پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین - سعید کوشافر:بازهم شنبه شد و با یک بسته خبری خواندنی خدمت شما رسیدیم . اگرچه هفته قبل سرشار بود از عطر شهادت حسینی اما در فضای بین الملل این جمهوری خواهان امریکا بودند که توانستند با پیروزی در انتخابات درمقابل اوباما قرار گیرند و اما خبرهای خواندنی فراوانی داریم که در ادام میخوانید.

از توجیه سخنگوی دولت ولابی های عجیب هتلهای تهران تا فروش شلوارجین های میلیونی وشاهکار جدید فوتبالیست پر حاشیه

***فرصت روحانی به لاریجانی

روزنامه کیهان نوشت: کارگزارانی در مجلس پنجم از فرصت همسویی و همدلی مجلس با دولت سازندگی نهایت بهره‌ را بردند و ۲ سال بعد در دوم خرداد ضمن ائتلاف با طیف چپ، ناطق نوری رئیس مجلس را دور زدند.

ائتلاف دوم خرداد بعدها «شعار ناطق نوری نمی‌خوایم مجلس زوری نمی‌خوایم» را ترویج کردند. همراهی و نرمش بیش از اندازه ناطق و مجلس پنجم با سیاست‌های سازندگی و تعدیل اقتصادی موجب شد مردم در دوم خرداد، ریاست جمهوری ناطق را ادامه همان سیاست‌های تبعیض‌آمیز و تورم‌زا بدانند و به یک چهره سابقاً چپ (خاتمی) رأی دهند در حالی که خاتمی با کارگزاران به ائتلاف رسیده بود.

اکنون حسین مرعشی در مصاحبه با اعتماد با در پیش گرفتن همان شگرد ظاهرسازانه می‌گوید: آقای علی لاریجانی فرصت مهمی را از دست می‌دهد. فرصت دولت آقای حسن روحانی برای شخصیتی مثل آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس فرصت تاریخی است. چرا آقای باهنر و لاریجانی در مجلس یا آقای ناطق نوری و به صورت کلی اصولگرایان خردگرا از فرصت دولت روحانی استفاده نمی‌کنند و به صحنه نمی‌آیند تا مواضع‌شان را تصحیح کنند و با مردم همراهی بیشتری داشته باشند.

مرعشی این را هم گفته که «ما فکر می‌کنیم اصولگرایان با حضور آقای ناطق در انتخابات فعال شوند و از فضایی که دولت روحانی در کشور ایجاد کرده است استفاده کنند.»

یادآور می‌شود اخیراً محمد هاشمی دبیر سیاسی کارگزاران در اعتراض به مواضع صریحاً لیبرالی کسانی چون مرعشی و کرباسچی و افزودن برخی عناصر تندرو به حزب، از این حزب استعفا کرد. او گفت من به نظام و انقلاب وفادارم و از تکرار سرنوشت حزب مشارکت برای کارگزاران نگرانم.

***توقیف هواپیمای روسی با 40 تن اسلحه در عراق

روزنامه القدس العربی نوشت:

«مسئولان فرودگاه بین المللی بغداد یک فروند هواپیمای باری روسی را در این فرودگاه توقیف کردند. خلبانان این هواپیما نوع بار را سیگار معرفی کردند و مدارک جعلی به مسئولان فرودگاه بغداد ارائه کرده بودند ولی بعد از آنکه حقیقت روشن شد اجازه ادامه مسیر به آن داده نشد.

این هواپیمای روسی حامل 40 تن اسلحه بوده که می خواست در فرودگاه سلیمانیه فرود آید ولی با ممانعت مسئولان فرودگاه این استان مواجه می شود و تصمیم می گیرد تا راهی بغداد شود. محموله این هواپیما سلاح سبک و متوسط بود که داخل جعبه های بزرگ سیگار جاسازی شده بودند.

از آنجا که هدف وارد کردن این میزان اسلحه تاکنون مشخص نشده است، مقامات عراق دستور دادند تا این هواپیما در محوطه فرودگاه همچنان متوقف شود.»

 ***در لابی هتل‌های تهران چه می‌گذرد؟

حلقه های روشنفکری که پیش از این در مکان هایی مانند کافی شاپ ها تشکیل و دور هم جمع می شدند، در ماه های اخیر از مکان سابق خود کوچ کرده و به لابی برخی هتل های تهران منتقل شده اند و به نظر می رسد باز شدن پای خارجی ها در این حلقه ها از جمله اصلی ترین دلایل این تغییر مکان است.

 در این باره شنیده می شود یک سری حلقه های روشنفکری در لابی برخی هتل های تهران فعال شده اند. نکته جالب توجه در خصوص این حلقه ها این است که سفارت ایتالیا و فرانسه نیز به طور مرتب مراسم هایی را در محل های مذکور برگزار می نمایند.

حضور در این حلقه ها نشان می دهد بیش از آنکه هدف رسیدن به یک نتیجه مشخص در مباحث باشد، کم نیاوردن افراد در برابر سایر افراد بحث کننده است. البته این حلقه ها چند سالی بود که با رکود خاصی مواجه شده بود اما از سال گذشته و با روی کار آمدن دولت روحانی، به نظر می رسد تشکیلات منسجمی برای راه اندازی حلقه های روشنفکری آغاز به کار کرده است.

حال معلوم نیست که ایتالیا و فرانسه بر اساس چه حساب و معیاری خود را پای این حلقه ها رسانده اند. اما از رفتارهای گذشته کشورهای غربی در چنین مواقعی می توان به این نتیجه دست یافت که هدفی جز جاسوسی در بین سفارت خانه های کشورهای اروپایی وجود ندارد.

***دلیل عجیب سخنگوی دولت

سخنگوی دولت در حاشیه  هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد علت عدم حضور چهره‌های دولتی در سالروز 13 آبان توضیح داد.

سخنگوی دولت در جواب سوالی مبنی بر اینکه چرا در سالروز 13 آبان هیچ یک از چهره‌های دولتی در این مراسم حضور نداشتند، گفت: 13 آبان روز دانش‌آموز است و وزیر آموزش و پرورش در این مراسم حضور داشتند.

***تشکیل حزب الله سوریه زیر نظر ژنرال سلیمانی

بخش انگلیسی پایگاه اطلاع رسانی شبکه العربیه  در نوشتاری با عنوان "ایران، حزب الله جدیدی را در سوریه تاسیس کرد" نوشت: ایران در تلاش است تا شبه نظامیان شیعه در سوریه را متحد کند و آنها را زیر نظر سازمانی در آورد.

هدف ایران ایجاد یک بخش نظامی قدرتمند بوسیله نیروهای شیعه است تا در کنار ارتش بشار اسد شروع به فعالیت کنند.

العربیه در این گزارش آورده است: این سازمان جدید که به شدت مانند سازمان پیشرفته حزب الله لبنان خواهد بود، ایرانی ها، افغان ها و عراقی های شیعه را دور هم جمع کرده است و قاسم سلیمانی، فرماندهی اصلی را به عهده دارد.

این ارتش که شباهت زیاد به حزب الله لبنان دارد، به شدت در تلاش است تا عضوهای بیشتری را در سوریه به خدمت گیرد.

این وب سایت در ادامه افزوده است: این سازمان در حال حاضر آموزش هایی را به اعضای خود داده و زمان زیادی است که به عنوان یک سازمان مستقل در سوریه مشغول به خدمت گیری نیرو است.

طبق برآوردها شاکله این سازمان بطوری ایجاد شده است که حتی بعد از سقوط احتمالی حکومت بشار اسد نیز به کار خود ادامه دهد.»

العربیه با بیان اینکه "این حرکت ایران با به خدمت گرفتن جوانان سوری توسط ارتش سوریه همزمان شده است" به نقل از یک فرمانده اردنی گزارش می دهد که: "فایز الدویری" فرمانده اردنی اخیرا اعلام کرده است که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران پشت این جریان است.

این فرمانده اردنی در ادامه می گوید: "تصمیم گیرنده در سوریه، ژنرال سلیمانی است و این ایده وی بوده است که نیروهایی از ایران به سوریه اعزام شوند.

***گزارش آمریکایی ها درباره نقش سردار سلیمانی در جنگ با داعش

شبکه صدای آمریکا(VOA) در گزارشی پیرامون موفقیت های ارتش عراق در برابر داعش به خصوص در منطقه جوف الصخر گفت: «عکسی در وب سایت های خبری مستقل عراق منتشر شد که آشکار حضور مرد قدرتمند نظامی ایران، قاسم سلیمانی را در جریان آزادسازی این شهر نشان می داد.»

بنابر این گزارش، فرماندهان شبه نظامی عراقی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که ده ها مشاور از سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان در خط مقدم نبرد در جوف الصخر حضور داشتند که کار آنها ارائه آموزش نظامی به 7 هزار سرباز عراقی و شبه نظامی و هماهنگی با فرماندهان نظامی پیش از عملیات بوده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در حالی که آمریکا حملات هوایی به مواضع داعش را انجام می دهد، ایران، قاسم سلیمانی و فرماندهان خود را به خط مقدم نبرد فرستاده است تا نقشی کلیدی را در باز پس گیری شهرها عراق ایفا کنند.

***رویترز قدرتمندترین چهره های جهان را معرفی کرد

خبرگزاری رویترز  در یک گزارش تصویری، قدرتمندترین چهره های جهان را معرفی کرده است که در میان این لیست بیست و یک نفری، چهره رهبر معظم انقلاب نیز دیده می شود.

در این گزارش تصویری، شخصیت های سیاسی مانند ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، شین جی پینگ رئیس جمهور چین، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و نارندرا مودی نخست وزیر هند دیده می شوند.

افرادی مانند لری پیج رئیس شرکت گوگل و بیل گیتس ثروتمندترین فرد جهان و رییس شرکت مایکروسافت نیز در این فهرست قرار گرفته اند.

شایان ذکر است، سال گذشته نیز نشریه آمریکایی "فارین پالیسی" در میان 500 شخصیت و چهره جهان، نام 5 ایرانی را به عنوان قدرتمندترین شخصیت های جهان معرفی کرده بود که رهبر معظم انقلاب در صدر این نام ها قرار داشت.

همچنین موسسه آمریکایی کارنگی در گزارشی که دو سال پیش منتشر کرد، آیت​الله خامنه​ای را قدرتمندترین رهبر جهان نامیده بود.

***طرح جدید آمریکا برای عراق

روزنامه لبنانی "البناء" نوشت: «مقامات آمریکایی از سوی تحلیلگران مسائل استراتژی این کشور، طرح تشکیل "گارد ملی عراق" را دریافت کرده اند که با عملیاتی شدن این طرح، عشایر سنی مذهب و همچنین بعثی هایی که تاکنون به داعش ملحق نشده اند، به عنوان بدنه این گارد ساماندهی خواهند شد. دو روز پیش کارشناسان نظامی پنتاگون طرح مذکور را برای عقب راندن داعش از موصل بررسی کردند.»

البناء که منبع خود را روزنامه نیویورک تایمز معرفی کرده است، افزود:

«مقامات آمریکا برای جایگزینی نیرو در عراق، در نظر دارند تا  بعثی ها و عشایر سنی مذهب را به عنوان نیرو نظامی وارد جنگ با داعش کنند که همانند نیروهای پیشمرگه کرد در اقلیم کردستان به موازات ارتش عراق با گروه تروریستی داعش مبارزه کنند. به این ترتیب آمریکا سیاست خود برای دخالت در عراق را که در زمان نوری المالکی دنبال می کرد، تغییر می دهد و گارد ملی سنی مذهب به عنوان نیرو وارد جنگ با داعش خواهد شد که اهداف و نقشه های آمریکا را عملی می کند.

