نماینده سوریه در سازمان ملل در اظهاراتی از سیاست‎های دوگانه مجامع بین‎المللی در قبال سوریه به شدت انتقاد کرد و ترکیه را عامل اصلی خشونتها در کشورش دانست.

سازمان ملل با مسئله تروریسم تعامل دوگانه دارد/ ترکیه عامل اصلی افزایش خشونت‌ها در سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، "بشار الجعفری" نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل اظهار داشت: تروریست‌های مزدور از 83 کشور جهان با گذراندن آموزش‌های نظامی در پادگان‎های اردن، ترکیه و عربستان با نظارت آمریکا، فرانسه و انگلیس وارد سوریه شده‎اند، اما با این وجود مجمع عمومی در تعامل با مسئله تروریسم در سوریه مشکل دارد و دوگانه برخورد می‎کند.

وی نشست اخیر خود با نمایندگان امور سیاسی و امور انسانی دبیرکل سازمان ملل در موضوع سوریه را  مثبت توصیف کرد و افزود: این برای نخستین بار است که جلسه‎ای در این سطح با حضور دولت سوریه برای حل بحران این کشور تشکیل می‎شود.

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل از مواضع "استفان دی‎میستورا" نماینده سازمان ملل در امور سوریه که اولویت اصلی در شرایط فعلی سوریه را مبارزه با تروریسم عنوان کرده، استقبال کرد.

الجعفری همچنین با انتقاد شدید از سیاست‎های "رجب طیب اردوغان"، افزود: ترکیه یکی از عوامل اصلی افزایش خشونت‌ها در سوریه بوده و نمی‎توان نقش مخرب آنها را در ورود صدها عضو گروه‎های تروریستی داعش و النصره نادیده گرفت.

وی افزود: ترکیه با دخالت آشکار در امور داخلی سوریه، منشور سازمان ملل را زیر پا گذاشته است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.