سخنران حرم مطهر رضوي گفت: بازخوانی و تأمل در واقعه کربلا، موجب گسترش فرهنگ حجاب، عفاف و جوانمردی است و بايد برای درک و فهم دغدغه امام حسین(ع) و پیام عاشورا تأمل کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

بازخوانی و تأمل در واقعه کربلا موجب گسترش فرهنگ حجاب و عفاف است

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، مير حسيني در سلسله جلسات بيان معارف حسيني ويژه خواهران كه در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوي برگزار شد، به موضوع مقام و حجاب زن در كربلا پرداخت و عنوان كرد: حفظ حجاب و عفاف بانوان اهل بیت (ع) در جریان حادثه عاشورا و همچنین مسیری که اسرای اهل بیت (ع) طی کردند، یکی از نکات بسیار مهم و ارزشمندی است که می‌تواند مورد توجه قرار گيرد.

وي گفت: امام حسین(ع)، در حفظ حریم بانوان همراه کاروان از بدو ورود به صحرای کربلا اقدامات ویژه‌ای انجام دادند و  انتخاب محل قرار گرفتن خیمه‌های اهل بیت (ع) در صحرای کربلا، نشان دهنده اهمیت این مساله است.

اين كارشناس مذهبي با بیان این‌که مساله حفظ حریم اهل بیت (ع) و زنان و کودکان آن‌قدر برای آن امام بزرگوار مهم  بود که در حین نبرد، خیلی از خیمه‌ها فاصله نمی‌گرفتند، تصریح کرد: آن حضرت در روز عاشورا و در حین نبرد، اندکی از خیمه‌ها فاصله می‌گرفتند و دوباره به مکانی نزدیک خیمه‌ها برمی‌گشتند تا اهل بیت (ع) در آرامش باشند.

مير حسيني عنوان کرد: امام حسين(ع) تا آخرین قطره خون اجازه ندادند دشمن نسبت به زن و بچه و حریم او کوچک‌ترین تعرضی داشته باشند و سعی کردند آن‌ها را از قرار گرفتن در معرض نامحرم حفظ کنند و این غیرت دینی و مردانگی حضرت با توجه به مسائل شریعت و حفظ ارزش‌های اسلامی را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: مساله حجاب و عفاف همواره برای خاندان اهل بیت(ع) و فرزندان آنان بسیار مهم بوده است و این مسئله درسي ‌آموزنده برای زنان و دختران مسلمان است.

سخنران حرم مطهر رضوي با بیان این‌که «تدبیر امام در خصوص آوردن زنان و بچه‌ها به صحرای کربلا و عملکردی که اسرای کربلا داشتند پیام امام حسین (ع) را به دنیا رساند» عنوان کرد: هم اباعبدالله نسبت به حفظ حریم اهل بیت(ع) و حفظ آنها از معرض نامحرمان از هیچ تلاش و حرکتی فروگذاری نکردند و هم خود آن بزرگواران در کربلا و در طول اسارت هیچگاه و هیچ لحظه از حفظ حجاب و عفاف خود غفلت نکردند که اینها می‌تواند درسي آموزنده برای جامعه امروز ما باشد.

سلسله جلسات بيان معارف حسيني ويژه خواهران همه روزه بعد از نماز ظهر و عصر در رواق‌هاي دارالاجابه و دارالحكمه حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.