در زمان نخست وزیری نوری المالکی که به مقاومت منطقه بسیار نزدیک شده بود، آمریکا نتوانست اهداف خود را محقق کند. از آنجا که بعثی ها دشمن شماره یک حکومت عراق هستند و از سویی عشایر سنی مذهب نیز غالبا در مقابل حکومت عراق قرار دارند، آمریکا تصمیم می گیرد تا در سیاست خود تجدید نظر کند.

طرح تشکیل گارد ملی سنی مذهب توسط آمریکا مسئله ای نیست تا مقامات پنتاگون بخواهند به صورت انحصاری به عملیاتی کردن آن اقدام کنند. در این رابطه رایزنی با مقامات تهران ضروری بوده تا مسئله آزاد سازی موصل و سایر مناطق تحت سیطره داعش از مسیر اصلی خود خارج نشود.

 ***آلمان هم وارد بازی آمریکا علیه ایران شد

اداره امنیت داخلی ایالت بایرن آلمان مدعی شده یک حمله هکری گسترده‌ از ایران به نهادهای تحقیقاتی و شرکت‌های متعدد آلمانی و بین‌المللی را کشف کرده است. جزئیات این حمله در نسخه جمعه (۷ نوامبر/ ۱۶ آبان) مجله "بیلانس" چاپ هامبورگ منتشر می‌شود.

کنسرن‌های تسلیحاتی، کارخانه‌های فعال در صنعت هوا-فضا، تولیدکنندگان محصولات شیمیایی و همچنین دانشگاه‌ها هدف این حمله بوده‌اند. این شرکت‌ها آلمانی یا متعلق به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکایی، مکزیکی، اسرائیلی، روسی یا چینی بوده‌اند. مهاجمان از جمله به روش ساخت موشک، هلی‌کوپتر، ماهواره و پهپاد علاقه ویژه‌ای نشان می‌دهند.

به گفته اداره امنیت داخلی ایالت بایرن، این "حمله گسترده" حداقل از روزهای نخستین سال ۲۰۱۳ آغاز شده، همچنان ادامه دارد و در جریان آن مقادیر قابل توجهی اطلاعات به سرقت رفته است. یک کنسرن فعال در زمینه هوا-فضا ۱۱۵ هزار سند و یک تولیدکننده ماهواره ۱۰ هزار سند از دست داده‌اند.

به گزارش دویچه وله(DW)، اداره امنیت داخلی ایالت بایرن اعلام کرده که تا کنون هیچ سندی از شرکت‌های آلمانی به سرقت نرفته است. دیگر نهادهای امنیتی آلمانی و بین‌المللی به تحقیقات وارد شده‌اند.

این ادعا علیه ایران در حالی مطرح شده است که در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای در عمان، غربی ها ورسانه هایشان همچون گذشته هجمه شدیدی را علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته اند.

به عنوان نمونه روز گذشته، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، مدعی شده بود که ایران به طالبان کمک‌های مرگ‌آفرین[!] می کند تا خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان را سرعت ببخشد.

در حالی آمریکا پس از سال ها جنگ بی نتیجه در افغانستان و قبول شکست های پی در پی و تلفات سنگین در مقابله با طالبان، از ماه ها پیش طرح خروج سربازان خود از این کشور را برنامه ریزی کرده بود، به گزارش رادیو فردا، پنتاگون ضمن مطرح کردن این ادعا، افزوده که جمهوری اسلامی با خرج یک میلیارد دلار در افغانستان تلاش کرده تا با استفاده از قدرت نرم احساسات هواداری از ایران و شیعه‌گری را در آن کشور افزایش دهد.

***فکر خودکشی زنان پیشمرگه در کوبانی

روزنامه لبنانی الدیار نوشت:

داعش در حال ارتکاب جنایات جنگی و نقض آشکار حقوق غیر نظامیان است. در روزهای اخیر ده ها کودک به اسارت داعش درآمده بودند و همواره توسط این گروهک تروریستی شکنجه شده اند.

در این میان فرماندهان داعش تهدید کردند که ازدواج با زنان کردی از جمله اهداف اولیه عملیات در کوبانی است و برای تحقق این امر نقشه ها طراحی کرده اند.

نیروهای زن در یگان های پیشمرگه که از سوی اقلیم کردستان به شهر کوبانی ارسال شده اند، در یک  اقدام گروهی تصمیم می گیرند تا لحظه آخر تسلیم تروریست های داعش نشوند.

زنان عضو نیروهای پیشمرگه برای پیشگیری از وقوع یک مورد ازدواج با داعشی ها تصمیم می گیرند تا همواره یک گلوله جنگی ذخیره در لباس های خود جاسازی کند تا به این وسیله هنگام محاصره توسط داعش و خالی شدن خشاب های خود با استفاده از این گلوله به خودکشی اقدام کنند.

این مسئله باعث شده تا بیزاری زنان پیشمرگه از داعش دوچندان شود و همواره گزینه خودکشی را به عنوان آخرین راه خلاصی از تروریست ها هنگام محاصره شدن در ذهن خود در نظر داشته باشند.

در هفته اخیر یکی از زنان کردی در پی محاصره از سوی داعش برای اینکه تن به ازدواج با تروریست ها ندهد، به خودکشی اقدام کرد.

 ***اعدام فجیع زنان آرایشگر توسط داعش

«داعش در یک اقدام وحشیانه به اعدام یک زن آرایشگر و وردست او مبادرت کرد. این دو زن که با شلیک گلوله به شکل فجیعی اعدام شدند، در یکی از سالن های آرایش زنانه در موصل مشغول بودند.

این دو زن به اتهام رعایت نکردن ضوابط شرعی در مناطق تحت سیطره داعش به اعدام محکوم شدند.

داعش در هفته های اخیر دانش آموزان را به پوشیدن لباس ویژه افغانی ها وادار کرده است. همچنین هرگونه لباس غربی یا لباسی را که نوشته های انگلیسی روی آن چاپ شده را ممنوع کرده است.»

***گزارش آمریکا از آخرین وضعیت داعش

بریتانیا اعلام کرد برای کمک به ارتش عراق در مبارزه علیه داعش، شمار دیگری از مربیان نظامی را به آن کشور می‌فرستد.

به گزارش رادیو فردا، مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا که به عراق سفر کرده است، روز چهارشنبه گفت بزودی در مورد جزئیات این مأموریت جدید تصمیم گرفته خواهد شد.

بریتانیا، در قالب ائتلاف بین‌المللی مقابله با داعش، در حمله‌های هوایی علیه در عراق شرکت دارد و ماه گذشته اعلام کرده بود مربیان نظامی‌اش در حال آموزش پیشمرگه‌های کرد برای کار با مسلسل‌های سنگین هستند.

قرار است افسران بریتانیایی همراه افسران آمریکایی وظیفه مشاوره و آموزش نیروهای نظامی عراق را بر عهده گیرند. پیش‌بینی می‌شود که بدین ترتیب به مناطق کردنشین شمال عراق هم مربی نظامی فرستاده شود.

افسران آلمانی هم به رزمندگان کرد آموزش اسلحه می‌دهند. بدین منظور ۱۳ مربی ارتش آلمان در شهر اربیل مستقر شده‌اند که ۶ تن از آنان از افسران پیاده‌‌نظام چترباز هستند.

به گزارش دویچه وله(DW)، کانادا هم پس از پیوستن به ائتلاف نظامی بین‌المللی علیه داعش اعلام کرده که به موفقیت‌هایی در جنگ با افراطی ها دست یافته است. ارتش کانادا روز سه‌شنبه (۵ نوامبر) اعلام کرد که جت‌های جنگنده کانادایی توانسته‌اند روز یکشنبه در نزدیکی یک سد در فلوجه به چهار موضع داعش حمله کنند.

کانادا پایان هفته گذشته به طور رسمی به ائتلاف نظامی پیوست. نیروهای کانادایی پس از چند روز پرواز شناسایی اقدام به حمله کردند.

در این میان نیوزیلند هم اعلام کرده که چون "آموزش ارتش مدرن عراق" برای مبارزه با داعش مهم است، حاضر است نیروهای امنیتی عراق را تقویت کند. این کشور اما با اعزام نیروی نظامی، که به طور مستقیم در جنگ شرکت کند، موافقت نکرده است.

وزارت دفاع آمریکا نیز پس از گذشت حدود سه ماه از آغاز حمله‌های هوایی علیه نیروهای داعش اعلام کرده که پیشرفت‌های مهمی در این امر حاصل شده و بمباران‌های مداوم موجب تضعیف این گروه تروریستی شده است.

در حالی که هنوز داعش به پیشروی های خود ادامه می دهد، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، جان کربی، گفت که برای داعش تامین نیروی تازه مدام دشوارتر می‌شود. وی افزود که با وجود این هنوز راهی طولانی پیش روی آمریکا و متحدانش است.

حمله‌های هوایی در روز ۸ اوت نخست در عراق آغاز شدند و سپس در ۲۳ سپتامبر به سوریه نیز گسترش یافتند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که منابع مالی داعش نیز بسیار آسیب دیده است. تروریست‌ها بر اثر بمباران تاسیسات نفتی در سوریه میلیون‌ها دلار درآمد هفتگی از طریق فروش نفت را از دست داده‌اند. همچنین مراکز فرماندهی این گروه ویران شده‌اند.

به گفته سخنگوی پنتاگون، در حال حاضر نیروهای داعش نسبت به یک ماه پیش کاملا به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند. کربی گفت: «آن‌ها دیگر در گروه‌های بزرگ حرکت نمی‌کنند، بلکه خود را بین مردم پنهان می‌کنند.»

***شعبه کوکاکولا در غزه!

جروزالم پست () از سرزمین های اشغالی گزارش می دهد: « شرکت کوکا کولا مجوزهای لازم برای تأسیس اولین کارخانه خود در غزه و عبور مواد و منابع لازم به نوار غزه را گرفته است».

جروزالم پست گزارش داد:«شخصی به نام "زاهی خوری" که یک کارفرمای فلسطینی است، مؤسس و رئیس شرکتی با نام "شركة المشروبات الوطنية الفلسطينية" (شرکت ملی نوشیدنی فلسطین) در رام الله است که نمایندگی انحصاری کوکاکولا را در کرانه باختری در اختیار دارد».

به گزارش پایگاه اینترنتی این روزنامه، شرکت این شخص (که تابعیت دوگانه آمریکایی فلسطینی دارد) هم اکنون در رام الله، أریحا و طولکَرم در حال فعالیت است.

این روزنامه در ادامه به نقل از زاهی خوری نوشت: «پیش از این به طور مرتب و با تأیید مسؤولان فلسطینی و اسرائیلی محصولات خود را به نوار غزه وارد می کردیم؛ بنا بر این از نظر اقتصادی به صرفه تر است که برای کاهش قیمت فروش شعبه ای از کارخانه را در غزه دائر کنیم».

او ادامه داد: «این کار اهم از نظر اقتصادی به صرفه تر و هم از نظر زیست محیطی سالم تر است، چرا که با این کار قادریم بطری های خود را بازیافت کرده و دوباره به چرخه مصرف بازگردانیم.»

