قدس آنلاین یزد - طرح "حلقه‏‏ های هارمونیک و تجربه شنیداری با چیدمان خشت و آینه" به همت "علیرضا امیرحاجی" دانش‎‎آموخته رشته آهنگ‎‎سازی از کشور فرانسه در مجاورت یخچال خشتی میبد به اجرا درآمد.

اجرای طرح حلقه ‏‏های هارمونیک در یخچال خشتی میبد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، "ساشا ریاحی" مدیر پایگاه پژوهشی شهرستان میبد با بیان این خبر گفت : در این طرح تصویری سعی شده تا براساس دیدگاه طراح با چیدمان خاص، خشت به عنوان مهمترین نماد مصالح کاربردی معماری سنتی و آینه که نماد نور، شفافیت، آب و آسمان است، در بستر کار آماده شود.

وی افزود: در این طرح با انعکاس صوت در بخش‎‎های مختلف یخچال و در آینه‏‏ها که نتیجه کنتراست و تضاد حاصل از کاربرد خشت تیره فام و آینه شفاف است، لایه‏‏هایی از مفاهیم جدید بنا و مفاهیمی که آرمان و هدف دیرینه بشر در ایجاد ارتباط بین زمین و آسمان بوده است، نمایان می‎‎شود.

ریاحی خاطرنشان ساخت : ایجاد صداهای انتزاعی با ابزار ساده مانند ساز ضربی و مثلث فلزی در محیط داخلی یخچال که دارای کاربری مشخص بوده، اما ساختار بیضوی درونی آن خود به خود اتاق صدایی بی‎‎نظیر است، این مفاهیم جدید را قوت میبخشد، ضمن این که نظریاتی مثل شکل طراحی سالن‏‏های اجرا را در این فضا اثبات می‏‏کند که بیانگر روشن‏‏بینی طراحان سنتی ایران زمین و تکمیل ابعاد طراحی آنها در گذر زمان است.

گفتنی است؛ شناخت و شناساندن ابعاد مختلف آثار تمدن بشری خصوصاً ابنیه تاریخی راه‏‏های مختلفی دارد که تجربه هر یک از این روش‏‏ها، ما را در درک ویژگی‏‏های کمتر شناسایی شده کمک خواهد کرد

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.