سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ از اتمام بررسی لایحه ممنوعیت استفاده از سلاح سرد تا هفته آینده در کارگروه ویژه کمیسیون متبوعش خبر داد وگفت: کاهش جرایم و قتل‌های ناشی از استفاده از سلاح‌ سرد نتیجه مستقیم تصویب این لایحه از سوی نمایندگان ملت است.

لایحه ممنوعیت استفاده از سلاح سرد هفته آینده نهایی می‌شود

 

میرهادی قره‌سید رومیانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با یادآوری بررسی لایحه ممنوعیت استفاده از سلاح سرد در کارگروه حقوق جزای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ گفت: بررسی کلیات این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس به پایان رسیده و پس از اتمام بررسی جزییات آن در کارگروه ویژه کمیسیون تصویب نهایی این لایحه در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم تبریز٬ آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه با تصویب لایحه ممنوعیت استفاده از سلاح سرد در مجلس شاهد کاهش جرایم و قتل‌های ناشی از استفاده از چنین سلاح‌هایی در جامعه خواهیم بود٬ افزود: در این لایحه نحوه برخورد با متخلفان و متعرضان به افراد دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه با تصویب لایحه مذکور علاوه بر ارتکاب جرم با سلاح سرد، نگهداری و حتی قدرت‌نمایی با آن نیز جرم به شمار می‌رود٬ گفت: چنانچه حمل‌کننده و نگهدارنده سلاح‌ سرد به وسیله آن سلاح مبادرت به تظاهر٬ قدرت‌نمایی یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص٬ اخاذی یا تهدید قرار دهد علاوه بر مجازات جرم نگهداری و حمل سلاح سرد جنگی، مطابق ماده 617 قانون مجازات اسلامی به مجازات جرم قدرت‌نمایی با چاقو محکوم خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه با ممنوعیت حمل و نگهداری سلاح سرد شاهد کاهش بسیاری از ناامنی‌ها در جامعه خواهیم بود٬ افزود: به احتمال زیاد بررسی جزییات لایحه ممنوعیت استفاده از سلاح سرد تا هفته آینده در کارگروه ویژه کمیسیون قضایی مجلس به اتمام رسیده و برای بررسی نهایی و تصویب به کمیسیون ارجاع خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی٬ گفت: تصویب لایحه یاد شده بی تاثیر در کاهش جرایم مرتبط با سلاح سرد نیست اما تا زمانی که عزمی در خصوص مقابله با  زورگیران و سارقانی که با سلاح سرد قدرت نمایی می‌کنند جزم نشود توفیقی حاصل نخواهد شد./

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.