به گزارش جروزالم پست، به نقل از سخنگوی هماهنگ کننده فعالیت های دولت در نواحی (اشغالی فلسطین)، «در حال حاضر تنها یک شرکت نوشابه سازی در غزه در حال فعالیت است که محصولاتی با برند 7-Up تولید می کند».

این پایگاه خبری افزود: «قرار است تابستان 2015 میلادی فاز اول این کارخانه در غزه تولیدات خود را بر روی نوشیدنی های گاز دار متمرکز کند، اما در فاز دوم که مطابق پیش بینی ها در اواخر 2016 و اوایل 2017 راه اندازی خواهد شد محصولات خود را در زمینه انواع آبمیوه ها، آب معدنی و نوشیدنی های غیرگازدار دیگر گسترش دهد».

زاهی خوری، مؤسس شرکت، در ادامه می گوید: «لازم بود تأییدیه مسؤولان فلسطینی گرفته شود که از مجاری رسمی با نیروهایی دفاعی اسرائیل (ارتش اسرائیل) هماهنگی لازم را انجام دهند».

به گزارش جروزالم پست، « بر اساس اعلام شرکت ملی نوشیدنی، شرکت کوکاکولا در 5 سال گذشته معادل 25 میلیون دلار در فلسطین سرمایه گذاری کرده است. کوکاکولا هم چنین با همکاری یک شرکت دیگر حامی مالی اجرای یک پروژه آب سالم در غزه بوده است و تابستان امسال نیز از طرفداران فلسطینی در تبلیغات بازی های جام جهانی فوتبال استفاده کرد.»

***هم‌بندی‌های سابق، «دولت اسلامی» تشکیل دادند!

نشریه "اشپیگل آنلاین" در گزارشی با موضوع رهبران گروه تروریستی داعش که مدت هاست با جنایات و اقدامات وحشیانه خود در صدر اخبار جهان قرار دارند، نوشت:

«کسانی که امروز دستگاه رهبری "دولت اسلامی" را تشکیل می‌دهند در گذشته یا ماموران اطلاعاتی رژیم صدام بودند، یا اسلام‌گرایان افراطی و مجرمان ساده‌ای که با همدیگر در زندان آشنا شدند؛ زندانی که آمریکا در عراق ساخته بود.»

گزارشگر "اشپیگل آنلاین" که از عنوان "دولت اسلامی" برای تروریست های داعش استفاده می کند، منبع اصلی اطلاعات خود را روزنامه امریکایی "نیویورک تایمز" معرفی کرده و می‌نویسد: «زندگی "ابراهیم عواد ابراهیم البدری" تنها زمانی که برای نخستین‌بار بازداشت شد، مسیر تازه‌ای پیدا کرد.

او در سال ۲۰۰۴، زمانی که ۳۳ سال داشت، توسط سربازان آمریکایی‌ها در عراق بازداشت شد. تا آن زمان او کلاهبردار ساده خیابانی بود. ده سال بعد او خود را "ابوبکر البغدادی" یا "خلیفه ابراهیم" نامید که رهبر گروه "دولت اسلامی" است. دولت آمریکا برای بازداشت او ده میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

سربازان آمریکایی ابراهیم البدری را در خانه‌ای در فلوجه به همراه شماری از دوستانش که از اسلام‌گرایان رادیکال بودند بازداشت کردند. او چندین سال را در اردوگاه "بوکا" سپری کرد.

اما ابراهیم البدری یا ابوبکر البغدادی کنونی، تنها فرد از رهبران دولت اسلامی نیست که مدت مدیدی در اسارت آمریکایی‌ها در زندان بود. تقریبا همه رهبران کنونی "دولت اسلامی" چنین وضعیتی دارند.»

این گزارش می افزاید: «بازداشتگاه "بوکا" (Bucca) در این مورد نقش مهمی داشت. بوکا، یکی از بزرگترین زندان‌های آمریکا در عراق بود. این زندان در نزدیکی شهر ام‌القصر، واقع در ۶۰ کیلومتری جنوب بصره و نزدیک مرز کویت قرار داشت. حدود ۹ نفر از رهبران تراز اول "دولت اسلامی" برای چند سال در همین بازداشتگاه، زندانی بوده‌اند و باور بر این است که در همین‌جا با یکدیگر آشنا شده‌اند.»

«افراد زیر از جمله زندانیان و هم‌بندیان اردوگاه بوکا بودند:

فاضل الحیالی: در تشکیلات "دولت اسلامی" او را "ابومسلم الترکمانی" می‌نامند. او دومین فرد مهم در تشکیلات دولت اسلامی و معاون ابوبکر بغدادی است. در رژیم صدام حسین او افسر اطلاعاتی تشکیلات امنیتی ارتش عراق بود.

ابومحمد السویداوی: نام رزمی او "ابو ایمان العراقی" است. عضو شورای نظامی "دولت اسلامی" است. این شورا مسئول طراحی و برنامه‌ریزی امور نظامی و عملیات جنگی است. او در رژیم صدام حسین سرهنگ سازمان اطلاعات نیروی هوایی عراق بود.

عدنان اسماعیل نجم: با نام رزمی "ابوعبدالرحمن البیلاوی" و عضو شورای نظامی "دولت اسلامی" بود. در رژیم صدام حسین از اعضای بلندپایه‌ی حزب بعث عراق بود. اسماعیل نجم در ژوئن ۲۰۱۴ در استان انبار عراق کشته شد.

سمیر عبد محمد الچلیفاوی: با نام جنگی "حاجی بکر"، عضو شورای نظامی "دولت اسلامی" بود و در ژانویه گذشته در سوریه کشته شد.

عبدالواحد خضیر احمد: او با نام مستعار ابولوء شناخته می‌شود و جزیی از هسته‌ی سخت دولت اسلامی است. او مسئول امور امنیتی دولت اسلامی است و جلوگیری از مقاومت مردمی و اقدامات مخالفت‌جویانه علیه دولت اسلامی در قلمرو حاکمیت این گروه از وظایف اصلی او به شمار می‌رود.

عبدالله احمد المشهدانی: در دولت اسلامی با نام "ابو قاسم" شناخته می‌شود. مسئول امور جنگجویان خارجی است. طرف توجه اصلی او افرادی هستند که برای انجام ترورهای انتحاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

فارس ریاض النعیمی: با نام مستعار ابوشیما مشهور است. او مسئول انبارهای تسلیحاتی دولت اسلامی است.

عبدالرحمن الفاری: با نام مستعار "ابوسوجه"، مسئول امور بازماندگان کشته‌شدگان وابسته به دولت اسلامی است. دولت اسلامی به شبه‌نظامیان خود قول داده که در صورت کشته‌شدن، از بازماندگان آنها نگهداری کند.»

اشپیگل آنلاین در ادامه می افزاید: «زندان بوکا در زمان احداث در سال ۲۰۰۴ برای ۵ هزار زندانی ساخته شده بود. در سال ۲۰۰۷ که اوج فعالیت‌های شبه‌نظامیان علیه ارتش آمریکا بود، این اردوگاه ۲۴ هزار نفر را در خود جای داده بود.

***هیچ اختلاف‌نظری برای کمک به سوریه وجود ندارد

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با خبرگزاری فارس درباره اظهارات وزیر خارجه سوریه درباره روابط ایران و سوریه گفت: آنچه از لسان وزیر خارجه سوریه در خصوص روابط استراتژیک تهران و دمشق بیان شد، دقیق است.

وی افزود: اگر رهبری و ایستادگی بشار اسد و مقاومت مردم سوریه در مقابله با توطئه گران و تروریست های تکفیری نبود، اکنون جهان شاهد حاکمیت تروریست ها در دمشق می بود.

معاون وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد:  تهران و مسکو با همراهی برخی کشورها به حمایت های خود از سوریه ادامه می دهند و هرگونه راهکار نظامی و امنیتی را مردود دانسته و بر راهکار سیاسی تاکید دارند.

امیرعبداللهیان عنوان کرد که هیچگونه اختلاف نظری در سطوح عالی ایران بر سر کمک به سوریه در مقابله با تروریسم و تداوم روابط استراتژیک دو کشور وجود ندارد.

***مراسم سالگرد اشغال سفارت آمریکا بدون مقامات دولتی ایران!

وب سایت رادیو فردا () وابسته به سرویس جاسوسی آمریکا (سیا) در خبری از مراسم 13 آبان و سالگرد تسخیر لانه جاسوسی نوشت: «مراسم سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران روز سه‌شنبه، ۱۳ آبان، برگزار شد در حالی که گزارش رسانه‌های داخلی و خارجی از عدم حضور مقامات دولت ایران در این مراسم حکایت دارد.»

«خبرگزاری‌ها در گزارش خود از این مراسم به شعار راهپیمایان علیه آمریکا، اسرائیل و بریتانیا اشاره کرده که با سوزاندن پرچم این کشورها همراه بوده است.»

به گزارش‌ خبرگزاری "آسوشیتدپرس" اگرچه هزاران نفر در این مراسم حضور یافته بودند اما تعداد شرکت‌کنندگان در آن نسبت به پارسال کمتر بوده است که این امر نشان‌ می‌دهد «روابط میان ایران و ایالات متحده از زمان روی کار آمدن دولت میانه‌رو حسن روحانی بهبود یافته است».

این خبرگزاری سپس به مذاکرات اتمی ایران و آمریکا اشاره می‌کند که حساسیت آن در روزهای آتی و با نزدیک شدن به مهلت دستیابی به توافق هسته‌ای اوج گرفته است در حالی که «افراطی‌ها همچنان بر دولت روحانی فشار می‌آورند» و به سیاست خارجی دولت او اعتراض دارند.

رادیو فردا با اشاره به گزارش خبرگزاری های داخلی نوشت: منابع خبری در گزارشی از این مراسم، اظهارات علیرضا پناهیان، سخنران اصلی مراسم را بازتاب داده اند که خطاب به دولت روحانی و مذاکره‌کنندگان ایرانی می‌گوید که نباید با دولت آمریکا ضعیف برخورد کنند.

آقای پناهیان اظهار داشت: «اکنون استکبار در حال اضمحلال است. نباید با دولت خبیث آمریکا ضعیف برخورد کرد. وظیفه عاشورایی شماست که با دشمنی که در حال مرگ است و با این موجودات خبیث، دست ندهید».

وی همچنین گفت: «باید به وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده [ایران] حقوق مضاعفی داده شود زیرا آنها با وحشی‌ها طرف هستند. اگر این تیم‌ با آدم‌ها طرف بودند حقوق مضاعفی نمی‌گرفتند».

این گزارش ها به حضور محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه، محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج و اسماعیل کوثری، حسین طلا و حسین مظفر، سه نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم اشاره کرده است.

***اتفاق خوب برای صهیونیست ها

نشریه "امریکن کانزرویتیو"  در مقاله ای با عنوان "میراث اوباما به ایران بستگی دارد" نوشت: «در صورتی که رئیس جمهور اوباما بخواهد جایگاهی در تاریخ آمریکا پیدا کند، می تواند نگاهی به انتخابات میان دوره ای سال 1938 آمریکا کند که جمهوری خواهان توانستند با رای بالا در این انتخابات کرسی های مجلس سنا و مجلس نمایندگان را تصاحب کنند.»

امریکن کانزرویتیو با بیان اینکه نزدیکی ایران و آمریکا در زمان "محمود احمدی نژاد" ممکن نبود، ادامه می دهد: «اکنون اوباما در تلاش است تا با ایران آشتی کند و اکنون اوباما و دیپلمات های آمریکایی پیشرفت هایی داشته اند.

