قدس آنلاین،الف.زمینی؛ هشدار رئیس جمهور به 1+5 و تایید نامه اوباما به ایران از مهمترین خبرهای سیاسی روزنامه های امروز بودند.

از "هشدار روحانی به 1+5" و "تایید نامه اوباما به ایران" تا "لغو ممنوعیت ورود بانوان به مسابقات والیبال"

هشدار روحانی به 1+5

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود از "هشدار روحانی به 1+5" می نویسد. در  این روزنامه از قول رئیس جمهور می خوانیم: "امکان ندارد از توسعه باز بمانیم"

"شرق" هم از "هشدار رئیس جمهور به برخی اعضای 1+5" می نویسد: "تعدیل لازم را کرده ایم، زیاده خواهی نکنید"

روزنامه "همشهری" از گفته های روحانی به عنوان "اتمام حجت روحانی با 1+5" یاد می کند. در این روزنامه نوشته شده است: "مشکلات داخلی اعضای 1+5 به ایران ربطی ندارد"؛ روزنامه "جوان" هم این جمله را تیتر یک خود کرده است و آن را اشاره تلویحی رئیس جمهور به شکست دموکرات ها در انتخابات کنگره دانسته است.

تیتر دو روزنامه جام جم و آفتاب یزد در این خصوص به این شرح است:

جام جم: "آمریکا در مذاکرات زیاده خواهی می کند"

آفتاب یزد: "در مذاکرات هسته ای تعدیل های لازم انجام شده است"

***

همه تحریم ها باید لغو شود

روزنامه "کیهان" از خط قرمزهای مذاکرات از زبان دبیر شورای عالی امنیت ملی؛ نوشته است. در تیتر یک کیهان می خوانیم: "همه تحریم ها باید لغو شود، ایران غنی سازی نمایشی را نمی پذیرد"

"جمهوری اسلامی" نیز در تیتر یک خود از پایان مذاکرات ایران و 1+5 در عمان می نویسد. این روزنامه با بیان اینکه دور بعدی مذاکرات 27 آبان در وین است؛ در تیتر یک خود می نویسد: "امیدها به توافق جامع هسته ای افزایش یافته است"

***

تایید نامه اوباما به ایران

روزنامه "عصرایرانیان" از قول شمخانی نوشت: "پاسخ نامه نگاری های اوباما را داده ایم"

"مردم سالاری" هم در تیتر یک خود نوشت: "از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت: تایید ارسال نامه جدید اوباما به رهبر انقلاب"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "به برخی نامه های اوباما پاسخ داده شده است"

تیتر برخی از روزنامه ها در این خصوص:

شرق: "شمخانی؛ دبیر شورایعالی امنیت ملی: به برخی نامه های اوباما پاسخ داده شده"

اسرار: "پاسخ به برخی نامه های اوباما"

آفتاب یزد: "تایید نامه اوباما به ایران"

اعتماد: "پاسخ ایران به نامه های اوباما"

***

لغو ممنوعیت ورود بانوان به مسابقات والیبال

در تیتر یک روزنامه "شهروند" می خوانیم: "معاون وزیر ورزش در گفت و گو با شهروند و با اشاره به دستور رئیس جمهور خبر داد: لغو ممنوعیت ورود بانوان به مسابقات والیبال"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "در نهایت قرار شد تا قسمتی از سالن ها را برای مسابقات در اختیار خانم ها قرار دهیم که مشکلی هم برای میزبانی ایران پیش نیاید"

گفتنی است فدراسيون جهاني واليبال 18 آبانماه در نامه‌اي ميزباني رقابت‌هاي واليبال قهرماني نوجوانان جهان را از ايران گرفت و به آرژانتين داد. بهانه آنها ممنوعيت ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در ايران و بازداشت بانوي ايراني – بريتانيايي است كه براي تماشاي واليبال به آزادي رفته بود؛ بهانه‌اي كه هر چند مقامات قضايي ايران آن را رد مي‌كنند اما به نظر مي‌رسد اكنون به دستاويزي تبديل شده تا غربي‌ها با تأكيد بر روي آن واليبال را هم وارد بازي‌هاي سياسي كنند.

***

گرانی آب و برق با شیب ملایم!

در تیتر یک روزنامه "وطن امروز" از قول "معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو" می خوانیم: "آب و برق گران می شود، اما با شیب ملایم"؛ در صفحه اول این روزنامه به جای عکس، کاریکاتوری در همین خصوص به قلم مازیار بیژنی به چاپ رسیده است.

***

دایی بخشید

تیتر یک اکثر روزنامه های ورزشی اختصاص دارد به کوتاه آمدن علی دایی و بخشیدن مایلی کهن؛ در همین راستا "خبرورزشی" از قول دایی نوشت: "پس از مشورت با خانواده ام از حقم گذشتم"

البته جالب است بدانید مایلی کهن که به نظر می رسد چندان بی میل هم برای زندانی شدن و زدن دستبند نبود؛ گفته است: "تا دایی عذرخواهی نکند، از زندان بیرون نمی آیم"

روزنامه ورزشی 90 نیز که با تیترهای دیروزش نشان داد چندان از زندانی شدن مایلی کهن ناراحت نیست؛ در تیتر یک خود نوشت: "نه به قرنطینه رفت نه به سلول عادی؛ مایلی کهن در سلول ویژه زندان اوین"

"ایران ورزشی" هم شنبه را روز آزادی مایلی کهن می داند؛ این روزنامه نوشت: "دایی طاقت نیاورد!"

ابرار ورزشی: "دایی: پس از مشورت با خانواده ام از حقم گذشتم"

گل: "از حقم گذشتم؛ آزادش کنید"

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.