتقال آب به اصفهان عملياتي كنيد. ما خواهان نگاه جامع دولت در مسئله آب هستيم و هرگز چيزي فراتر از حق استان اصفهان مطالبه نكرديم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.