مذاکرات بسیاری پیچیده و سخت است و ضرب الاجل هسته ای نزدیک و این در حالی است که ضرب الاجل پیش از این برای 6 ماه تمدید شده بود. هم ایران و هم گروه مذاکره کننده غربی در تلاش هستند تا مذاکرات نهایی شود و توافق نهایی صورت می گیرد.»

این نشریه آمریکایی با اشاره به ادعاها مبنی بر تلاش ایران برای ساخت سلاح اتمی می نویسد: «هرچند که ادعا می شود که ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی است اما سازمان های اطلاعاتی آمریکا تاکنون این ادعا را رد کرده اند و بیان می شود که کشورهای مدعی، خود به سلاح اتمی مسلح هستند که از می توان به آمریکا و [رژیم] اسرائیل اشاره کرد که حمله هایی نیز به کشورهای مسلمان انجام داده اند.

این نشریه چاپ آمریکا ترکیب جدید نمایندگان کنگره را اتفاقی خوب برای اسرائیل می داند و می نویسد: «پیچیده شدن مذاکرات هسته ای در حالی است که روی کار آمدن اعضای جدید کنگره با وجود تلاش های زیادی بین المللی که برای حل برنامه هسته ای شکل گرفت، خبر خوبی برای اسرائیل بود. اسرائیل علنا اعلام کرده است که با هرگونه توافق با ایران که صنعت هسته ای ایران تحت این توافق فعال بماند، مخالف است حال می خواهد ایران به دنبال سلاح اتمی باشد یا نه.

دولت اوباما نیز اعلام کرده است در صورتی که به توافق هسته ای با ایران دست پیدا کند به دنبال تایید کنگره نخواهد بود و رئیس جمهور این اجازه را خواهد داشت تا از تحریم هایی که قبلا توسط کنگره علیه ایران اعمال شده است، بکاهد.»

*** امر به معروف به معنای تحقیر کردن دیگران نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی طی سخنانی در حسینیه فاطمه‌الزهراء (س) با بیان این‌که پیامبر اسلام دارای سه مقام رسالت، امامت و خلافت بود و در اسلام خلافت و حکومت وسیله و ابزار است نه هدف، خاطرنشان کرد:‌ در احادیث ما بیان شده دنباله‌روی از قدرت و ریاست‌طلبی خطرناک است. در اندیشه ماکیاولیستی گفته می‌شود برای رسیدن به هدف از هر وسیله‌ای می‌توان استفاده کرد که این منطق، منطق یزید و بنی‌امیه بود. اکنون نیز در جنگ‌های سیاسی بر اساس همین منطق، تقوا کنار گذاشته شده و دروغ جایز می‌شود و جنایت توجیه می‌شود.

یونسی همچنین با اشاره به عوامل شکل گیری گروه تروریستی داعش، اظهار کرد: داعش امروز به دنبال احیای خلافت بنی امیه است، بنابراین همه دنیای اسلام با آنها مخالفند. تاکنون یک روحانی بلندمرتبه سنی نیز از داعش حمایت نکرده است. امروز مکتب حسینی راه نجات مشکلات جهان اسلام است. همه مذاهب اسلامی عاشق امام حسین (ع) هستند و امام مظهر وحدت جهان اسلام است زیرا امام حسین (ع) به دنبال احیای امامت بود.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی همچنین گفت: بلای داعش را می‌توان با اتحاد مهار کرد. تنها مکتب امام حسین (ع) است که می‌تواند در دوران خشونت، فتنه و جنگ داخلی جهان اسلام را نجات دهد. ائتلاف ضد داعش یک شوخی است، زیرا خود آنها در شکل‌گیری داعش نقش داشتند. آنچه امروز در مقابل داعش ایستاده است رهبری آیت‌الله سیستانی و تلاش‌های ایران است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف شرایطی دارد و هر کسی نمی‌تواند آمر به معروف باشد. مردم هم موظفند هم از دولت مراقبت کنند و هم از دیگران. امر به معروف به معنای تحقیر کردن یا متهم کردن دیگران نیست. مردم حق دارند بر عالی‌ترین مقامات کشوری نیز نظارت داشته باشند. امام علی (ع) در روز اول حکومت خود گفت ای مردم شما وظیفه انتقاد و نظارت بر حکومت را دارید. ایده‌آل یک حکومت اسلامی این است که همه یکدیگر را به خیر دعوت کنند.

***ماجرای اولین روضه خوانی مداح مشهور

حاج صادق آهنگران مداح جبهه های 8 سال دفاع مقدس در نقل خاطراتش می گوید:هنوز جنگ شروع نشده بود ، آن زمان بیشتر نوحه خوانی می کردم و هنوز به آن شکل جسارت روضه خوانی را نداشتم.

شبی در منزل شهید "سید محمد علی حکیم"، یکی به من گفت، تو که این قدر صدای خوبی داری چرا روضه نمی خوانی؟ آهنگران تعریف می کند به طفره رفتم و شانه خالی کردم. آن شب جمعیت زیادی برای دعا در منزل شهید آمده بودند. دعا شروع شد و همه ی چراغ ها را خاموش کردند.

ابتدا چند فرازی از دعا و سپس متنی را که آماده کرده بودم خواندم. از قضا حال خوبی به مجلس حاکم شد و آن شب نقطه رسمی آغاز روضه خوانی ام در منزل شهید بود.

در حقیقت باید بگویم من روضه خوانی را مدیون شهید بزرگوار دکتر "سید محمد علی حکیم" هستم.

***ماجرای نامه‌ ای که یک زن و شوهر را آشتی داد

خواهر شهید مجتبی احمد خانی ها تعریف می کند: چند سال بعد از شهادت برادرم در اسارت، یکی از دوستانش خانواده ما را پیدا کرد و ماجرای واسطه شدن مجتبی برای آشتی دادن خودش و همسرش را شرح داد.

وی گفت: "مدتی از اسیر شدنم می گذشت. همسرم از اینکه در اسارت بودم ناراحت بود و اظهار نارضایتی می کرد. می گفت از اینکه نمی دانم کی آزاد می شوی خسته شده ام و طلاق می خواهم. برادرهای وی هم مدام به او می گفتند شوهرت برنمی گردد پس طلاقت را بگیر.

می خواستم جواب نامه همسرم را که درخواست طلاق کرده بود بدهم. مانده بودم توی اسارت چه کار کنم و چه چیزی بنویسم. قضیه را برای مجتبی تعریف کردم. همانجا مجتبی گفت که نامه را بده من بنویسم. نمی دانم مجتبی چه نوشته بود که بعد از آن همسرم دیگر حرفی از طلاق نزد.

پس از آزاد شدن و برگشتن به خانه دیگر حرفی از جدایی نشد و سال هاست که با همسرم به خوبی و خوشی زندگی می کنیم. انگار نوشته های مجتبی کار خودش را کرده بود."

***زن و شوهری که به دست عراقی ها از هم جدا شدند!

آنچه می خوانید خاطره ای است از زندگی شهید حمید باکری:

دو روز از اقامت خديجه و خانواده اش در سوسنگرد گذشت. آنها نـه خواب داشتند نه خوراك. ساعت از 5 بعد از ظهر گذشته بود. گرماي هـوا شكسته و نسيم خنك صورتمان را نوازش مي داد. عراقي هـا از اطـراف، شهر را به گلوله بسته بودند.

5 كيلومتر جلوتر، ناگهان چشمم بـه يـك نفربـر عراقـي افتـاد. روبـه حبيب كردم تا او را خبر كـنم، فرصـت نـشد. رگبـار گلولـه از دو طـرف بر سرمان باريدن گرفت. براي يك لحظه، زمين و زمان به هم ريخت.

از ترس سرم را پايين آوردم. خدايا چه اتفاقي در حـال افتـادن بـود.

حبيب پدال گاز را فشرد. ماشين سرعت گرفـت امـا امكـان فـرار نبـود.

ماشين به گلوله بسته شد. چرخهاي ماشـين مـورد اصـابت گلولـه قـرار گرفت و پنجر شـد. چنـد لحظـه بعـد، ماشـين از حركـت ايـستاد. پـايم مي سوخت و خون از آن جاري شده بود. حبيب هم از ناحيه پـا زخمـي شده بود.

عراقي ها هلهله كنان جلو آمدند و محاصره مان كردند. با اسـلحه به طرفمان نشانه رفته بودند. آهسته جلو آمدند و ژ- 3 را از دست مـن گرفتند. بعد نارنجك ها را كه خوني شده بود، آنها با هلهله داد مـي زدنـد كه حرس خميني(پاسدار خمينی) گرفتيم.

آن روز خديجه ميرشـكاري و همسرش حبيب شريفی به اسارت عراقي ها درآمدند. بعدها عراقي هـا آن دو را از هم جدا كردند و خديجه هرگز شوهرش را نديد. خديجه بـيش از چهارصد روز در اردوگاههاي عراق اسير بود.

بالاخره او يك روز به همراه تعدادي از خانواده ها آزاد شد بـي آن كـه هرگز بفهمد بر سر همسرش چه آمده.

***پوشش زننده بازیگران زن ایرانی در کلینیک زیبایی

بازیگران یکی از اقشار در جامعه هستند که همواره مورد توجه سایر مردم بوده و به خاطر در دست داشتن رسانه تصویری، تأثیر زیادی بر مردم به ویژه جوانان می‌گذارند.

همه بازیگران به نسبت سایر مردم در رفاه خوبی به سر می برند و به همین خاطر بسیاری از مردم دوست دارند بازیگر باشند.

در همین راستا پوشش بازیگران نیز برای جوانان یک الگوی بسیار مهمی است و حضور بازیگران در برنامه‌های رسمی و دسته جمعی با توجه به اینکه نگاه افراد زیادی به آن‌ها است کاملاً شخصیت این افراد را نشان می دهد.

این روزها که فرهنگ حجاب و پوشش بیشتر از هر زمان دیگر به یکی از دغدغه‌های مسئولین تبدیل شده است و به دنبال درونی سازی فرهنگ پوشش در جامعه طرح‌های مختلفی ارائه می شود، متأسفانه نظارتی بر نوع پوشش بازیگران وجود ندارد.

بازیگران ایرانی به ویژه بازیگران زن در سینمای کشور خارج از هر محدودیتی به خود اجازه می دهند که از هر نوع پوششی برای حضور در هر برنامه‌ای استفاده کنند.

این موضوع تا جایی شدت یافته است که برخی از این بازیگران با حضور در کشورهای خارجی اقدام به کشف حجاب کرده و پس از بازگشت به ایران نیز شاهد هستیم که هیچ گونه برخوردی از سوی مسئولین با آنها صورت نمی گیرد.

جشنواره فیلم فجر در سال گذشته یکی از بارزترین جلوه های قبح زدایی بازیگران از فرهنگ پوشش است؛ بازیگران در این جشنواره فارغ از رعایت چارچوب های اجتماعی و مذهبی، با هر تیپ و لباسی در این مراسم حاضر شدند.

در این میان برخی از بازیگران با افتتاح سالن‌ها و کلینیک‌های زیبایی در کنار درآمدهای میلیاردی خود درآمد دیگری را برای خود رقم میزنند که از رواج تجمل گرایی به دست می‌آید.

در این راستا اخیرا نیز عکس هایی مربوط به بازیگران از حضورشان در یک کلینیک زیبایی منتشر شده است که این عکس ها حاکی از همین موضوع است.

