قدس آنلاین یزد - همایش شیرخوارگان حسینی برای همنوایی کودکان یزدی با طفل شیرخواره کربلا دراستان یزد برگزار شد ومادران ، با طفل شیرخواره خود فریاد لبیک یا حسین (ع) سر دادند.

همایش شیرخوارگان حسینی در یزد برگزار شد

 به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، کودکان استان یزد همزمان با سایر کودکان کشورهای اسلامی در همایش جهانی علی اصغر (ع) گردهم آمدند و با طفل شیرخواره کربلا همنوا شدند.

 

همایش شیرخوارگان حسینی دیروز در 130 نقطه از استان یزد برگزار شد که مراسم اصلی و متمرکز در حسینیه سید محمدآقا و امامزاده شاهزاده فاضل یزد اجرا شد.

 

 در این همایش‌ها، مادران در حالی که کودکان شیرخوار خود را در آغوش داشتند و اشک ماتم بر عزای حسین (ع) و کودک دردانه‌اش می‌ریختند، با خانم رباب، مادر حضرت علی اصغر (ع) اظهار همدردی کردند

 

یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه یزد در این مراسم با اشاره به اینکه ماه محرم، ماه عزاداری اهل بیت (ع) و ماه گریه بر مظلومیت امام حسین (ع) است، اظهار داشت: یاران امام حسین (ع) از خانواده تا اصحاب ایشان، همه در واقعه کربلا احساس مسئولیت کردند و جان خود را در راه پاسداری از اسلام فدا کردند.

 

 حجت‌الاسلام سید کاظم مدرسی با بیان اینکه حضرت علی اصغر (ع) کوچک‌ ترین سرباز امام حسین (ع) بود، افزود : یکی از دشوارترین لحظات در روزعاشورا، به شهادت رسیدن حضرت علی اصغر، طفل شیرخواره امام حسین (ع) بود

 

وی با بیان اینکه آن زمان یزیدیان گمان نمی‌کردند طفل شیرخواره بتواند اینگونه نام و یادش ماندگار شود، تصریح کرد : امروز همایش حضرت علی اصغر (ع) به عنوان کوچکترین سرباز کربلا، جهانی شده و جهان این سرباز کوچک کربلا را می‌شناسد.

 

 مدرسی خاطرنشان ساخت : امام حسین (ع) در راه پاسداری از دین اسلام از هیچ چیز حتی جان خود و اهل بیتش دریغ نکرد، بیان داشت: پاسداری از دین کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و همه در برابر دین اسلام وظیفه دارند. در این مراسم همچنین مداحان کشوری و استانی به نوحه‌سرایی با محوریت مظلومیت امام حسین و طفل شیرخواره او، حضرت علی اصغر (ع) پرداختند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.