رئیس مرکز پژوهش های مجلس مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای غربی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با هدف احقاق حقوق ملت بزرگوار ایران، هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده است.

ایران هیچگاه میز مذاکرات را ترک نکرده است/مبارزه با داعش به شکل صوری در آمده است

به گزارش  مهر؛ کاظم جلالی صبح شنبه در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه، ضمن بیان اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی، در خصوص اتفاقات اخیر اصفهان، کمیسیون امنیت ملی را مامور پیگیری کرده، افزود: این کمیسیون نیز با سفر به اصفهان و دیدار با مقامات امنیتی و انتظامی آن استان، پیگیر امور است و در نهایت امیدواریم مجموع این پیگیری ها به نتیجه مثبت برسد.
وی خواستار مجازات عاملان واقعه اسید پاشی در اصفهان شد و اظهار داشت: امیدواریم عاملان این جنایت به سزای اعمال خود برسند.
مبارزه با داعش به شکل صوری در آمده است
رئیس فراکسیون اکثریت اصولگرای مجلس شورای اسلامی، تحرکات منطقه ای گروه های تروریستی را محکوم و ابراز داشت: امروزه کسانی که خودشان در شکل گیری این گروه های تروریستی شریک بوده اند، داعیه مبارزه با آنها را دارند.
جلالی با اشاره به ویرانی کشورهای منطقه و آوارگی مردم آنها، تصریح کرد: به نظر می رسد مبارزه با گروه هایی نظیر داعش، مبارزه ای صوری از سوی پدید آورندگان آنهاست و در اصل به شکل محتوایی حرکت جدی برای از بین بردن این گروه های تروریستی انجام نمی پذیرد.
ایران هیچگاه میز مذاکرات را ترک نکرده است
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی همچنین، مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای غربی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با هدف به نتیجه رسیدن مذاکرات و همچنین احقاق حقوق ملت بزرگوار ایران، هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده است.
جلالی ادامه داد: امیدواریم دنیای غرب به گونه ای به مذاکرات هسته ای نگاه کند که در نهایت این تلاش ها به یک نتیجه و جمع بندی واحد دست پیدا کند.
رکود و تورم دو موضوع مهم در کشور هستند
رئیس مرکز پژوهش های مجلس، تورم و رکود اقتصادی را دو مشکل عمده این روزهای دولت دانست و تصریح کرد: تورم از حالت سعودی خود خارج شده و امیدواریم در خصوص رکود نیز بتوانیم از این مرحله سخت به خوبی عبور کنیم.
جلالی با اشاره به این موضوع که عوامل رکود باید به رصد دولت برسد، ابراز داشت: دولت باید توجه ویژه ای به رکود اقتصادی داشته باشد و باید در بخش هایی اصلاحات به وجود بیاورد و همچنین در بخش هایی هم خود را تقویت کند.
وی افزود: اما در بحث رکود اقتصادی باید گفت، در این مقوله همه باید دست در دست هم بگذاریم و کمک های جدی به دولت داشته باشیم تا از این وضعیت بیرون بیاییم و شاهد رشد اقتصادی و بالنده کشور در سال های آتی باشیم.    
استان شاهوار خواسته جدی ماست
نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که موضوع استان شاهوار برای ما بحثی شعاری و تصنعی نیست، گفت: بحث تشکیل این استان برای ما موضوعی جدی قلمداد می شود.
جلالی با اشاره به نمونه هایی از مشکلات شرق استان که توسط مرکز نادیده گرفته می شوند، گفت: در دولت دهم برای مراحل ساخت ورزشگاه 15هزار نفری شاهرود برنامه ریزی پیش بینی شده بود که این مجموعه ورزشی در سال 87 و یکسال پس از کلنگ زنی ورزشگاه 15هزار نفری سمنان، انجام شود.
وی ادامه داد: دولت وقت با پرداخت یک میلیارد تومان موافقت خود را با احداث همزمان این دو ورزشگاه در شاهرود و سمنان، اعلام کرد اما مراحل انتخاب زمین برای ورزشگاه شاهرود سه سال به طول انجامید و تنها عامل آن هم عدم توجه مسئولان ورزشی مرکز استان به این مجموعه بود.
بیکاری در شرق استان سمنان جدی است
عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل بیکاری در شرق استان، اظهار داشت: متاسفانه برخی مسئولان در آمارهایشان موضوعاتی را مطرح می کنند که در زندگی مردم نمود عینی ندارد و مردم آنها را در زندگی خود احساس نمی کنند.
جلالی حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال را دو راهکار برون رفت از این مشکل دانست و اظهار داشت: در زمینه صنایع ذغالی شهرستان شاهرود به واقع باید برای حفظ این فرصت های شغلی اقدامت جدی کرد.
وی افزود: همچنین در بحث اشتغال زایی باید گفت، متاسفانه برنامه ریزی مناسبی وجود ندارد و باید برای کارخانه فولاد، کک، پتاس و سیمان بیارجمند و ... اقداماتی عاجل کرد که البته این موارد در حال پیگیری است اما نظام بروکراتیک پیچیده حاکم بر کشور ما روند اخذ تسهیلات و موافقت نامه ها را کند کرده است.
ارتقاء بسطام، از شهر به شهرستان در حال پیگیری است
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در خصوص ارتقاء بسطام به شهرستان نیز توضیح داد: هفته قبل با وزیر کشور و معاون تقسیمات کشوری این وزارتخانه، امام جمعه و اعضای شورای شهر بسطام، جلسه ای در همین خصوص برگزار کردیم و در ابتدا مطرح شد که به دلیل نبود سوابق کافی، دولت قائل به انجام مصوبات گذشته نیست.
جلالی تاکید کرد: اما در گفتگو با معاون تقسیمات کشوری وزارت کشور، اعلام شد که سوابق کافی در خصوص ارتقاء بسطام موجود است و با ما وعده دادند برای پیگیری این مصوبه اقدامات لازم را به عمل بیاورند.
وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به صنعت و به ویژه صنایع تبدیلی، گفت: در صنایعی نظیر شرکت شاهرود ابتکار، عدم اعطای تسهیلات و روال بروکراتیک اداری دلیل عمده تاخیر است اما ما در این زمینه پیگیری های لازم را انجام می دهیم.   
پتانسیل های گردشگری شاهرود نیازمند توجه ویژه و جدی مسئولان است
نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، ظرفیت های گردشگری شاهرود را بسیار بالا ارزیابی کرد و اظهار داشت: در کشور ما و به خصوص منطقه شاهرود، ظرفیت های گردشگری بسیاری وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه ای داشت.
جلالی برخی اقدامت در راستای جذب توریست و گردشگر در شاهرود را بر شمرد و تاکید کرد: این پتانسیل در زمینه های توریسم خانواده برای افرادی که به دنبال گذران تعطیلات در منطقه ای امن و محیطی خانوادگی هستند در ایران و شاهرود فراهم است.
وی در خاتمه تصریح کرد: همچنین توریسم طبیعی که با وجود جاذبه های فراوان شاهرود مثل خارتوران و جنگل ابر، در شاهرود سرامد است و در نهایت توریسم تاریخی و عرفانی که با وجود عرفای بزرگی نظیر شیخ ابوالحسن خرقانی و بایزیر بسطامی بسیار می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.