با توجه به نزدیک شدن به جشنواره فیلم فجر در سال جاری و حاشیه‌های پوششی که جشنواره فیلم فجر در سال گذشته داشت، به نظر می رسد بهتر است مسئولین قبل از رسیدن به بحران پوشش بازیگران در این جشنواره، فکری برای این موضع داشته باشند.

خارج از همه این مسائل لباس هرکس نشان دهنده شخصیت آن فرد بوده و قطعاً حضور این بازیگران با تیپ های خارج از عرف، نه تنها شخصیت این بازیگران را بالاتر نبرده بلکه بیشتر باعث مسخره و به حاشیه رانده شدن این بازیگران می شود.

***وعده های فریبنده یک دختر به جوان عربستانی!

روزنامه سبق عربستان تأکید کرد که دختری مغربی به نام " خ. لیلی " در فیسبوک با جوانی عربستانی آشنا شد و این دختر عکس یک دختر هنرپیشه هندی را در صفحه شخصی خود گذاشت و مدعی شد که عکس خودش است؛ وی به مروز زمان با این جوان از طریق تلفن و واتس آپ تماس برقرار کرد.

این جوان فریب خورده از دختر مغربی قول ازدواج می گیرد و هدیه ها و پول کلانی را برای دختر می فرستد تا سرانجام به خواستگاریش برود؛ ولی پس از رفتن به مغرب متوجه می شود که دختر فریبکار موبایلش را خاموش کرده است و هیچ کسی در فرودگاه به استقبالش نیامده است.

وی به هیچ وجه موفق نمی شود با آن دختر تماس بگیرد.

جوان عربستانی پلیس مغرب را از قضیه مطلع می کند و پلیس با استناد به اطلاعات موجود در صفحه شخصی دختر فریبکار در فیسبوک موفق به بازداشت وی می شود؛ دختر به جرم خود اعتراف می کند ولی می گوید که همه پولها را را خرج کرده است!

***چانه زنی اعضای داعش بر سر قیمت دختران

سایت انگلیسی ایندپندنت  گزارش داد: ویدئویی اخیرا منتشر شده که بازار خرید و فروش برده ها توسط داعش را نشان می دهد.

بر پایه این گزارش، در ویدیویی که اخیرا توسط تروریست های داعش در رسانه های دنیا منتشر شده است، داعشی ها در جنایتی جدید دست به خرید و فروش برده در روزی موسوم به "روز خرید و فروش برده" زدند و دختران و زنان ایزدی را خرید و فروش کردند.

در این ویدیو فرد فیلم بردار فریاد می زند که : " امروز روز خرید و فروش برده می باشد"، و ادامه می دهد که هر جنگجویی "سهم خودش" را دریافت می کند.

افراد حاضر در این کلیپ در مورد قیمت هرکدام از زنان و دختران با یکدیگر صحبت می کنند. یکی می گوید دختری با چشمان آبی و دیگری می گوید دختری 15 ساله می خواهد با چشمان سبز و آن یکی از آن طرف صدا می زند که حاضر است کلت خود را با یک برده زن معاوضه کند.

هر چند از لحن و لهجه افراد فهمیدن اصالت شان کمی مشکل است اما می توان متوجه شد که بیشتر آنها از عربستان سعودی هستند و این مراسم خرید و فروش در موصل عراق برگزار شده است.

سازمان عفو بین الملل در سپتامبر گذشته گزارشی را منتشر کرد که طبق آن تروریست های داعش صدها بلکه شاید هزاران دختر و زن و کودک ایزدی را اسیر گرفته و آنها را مورد اذیت و آزار جنسی قرار می دهند.

البته در همین ماه نیز داعش اقدام به پخش مجله انگلیسی زبان خود به نام "دبیق کرد" که از آن زمان اخباری مبنی بر شکنجه های شدید و تجاوزهای گوناگون در مناطق تحت سلطه داعش به دست می رسد. این کلیپ اخیر به برای اولین بار به صورت عمومی انتشار یافته، معامله زنان و دختران ایزدی توسط داعشی ها را به تصویر کشیده است.

***تحریف تاریخ به دست حشیش‌بازان قاتل

مطمئناً خیلی‌ها هستند که نام سری بازی‌های Assassin’s Creed را شنیده‌اند، حال چه بازی‌باز باشند و چه غیر آن. این بازی که در حال حاضر یکی از بزرگترین و مهم‌ترین سری بازی‌های یوبی سافت محسوب می‌شود، برای سال جاری قصد عرضه‌ی دو بازی برای کنسول‌های نسل هفتم و هشتم را دارد. اوّلی بازی AC:Unity برای نسل جدید کنسول‌ها یعنی Xbox one و PS4 و PC عرضه خواهد شد که ظاهر پیش نمایش‌ها نشان می‌دهد که آغازگر انقلابی در این سری تاریخ‌محور خواهد بود و از نظر گرافیک بسیار پیشرفت داشته است. امّا بازی دوم یعنی AC: Rogue را یوبی سافت برای نسل قبلی کنسول‌ها یعنی xbox 360، Ps3، و  همچنین به pc عرضه خواهد کرد.

امّا به تازگی طراح یوبی سافت اعلام کرده است، تلاش‌های زیادی برای شبیه‌سازی شهر پاریس در دوران انقلاب فرانسه‌ کرده‌اند که یکی از نقاط عطف طراحی و شبیه‌سازی، کلیسای جامع نوتردام است که طبق گفته‌ سازندگان، دو سال زمان صرف ساخت و شبیه‌سازی آن شده است.

این کلیسای غول پیکر و تاریخی در شهر پاریس که در بازی Unity نیز قابل مشاهده است، توسط طراح مراحل و آرتیست ارشد استودیو، Caroline Miousse در مدت 2 سال طراحی شده است. این آرتیست هم‌چنین با تاریخ‌شناسان برجسته برای ساخت و طراحی دقیق ارتباط برقرار کرده و تحقیقات گسترده‌ای را پیرامون این اثر تاریخی انجام داده است.

او در این باره می گوید: " بسیار خرسندم که این کار را انجام دادم. خیلی کار هیجان انگیزی بود و البته، استرس کمی نیز در اوایل راه به من وارد کرد. این استرس بخاطر دقتی بود که باید به خرج می‌دادم تا این طرح را مو به مو و با جزئیات کامل اجرا کنم. به هر حال این کلیسا شهرت جهانی دارد. هدف ما شبیه سازی این کلیسا در مقیاس 1:1 بوده است ولی برخی آثار هنری به علاوه‌ی پنجره‌های رنگی، به خاطر قوانین کپی‌رایت کمی متفاوت خواهند بود."

سازندگان تمامی تلاش خود را کرده اند تا بیشترین جزئیات را در بازی قرار دهند. به تازگی آقای Jeffrey Spice سرپرست گروه شخصیت‌سازی FX در یوبیسافت در مصاحبه ای که با Develop داشته است در این باره نظراتی را ارائه کرده است: بازی در دهه 1790 اتفاق می افتد دنیایی پر از کثیفی و تاریکی که باید تمامی این احساسات و محیط ها در بازی به نمایش کشیده شوند. از لحاظ گرافیک بازی ما بیش از پیش می توانیم افکت های مختلفی را در بازی قرار دهیم چرا که حافظه بیشتری در اختیار داریم که به ما اجازه می دهد جزئیات بازی را افزایش داده و از قابلیت های کنسول های نسل جدید استفاده کافی را ببریم.

این حد از اهمیّت به این سری بازی، نشان دهنده‌ هدف و دورخیز عجیب سازندگان و نویسندگان این سری برای تحریف تاریخ و تغییر نظرهای مخاطبین در مورد اتفاقات مهم کشورهای مختلف است. نویسندگان با وارد کردن گروهی خیالی با نام اساسین (حشاشین یا قاتلان) به عنوان نیروهای خیرخواه مردم و برقرارکننده‌ عدالت به وسیله‌ کشت و کشتارِ حاکمان و قدرتمندان هر جامعه که همه‌ آنها در دسته‌ای خیالی با نام تمپلار (Templar) توسط نویسندگان بازی، طبقه بندی شده‌اند.

از اولین قسمت بازی که درباره حشاشین و رهبرشان حسن صبّاح و آغاز فعالیّت‌های قاتلین (اساسین‌ها) می‌باشد تا آخرین قسمت این سری که به انقلاب فرانسه می‌پردازد، اتفاقات مهم کشورهای مختلف در دوره‌های مختلف تاریخی مورد تغییر، تحریف و دست‌کاری اتفاقات شده و اساسین‌ها و تمپلارها به داستان اصلی وارد شدند ( که اشاره به آنها یادداشت و گزارش جدایی را می‌طلبد).

مشخص است سازندگانی که تنها برای طراحی کلیسایی معروف نوتردام، 2 سال زمان صرف کرده تا جزئیات این بنای قدیمی را کامل طراحی کند، قصد داشته اند هم اهمیت این کلیسای معروف را به مخاطبش نشان دهند هم اینکه، قصد دارند از این کلیسا در بازی استفاده‌های زیادی کند و به داستان‌های پیرامون این کلیسا و شخصیت‌های تاریخیِ آن بپردازد.

عنوان Assassin’s Creed Unity قرار است در تاریخ 20 آبان سال جاری برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود.

***تنها طبق دستورالعمل من می توانید زن بگیرید!

یک منبع محلی در استان دیالی تأکید کرد، یک تبعه پاکستانی که به عنوان "والی" داعش در منطقه "حوض حمرین" (شمال شرقی بعقوبه) شناخته می شود، شرایطی را برای ازدواج عناصر این گروه وضع کرده است.

این منبع محلی به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: "ابو زکریا" دو روز قبل اعلام کرد که هر کدام از عناصر این گروه فقط در صورتی می‌توانند ازدواج کنند که تحقیقات لازم درباره "عروس" و خانواده او و میزان پایبندی و وفاداری آنان به داعش و سرکرده این گروه ترویستی ابوبکر بغدادی انجام شود.

به گفته این منبع، هدف این اقدام این سرکرده پاکستانی داعش که مناطق السعدیه و جلولاء به او سپرده شده است؛ جلوگیری از نفوذ به صفوف داعش است.

حوض حمرین که شامل مناطق السعدیه و جلولاء و چند منطقه دیگر است، از مهمترین مخفیگاه‌های داعش در استان دیالی است.

***خواننده تروریست لبنانی کجا مخفی شده است؟

سرلشگر منیر المقدح افزود: فضل شاکر تماس هایی برای تسلیم خودش به دولت لبنان انجام داده تا پس از رسیدگی به اتهاماتش، به زندگی عادی بازگردد، ما نیز در این زمینه به وی کمک می کنیم.  

سال گذشته در حملات هواداران شیخ تندروی سلفی " شیخ احمد الاسیر" به نظامیان ارتش لبنان، فضل شاکر خواننده لبنانی نیز حضور داشت و پس از حمله گسترده ارتش به مواضع این شیخ تندرو و فرار تروریست ها از طرابلس، شاکر نیز به اردوگاه آوارگان فلسطینی گریخت.

معاون فرمانده نیروهای امنیت ملی فلسطینی در لبنان با اشاره به اینکه اطلاعاتی درباره شیخ احمد الاسیر در اختیار نیست، ادامه داد : نیروهای امنیتی موفق به حفظ امنیت اردوگاه عین الحلوه شدند.

المقدح تصریح کرد، فلسطینیان ساکن لبنان متعهد به ضرورت خارج ساختن سلاح از اردوگاه ها و ساماندهی وضعیت اردوگاه ها هستند و ما با هر آنچه سیاستمداران لبنان تصمیم بگیرند، موافقیم.

وی خاطر نشان کرد: همکاری با ارتش لبنان برای کنترل اوضاع ادامه دارد و در جریان درگیری های اخیر طرابلس، هیچ طرفی به دعوت های گروه های مخالف ارتش پاسخ نداده است.

المقدح ضمن تاکید بر همکار امنیتی فلسطینی - لبنانی در اردوگاه عین الحلوه گفت که سلاح فلسطینی ها هرگز در لبنان هیچ طرفی را هدف نمی گیرد.

***شناسایی ایرانی ها با یک طرح جدید

محمد ناظمی اردکانی، پیش از ظهر امروز در بازدید از ثبت احوال استان یزد اظهار داشت: به زودی راه جعل و سوء استفاده از اسناد هویتی در کشور بطور کامل مسدود خواهد شد.

وی تاکید کرد: به این منظور سامانه استعلام الکترونیک هویتی باید هر چه سریع‌تر در دستگاه‌های اجرایی دولت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون وزیر کشور عنوان کرد: تنها با استفاده از این سامانه است که راه برای جعل و سوء استفاده از اسناد هویتی بسته خواهد شد.

ناظمی اردکانی بیان کرد: با بهره‌برداری از این سامانه همچنین فراگیر شدن استفاده از کارت هوشمند ملی و با اسکن اثر انگشت شهروندان ایرانی، شناسایی کلیه شهروندان ایرانی از طریق یونیک انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با این اقدام، امکان هرگونه جعل و سوء استفاده از اسناد هویتی از بین خواهد رفت.

***۳۴ هزار تماس تلفنی از نوجوانان برای خودکشی!

به گفته مسئولان یک سرویس مشاوره تلفنی، کودکان انگلیسی بیش از هر زمان دیگری در مورد خودکشی فکر کرده و سخن می‌گویند.

سرویس مشاوره تلفنی «چایلدلاین» اعلام کرد در یک سال گذشته بیش از ۳۴ هزار تماس تلفنی از کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال که قصد خودکشی داشته‌اند دریافت کرده است.

آدام هرست، تحلیلگر اجتماعی گفت: «اکنون بزرگترین مشکل در انگلیس آن است که جوانان، به ویژه کسانی که در رده سنی ۱۶ تا ۲۴ سال قرار دارند، بطور بی‌سابقه‌ای از مشکلات روانی تشخیص داده نشده، رنج می‌برند.»

وی افزود: «کم کاری اجتماعی افراد مسئول و سیاست‌های کاملا جانبدارانه و متناقض دولت انگلیس از دلایل اصلی این معضل‌اند.»

هرست همچنین تاکید کرد بیکاری و تدابیر ریاضتی نیز دو دلیل دیگر افزایش نرخ خودکشی در انگلیس است.

این تحلیلگر اجتماعی افزود: «میزان افرادی که قصد خودکشی دارند ۷۲ درصد افزایش یافته است و دولت انگلیس بطور گسترده این امر را نادیده می‌گیرد. دولت چشمان خود را به روی این مشکل بسته است و این یکی از بزرگترین مسائلی است که بسیاری از سازمان‌های ارائه دهنده مراقبت های اجتماعی باید با آن مواجه شوند.»

اداره آمار ملی انگلیس اوایل سال جاری افشا کرد به طور متوسط هر هفته چهار مورد خودکشی در میان نوجوانان بین ۱۵ تا ۱۹ سال گزارش می‌شود. سازمان‌های خیریه انگلیسی از دولت این کشور خواسته‌اند تحقیقی در مورد وضعیت سلامت روانی کودکان انگلیسی آغاز و آمار رسمی خودکشی سالانه کودکان را منتشر کند.

 ***داستان ادب علامه امینی در برابر نام حضرت فاطمه زهرا (س)

حجت الاسلام والمسلمین ادیب نیشابوری، از فضلای خطبای تهران در جمع عزاداران حسینی گفت: طبق روایات شبیه ترین روز به قیامت روز عاشوراست لذا کسی که می خواهد در این دنیا قیامت را بنگرد به عاشورا دقت کند. وی ادامه داد: در روز عاشورا ابا عبدالله الحسین (ع) مانند یک مضطر بودند لذا از القاب ایشان امام المضطرین است.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب نیشابوری با بیان اینکه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در واقعه کربلا چند کار مهم انجام دادند، گفت: 1- اثبات کردند قیامت وجود دارد 2- از نظر سیاسی اهل عالم را بیدار کردند و 3- مردم را از منظر عرفانی و باطنی بیدار نمودند. وی افزود: امام حسین (ع) حکیم هستند آنچنان که انقلاب ده ساعته ایشان آنچنان طراحی شد که بعد از 14 قرن از طراوتش کاسته نشده است.

استاد حوزه با اشاره به اینکه عزاداری امام حسین (ع) جنبه جهانی دارد، اظهار داشت: در اربعین سال گذشته که میلیون ها نفر در عراق آن را برپا نمودند حدود 200 نفر از علمای مسیحیت طبق دستور واتیکان در صفوف عزاداران حسینی قرار گرفته و مانند آنان کفش های خود را درآورده و ذکر یاحسین می گفتند. وی ادامه داد: وقتی نام امام حسین(ع) و سایر ائمه برده می شود باید نهایت ادب لحاظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب نیشابوری در همین ارتباط به نقل ماجرایی پرداخت: روزی بنده همراه با چند تن از پیرغلامان اهل بیت (ع) به عیادت علامه امینی رفتیم که فردی گفت جناب علامه از شما سوالی درباره حضرت زهرا دارم که در این حال علامه با ناراحتی فرمودند ساکت باش، همه از این برخورد علامه تعجب کردند تا اینکه ایشان به کمک نزدیکان شان از بستر برخواسته و نشستند و آنگاه فرمودند چرا در حالی که پایم دراز بود نام حضرت زهرا (س) را آوردی. خطیب این مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هیچ نهضتی در طول تاریخ به گرد پای کربلا نمی رسد حتی نهضت انبیا.

***برنامه داعش برای استفاده مرگبار از پسربچه 14 ساله

مقامات اتریش از بازداشت پسربچه 14 ساله ای سخن می گویند که جذب داعش شده بود.

بر پایه این گزارش، مقامات اتریش پسربچه 14 ساله ای را بازداشت کرده اند که از طریق اینترنت جذب داعش شده و قصد سفر به سوریه برای ملحق شدن به آنها را داشت. بنابر اعلام مقامات، این پسربچه همچنین اعتراف کرده است که از طریق اینترنت به دنبال راه های ساخت بمب بوده است.

این پسربچه که اصلیت ترکیه ای دارد و هشت سالی است در اتریش زندگی می کند همچنین اعتراف کرده است که داعش به او پیشنهاد کرد که در ازای دریافت 25 هزار دلار، بمبی را در یکی از مراکز پر رفت و آمد وین منفجر کند.

ازجمله مهم ترین مراکزی که این نوجوان درصدد حمله به آن بوده است، ایستگاه وین "ویستباهنوف" است که یکی ازپرازدحام ترین مناطق در اتریش است و روزانه حدود 40 هزار مسافر از آن استفاده می کنند.

مقامات امنیتی اتریش اعلام کرده اند که تاکنون 150 نفر از اتباع این کشور برای عضویت در گروه تروریستی داعش راهی سوریه شده اند.

 

***خودزنی مجری شبکه مسیحی

کشیش رسول حیدری یکی از مجریان اصلی شبکه مسیحی "محبت" در برنامه زنده تلویزیونی معترف شد، یکی از اصلی ترین دلایلی که موجب مسیحی شدن برخی افراد می شود، آسان تر شدن مهاجرت و گرفتن پناهندگی و اقامت است.

وی در اعتراض به این افراد گفت: برخی تصور می کنند با گرفتن اقامت به عنوان یک شخص مسیحی همه چیز تمام می شود. این افراد بسیار کار اشتباهی می کنند. اینها تصور می کنند دولت، کلسیا و کشیش را فریب داده اند، اما از این نکته غافلند که در مشکلات و سختی خواهند افتاد و چون از راه اصلی خارج شده اند آب خوش از گلویشان پایین نخواهد رفت»

در واقع صحبت های کشیش رسول حیدری در خصوص علت مسیحی شدن برخی افراد، پرده از واقعیت هایی بر می دارد که شنیدنش برای بسیاری از مخاطبین شبکه های مسیحی قابل تامل است زیرا شبکه های مسیحی به شیوه های مختلف بارها و بارها مدعی شده اند، ایرانیان بسیاری با دیدن شبکه ها و برنامه های آنها به مسیحیت گرایش پیدا کرده اند.

چندی پیش "کشیش آبنوس" نیز مدعی شد افراد زیادی در پر جمعیت ترین شهرهای مسیحی نشین به اسلام گرایش پیدا کرده اند و این مسئله را به عنوان یک خطر گوشزد کرده بود.

تناقض هایی که روز به روز در شبکه های مسیحی و توسط کشیشان بیان می شود مخاطب را با سردرگمی مواجه کرده است.  صحبت هایی که از واقعیت های غیر قابل انکار پرده بر می دارد که همان بی فایده بودن برنامه ها و شبکه های مسیحی است.

***افشای ادعای دروغ داعش در دفاع از اهل سنت با کشتار قبیله بونمر

خالد الملا با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: کشتار افراد قبیله «بونمر» جنایت دیگری بر جنایت‌های گروهک تروریستی داعش و وابستگان و مزدوران این تشکیلات علیه ملت عراق اضافه کرد.

الملا اظهار کرد: این گروهک تروریستی ترسو و بزدل که مدعی دفاع از اهل سنت است، با کشتار شهروندان اهل تسنن عراق، نقاب از چهره برداشت و چهره واقعی خود را نشان داد.

وی از قهرمانان قبیله بونمر به‌خاطر ایستادگی در برابر تشکیلات تروریستی داعش قدردانی کرد و گفت: وای بر قبیله‌هایی که راضی شدند که به ابزاری ارزان در دست این تشکیلات تروریستی خیانت‌کار(داعش) تبدیل شوند.

خالد الملا از قبایل اهل تسنن منطقه غرب و شمال عراق خواست که در کنار نیروهای امنیتی عراق به صورت متحد و یکپارچه ایستاده و با تشکیلات داعش که فرزندانشان را کشته و شهرهایشان را ویران کرده‌اند، مبارزه کنند.

یادآور می‌شود، تروریست‌‌های تکفیری داعش طی روزهای گذشته به افراد قبیله بونمر در استان «الانبار» واقع در مرکز عراق حمله کردند و دست به کشتار وحشیانه‌ای زده و 36 نفر از اعضای این قبیله را در منطقه «رأس الماء» در شمال شهر الرمادی اعدام کردند.

این قبیله در کنار سایر نیروهای مردمی همراه ارتش عراق با تروریست‌های داعش می‌جنگید و حاضر به هم‌پیمانی با این گروهک نشده بود.

***ساخت معده توسط پزشکان

این معده مینیاتوری به اندازه یک دانه کنجد است ولی تمام عملکرد های معده طبیعی را تقلید می کند. برای رشد این اندام کوچک، دانشمندان سلول های بنیادی انسان را جمع آوری کرده اند و آنان را در محیطی شبیه به رحم انسان قرار داده و پروتئین و هورمون های خاصی به آن تزریق کرده اند. رشد این معده کوچک حدود 34 روز طول کشیده است.

عملکرد این معده کوچک دقیقا مشابه معده واقعی است و دانشمندان برای انجام آزمایش های گوناگون از آن به عنوان میزبان باکتری های دستگاه گوارشی استفاده کرده اند. این دستاورد ارزشمند علاوه بر کمک به درک بهتر عملکرد این اندام، اطلاعات ارزشمندی را در زمینه بیماری های مرتبط با معده از جمله زخم و سرطان در اختیار محققان قرار داده است.

سرطان معده دومین سرطان کشنده محسوب می شود. بر اساس گزارش انجمن سرطان آمریکا، از آغاز سال 2014 تاکنون، حدود 22 هزار نفر در آمریکا به این عارضه مبتلا شده اند که 14 هزار نفر مرد و 8 هزار نفرشان زن بوده اند. سالانه حدود 11 هزار نفر بر اثر این عارضه جان خود را در آمریکا از دست می دهند.

***حذف شرکت ارتباطات ثابت کلید خورد

با تصمیم هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران و در احکام جداگانه ای از سوی کاظم ابراهیمی ، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران محمدعلی باطنی با حفظ سمت به عنوان مسئول حوزه و نیروهای معاونت توسعه سرمایه انسانی ، کمال بیگدلی با حفظ سمت به عنوان معاونت مالی و محمدرضا حاجی محمدی با حفظ سمت سازمانی به عنوان معاونت شبکه و فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات ثابت منصوب شدند.

بدین ترتیب کلیه وظایف معاونت های نیروی انسانی ، مالی و فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات ثابت به ترتیب در معاونت های توسعه منابع انسانی ، مالی و پشتیبانی و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران ادغام شد و تا تصویب ساختار جدید ، تمامی کارکنان ،با احکام قبلی و شرح وظایف تعریف شده زیرنظر معاونین مذکور فعالیت خواهند کرد./فارس/110

 ***فروش شلوارهای جین میلیونی در تهران!

در کنار سایت‌هایی که در حال فعالیت هستند و مردم روزانه از آنها خرید می‌کنند، تعدادی سایت هم هستند که برای افراد خاصی راه‌اندازی شده‌اند. این سایت‌ها مشغول به فروش اجناس لوکس و گران‌قیمت هستند که هر خانواده‌ای تمکن مالی برای خرید آنها را ندارد اما عده‌ای هم هستند که علاقه به خرید اجناس گران‌قیمت دارند و به غیر از کالای برند از هیچ چیز دیگری استفاده نمی‌کنند.

در این سایت‌ها قیمت کالاها گاهی سر به فلک کشیده و از حد تصور خارج است. برای مثال یکی از این سایت‌ها که زیرمجموعه یکی از فروشگاه‌های شهر تهران نیز فعالیت می‌کند در بخش شلوارهای جین خود قیمت پایه هر کدام از شلوارهای موجود را حداقل 1 میلیون تومان اعلام کرده است. این در حالی است که قیمت یک شلوار جین با کیفیت در بازار میانگین بین 50 الی 100 هزار تومان است!

جالب است بدانید که این سایت برای مشتریان خود که حاضرند پول‌های کلان بابت لباس‌های گران‌قیمت بدهند امکاناتی از جمله تخفیفات گوناگون را در نظر گرفته است. برای مثال با خرید هر کدام از شلوارهای جین بسته به قیمت آن از 25 تا 50 هزارتومان «بن تخفیف» در نظر گرفته شده است که برای خریدهای آینده از این سایت قابل استفاده است.

***چراغ سبز شرکت‌های خودروساز آمریکایی برای حضور در ایران

دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران دهم آذرماه در تهران برگزار می شود.

تاکنون حضور شرکت‌های بزرگ خودروساز اروپایی و آسیایی از جمله فیات، بنز، فولکس واگن، ولوو، پژو، رنو، هیوندای و کیا در این همایش قطعی شده است به گونه‌ای که بسیاری از این شرکت‌ها در سطوح عالی و برخی نیز در سطح مدیر عامل و رییس هیات مدیره در ایران حضور خواهند یافت.

در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، برخی از شرکت‌های خودروساز آمریکایی نیز تمایل خود را برای حضور در این همایش ابراز کرده‌اند.

یکی از مسوولان برگزارکننده این همایش می‌گوید: یکی از شرکت‌های خودروساز آمریکایی تلویحا اعلام کرده که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات بین‌المللی در ابتدای آذرماه، در ایران حضور خواهد یافت.

وی با بیان این‌که این شرکت آمریکایی در حوزه تولید خودروهای برقی نیز فعال است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که تمام شرکت‌های بزرگ خودروساز اروپایی بدون استثنا در ایران حاضر خواهند شد آمریکایی‌ها نیز تمایل ندارند در این عرصه عقب بمانند.

وی ادامه می‌دهد: با این حال شرکت‌های آمریکایی با محدودیت‌های وضع شده از سوی دولت خود مواجه هستند و علیرغم میل باطنی نمی‌توانند آزادانه در این زمینه تصمیم بگیرند.

***عربستان سعودی با یک تیر دو نشان می زند

پایگاه خبری استار کانادا اعلام کرد، انگیزه اولیه عربستان سعودی برای کاهش قیمت نفت برای آمریکا، رقابت با نفت شیل این کشور است اما 'جان هال' ، رییس شرکت آلفا انرژی آمریکا، منافع دیگری را برای عربستان سعودی در این اقدام می بیند.

هال افزود: روسیه که رقیب اوپک (عربستان سعودی) است، قبلا از کاهش قیمت نفت بسیار متضرر شده است و عربستان سعودی در حال افزایش فشار بر این کشور است.

رییس شرکت آلفا انرژی آمریکا تصریح کرد، عربستان سعودی با استفاده از فرصت کاهش قیمت نفت، در حقیقت با یک تیر دو نشان می زند و روسیه و ایران را توامان مورد هدف قرار می دهد.

این پایگاه خبری همچنین نوشت، عربستان سعودی با اقدام یک جانبه خود برای کاهش قیمت نفت برای آمریکا در هفته جاری میلادی نشان داد، کمتر نگران بقیه اعضای اوپک است.

این پایگاه خبری افزود: اقدام اخیرعربستان سعودی، کارتل بودن اوپک را مورد تردید قرار داد و توانایی آن برای یافتن یک برنامه مشترک برای تثبیت بازار در حال سقوط انرژی را زیر سوال برد ./ایرنا

***علت درگیری ادینیو با خسرو حیدری

مهاجم تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: درگیری‌ام با بازیکن استقلال چیز خاصی نبود. چنین اتفاقاتی در فوتبال رخ می‌دهد و نباید چندان بابت آن تعجب کرد.

ادینیو درباره درگیری‌اش با بازیکنان استقلال گفت: چیز خاصی نبود. چنین اتفاقاتی در فوتبال رخ می‌دهد و نباید چندان بابت آن تعجب کرد.

وی ادامه داد: مشکل خاصی نبود. یک لحظه تمرکزم را در آن صحنه از دست دادم که منجر به آن برخورد شد. مهاجم 10گله لیگ در ادامه گفت: تاکید می کنم هیچ عمدی نداشتم و دیدید خیلی زود تمام شد و به کارمان ادامه دادیم.

***حواشی ناتمام قرمزها؛ درگیری بازیکن پرسپولیس در هتل!

شنیده شده یکی از بازیکنان جوان این تیم که در بازی مقابل گسترش هم به میدان نرفته بود، روز قبل از بازی در هتل المپیک به خاطر تاخیر در تامین خواسته هایش با کارگر هتل درگیری لفظی پیدا کرد.

این بازیکن جوان که پیش از این هم حاشیه های ریز و درشتی داشته، این بار با سروصدای بیش از حد خود در هتل حاشیه ساز شده است.

حالا باید صبر کرد و دید درخشان برخوردی با امثال این بازیکن جوان، رضا حقیقی و صادقیان خواهد داشت یا پرسپولیس همچنان تیم حاشیه ها باقی خواهد ماند.

***یک استعفای دیگر در پرسپولیس

بهروز منتقمی که بعد از رفتن علیرضا رحیمی به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس انتخاب شده در این چند وقت عملا هیچ کاره بوده و حمیدرضا سیاسی رئیس هیات مدیره این باشگاه همه امور را از صفر تا صد بر عهده گرفته است.

منتقمی از شرایطی که در این باشگاه دارد رضایت ندارد و به احتمال فراوان به زودی تصمیمی جدی در این خصوص خواهد گرفت. البته نتایج و حواشی زیاد تیم فوتبال پرسپولیس هم در این تصمیم گیری قطعا بی تاثیر نخواهد بود.

منتقمی قصد کناره گیری از این باشگاه را دارد و شاید چون نماینده وزارت ورزش در پرسپولیس به حساب می آید تاکنون سکوت کرده اما اگر منتقمی رفتنی باشد باید منتظر مصاحبه ای آتشین از او علیه سیاسی باشیم.

با رخ دادن این اتفاق باید دید موضع وزارت ورزش در این خصوص چه خواهد بود. به هر حال این آشی است که توسط مسئولان این وزارت خانه پخته شده و در آستانه دربی این موضوع می تواند بیش از پیش اردوگاه سرخ‌ها را به هم بریزد.

***تصمیم جالب مایلی کهن در زندان

 محمد مایلی کهن مربی نام آشنای فوتبال ایران می گوید به حکم حبس 4 ماهه اش شکایتی ندارد و لحظه شماری می کند تا به زندان برود. او که از یکسال قبل با شکایت علی دایی مدام به دادگاه می رفت از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران به حبسی 4 ماهه محکوم شده است. دادگاه مایلی کهن را به دلیل ایراد اتهام و توهین به علی دایی درباره قراردادش با پرسپولیس متهم کرده اما مایلی کهن همچنان اعتقاد دارد حرف هایی که زده همگی سخنان حق بوده اند و اگر مجازات این حرف ها زندان است ، ابایی از کشیدن حبس ندارد .

او در این باره می گوید:«قبل از تعطیلات عزاداری سالار شهیدان و وقتی که خبر تائید حکم 4 ماه زندانم اعلام شد به جاهای مختلفی رفتم. از دادسرای فرهنگ و رسانه تا واحد ابلاغیات. رفتم خودم را معرفی کردم تا به زندان بروم اما هر جا می روم می گویند حکم هنوز برای اجرا ابلاغ نشده است.»

مایلی کهن البته هنوز این شانس را دارد که برای شکستن حکم به دیوان عالی کشور شکایت کند اما اصرارش بر این است که حکم اجرا شود؛«قسم خوردم که حبسم را بکشم. من اعتراضی ندارم. این تشخیص قاضی محترم است. وقتی به چیزی که گفته ام باور دارم پس حبسش را هم قبول دارم. این بار کوتاه نمی آیم. دوست دارم تا زودتر به زندان بروم . شاید این طوری برای 22 بهمن و روزهای جشن پیروزی انقلاب توانستم با رفتارم شامل عفو بشوم و برای عید در خانه ام باشم!»

این روزها بسیاری از بزرگان فوتبال ایران پا پیش گذاشته اند تا شاید باری دیگر بتوانند میانجی باشند و این دعوا را هر طور هست به مصالحه بکشانند اما مایلی کهن انسان خاصی است. او تصمیمی را که می گیرد زیرپایش نمی گذارد. حالا هم مصمم است به اجرای این حکم؛« خودش می داند که قسمش دادم به جان عزیزش که این بار کوتاه نمی آیم. از همه تشکر می کنم. آن طرف دعوا قسم خورده بود به جان عزیزی ، من هم به جان کسی که برایش عزیز است قسم خورده ام که پای حرف هایم می مانم و عقب نمی کشم. حکمی صادرشده و من به این حکم پایبندم. می خواهم بروم زندان ، برای زندانم برنامه ها دارم.»

*** 3 بازیکن جدید در راه پرسپولیس

کادرفنی پرسپولیس در نظر دارد در تعطیلات نیم‌فصل سه بازیکن خارجی را که یکی از آنها آسیایی خواهد بود، به لیست  تیم خود اضافه کرده و یکی از بازیکنان خارجی را از فهرست تیم‌شان خارج کند. حمید درخشان پس از بررسی وضعیت تیمش به این نتیجه رسیده که پرسپولیس در پست‌های دفاع چپ، هافبک نفوذی و خط حمله نیاز به تقویت دارد و حتی گزینه‌های مدنظر خود در این پست‌ها را مشخص کرده است.

گفتنی است پرسپولیس نتوانست در نقل و انتقالات شروع فصل عملکرد خوبی داشته باشد و حتی لیست اولیه آن‌ها هم با مشکلات و بدشانسی هایی از قبیل داستان مهرداد پولادی، سربازی ماهینی و مصدومیت دغاغله همراه شد. حال باید ببینیم سرخ‌پوشان در بازار نقل و انتقالات نیمفصل چه فعالیتی خواهند داشت.

***شاهکار جدید فوتبالیست پر حاشیه

 به تازگی تصاویری از منزل سابق ماریو بالوتلی منتشر شده که نشان نمی‌دهد ولی در سال 2011 این خانه‌ اجاره‌ای را به آتش کشیده بود.

بالوتلی مقدار زیادی وسایل آتش بازی نزد خود درخانه نگهداری می‌کرد و بر اثر بی‌احتیاطی موجب آتش گرفتن آنان و سوختن سرویس بهداشتی و حمام منزل سابق خودشد.

صاحب‌خانه بالوتلی تمامی مبلغ 400 هزار پوند تعمیر خانه را از او گرفت و فردای اتمام کار بازسازی وی را مجبور به تخلیه خانه کرد. سوپر ماریو پس از این آتش سوزی تی‌شرت معروف خود با عنوان "چرا همیشه من؟" را بر تن کرد.

***شرط زیبای یک مادر برای بخشش دیه پسرش

'یدالله روحانی منش' یادآوری کرد : یک پسر جوان عائله مند در حال نصب کرومیت یک واحد در شهرک صنعتی بود که در حین فعالیت از طبقه چهارم این کارگاه نیمه کاره سقوط کرد.

وی گفت: طبق نظر کارشناسان ، پیمانکار این واحد مسکونی 53 درصد، متوفی 15 درصد و مالک خانه 32 درصد در بروز این سانحه غیر عمد منجر به مرگ مقصر شناخته شدند.

وی با ذکر اینکه این قتل غیر عمد ناشی از حوادث کار در 27 دی ماه سال 91 رخ داده است اظهار کرد: پیمانکار این واحد مسکونی طبق نظر شعبه 102 جزائی همدان به پرداخت 795 میلیون ریال دیه محکوم شد.

مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: حکم جلب 'ن - ع' از سوی دستگاه قضایی صادر شده است ولی قبل از ورود محکوم به زندان، با توجه به غیر عمد بودن این حادثه این پرونده در ستاد دیه جریان پیدا کرده که توفیقاتی در این زمینه حاصل شد.

روحانی منش با بیان اینکه این پرونده پنج شاکی دارد افزود: دو فرزند زیر 18 سال، همسر و والدین متوفی جزو شاکیان این پرونده هستند که ستاد دیه با دعوت از شکات و برگزاری چندین جلسه رضایت انها را جلب کرد.

مدیرعامل ستاددیه استان همدان یادآوری کرد : حس مادری و مذهبی بودن این خانواده منجر به گذشت سهم دیه از سوی مادر مرحوم ، مشروط به خواندن نماز و روزه قضا از سوی مددجو شد.

روحانی منش با ذکر اینکه محکوم 45 ساله دارای سه فرزند است گفت: بخشی از بدهی این فرد توسط خانواده مرحوم گذشت شد و مابقی نیز از طریق تسهیلات بانکی تامین و پرداخت می شود.

***اقدام زشت راننده در قبال يک خانواده شهرستاني

يک خانواده شهرستاني براي ترک مشهد دير به راه آهن مراجعه کردند و به قطار نرسیدند به ناچار تصمیم گرفتند خود را به ایستگاه نیشابور برسانند و سوار همان قطار شوند.

آنها براي آن که خود را به ايستگاه نيشابور برسانند در مقابل راه آهن اقدام به کرايه کردن خودروي سواري شخصي کردند.

راننده خودرو  هنگام خروج از مشهد در نزديکي پليس راه خودرو را متوقف کرد و به مسافران گفت خودروام معاينه فني ندارد و نمي توانم از شهر خارج شوم و براي شما خودروي ديگري کرايه مي کنم و به اين بهانه از خودرو پياده شد و بعد از مدت کوتاهي به سمت مسافران رفت و با دست خودرويي را نشان داد که در حاشيه بزرگراه پارک شده بود و گفت آن خودرو را براي شما کرايه کردم.

در حالي که مسافران از خودرو پياده شده بودند و منتظر تخليه بارها بودند سارق در يک لحظه پا روي پدال گاز فشرد و تمام لوازم همراهشان را که داراي ارزش حدود ۶ ميليون تومان بود به سرقت برد. پرونده پس از شکايت مالباخته ها در مجتمع قضايي شهيد رجايي در شعبه  ۷۰۳ مطرح و رسيدگي شد و متهم با توجه به چهره نگاري توسط مالباخته ها تحت تعقيب قضايي قرار گرفت.

***راهزنان ماهر، در جاده های ایران

رئیس پلیس آگاهی استان لرستان با اشاره به انهدام دو باند دزدان محموله جاده‌ای در خرم‌آباد گفت: با توجه به اخبار و اطلاعات و پرونده‌های مشابه مبنی بر وقوع سرقت‌های محموله‌ای در استان های لرستان - اراک - همدان - قم و اینکه دزدان اغلب شب‌ها با استفاده از غفلت رانندگان عبوری که اکثراً در حال استراحت در اطراف جاده بوده‌اند اقدام به سرقت از بار کامیون‌ها می‌کرده‌اند، مراتب به صورت خاص در دستور کار اداره عملیات ویژه قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از دستور قضایی و اقدامات پلیسی سرانجام دزدان و مخفیگاه آنان شناسایی شدند و مأموران چهار دزد محموله جاده‌ای را دستگیر کردند که در بازجویی‌های مقدماتی مأموران پی به وجود یک باند موازی دیگر بردند.

سرهنگ «قدرت‌الله دالوند» تصریح کرد: به دنبال اعترافات این دزدان چهار تبهکار دیگر در قالب یک باند دستگیر شدند و در بازرسی از خانه آنان ۵۲ کارتن تنباکوی میوه‌ای که در شهر اراک به سرقت رفته بود و همچنین در بازرسی از خانه‌های آنان تعدادی اقلام از قبیل گز -کفش - کارت شارژ- نمک - ژله میوه‌ای و سینک دستشویی کشف شد.

سرهنگ دالوند اظهار داشت: دزدان کمتر از ۳۰ سال و سابقه‌دار هستند و تاکنون به ۲۰ سرقت محموله جاده‌ای اعتراف کرده‌اند که دو عضو این باندها نیز به اتهام کیف‌قاپی تحت تعقیب دادسرای تهران هستند و همچنین از دزدان سه خودروی پژو که دارای پلاک کشویی بودند توقیف و همچنین تعدادی پلاک جعلی نیز کشف شد.

این مقام مسئول انتظامی هشدار داد: از رانندگان جاده‌ای تقاضا می‌شود اگر قصد توقف دارید لازم است از مکان‌هایی که دارای نگهبان هستند استفاده کنید و در زمان جابه‌جایی بار در مسیر‌های طولانی سعی کنید با رانندگان آشنا همسفر شوید و در زمان استراحت به صورت گروهی در مکان مناسب توقف کنید.

***درخواست شرکت گوگل از ایرانی ها

گوگل قصد دارد با کمک کاربران فارسی زبان، سطح کیفی ترجمه‌های انجام شده در سرویس‌های خود از جمله Google Translate را بهبود بخشد.‌

در حال حاضر سرویس ترجمه‌ی گوگل حداقل برای ترجمه به زبان فارسی، چندان خوب عمل نمی‌کند و بیشتر می‌توان از آن به عنوان یک فرهنگ لغت و برای ترجمه‌ی یک کلمه یا عبارت بهره برد.

گوگل در بلاگ رسمی خود نوشته است: ترجمه Google به میلیون‌ها نفر در برقراری ارتباط و یادگیری زبان‌های جدید کمک می‌کند، اما همیشه می‌تواند از یک کمک کوچک استفاده کند. خوشبختانه، افراد چند زبانه زیادی در گوشه و کنار جهان پیشنهاد همکاری داده‌اند. ما به تازگی انجمن ترجمه جدیدی راه‌اندازی کرده‌ایم که به علاقه‌مندان زبان امکان می دهد به ما در بهبود کیفیت 80 زبانی که پشتیبانی می‌کنیم و همچنین راه‌اندازی زبان‌های جدید، کمک کنند.

گوگل در انجمن جدید خود گزینه‌هایی برای کمک‌های مختلف‌، شامل تولید ترجمه‌های جدید و رتبه‌بندی ترجمه‌های موجود قرار داده است. همچنین وعده داده که گذشت زمان، راه‌های بیشتری برای مشارکت پیدا خواهد کرد تا کاربران تاثیر کمک‌ها و فعالیت‌های خود را در انجمن، بیشتر مشاهده کنید. گوگل همچنین صفحات انجمن را بومی‌سازی می‌کند تا زبان پیش‌فرض شما را پشتیبانی کند. گوگل گفته است اگر شما نظرات و ایده‌هایی در مورد بهبود و رشد انجمن این شرکت دارید، مایل به شنیدن آنها است و از شما خواسته است تا از طریق پیوند "ارسال بازخورد" در پایین صفحه Google Translate نظرات و پیشنهادهای خود را به گوش گوگل برسانید.

گوگل نوشته است:حتی اگر شما زمان کافی برای اختصاص به انجمن ترجمه ندارید، می‌خواهیم هر گاه اشکالی در ترجمه پیدا کردید تصحیح آن را برای شما ساده‌تر کنیم. برای همین به تازگی این امکان را فراهم کردیم که ترجمه کاملاً جدیدی را مستقیما در ترجمه Google پیشنهاد دهید. هنگامی که شما ترجمه‌ای را می‌بینید که می‌خواهید آن را ویرایش کنید، روی نماد مداد شکل "بهبود این ترجمه" کلیک کنید و برای ارائه پیشنهاد خود به ما روی "مشارکت" کلیک کنید. ما قصد داریم از اصلاحات شما استفاده کنیم و در طول زمان، زبان شما را کمی بهتر یاد بگیریم.

***تمام همسران ابوبکر البغدادی در کنار هم

 بسیاری از صفحات شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر تصاویری از زنان نقابدار را منتشر کردند که معتقدند این تصاویر دسته‌جمعی متعلق به همسران و کنیزان "ابوبکر البغدادی" خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش است.

برخی فعالان فضای مجازی هم تصویر زنان را متعلق به جهاد نکاح دانستند و اطلاق آنها به عنوان کنیز را رد کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.