گروه میهن / ایرانشهر- حسین سپاهی - نظام درماني كه بخشی از جامعه ماست، مانند هر نظام مدرن ديگري براساس نياز جامعه به وجود آمده و انتظار عموم از اين نظام، بهبود و درمان بيماران جامعه است.

پزشکان دوشغله، حال بیماران را بدتر می کنند

 هرچند بتازگی اين كاركرد نظام درماني دچار تحول شده، اما همچنان این نظام درماني و پزشكي نیازمند توجه بیشتری است و این مشکل در مناطق محروم از جمله ایرانشهر بیشتر به چشم می خورد.

مزار زهی یکی از معتمدان  ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: رئیس بیمارستانهای خاتم الانبیا(ص) و ایران  در  ایرانشهر هر دو پزشک  بیهوشی هستند که یک پایشان در اتاق ریاست و دیگری در اتاق عمل است و به همین سبب وظایف مدیریتی شان به درستی انجام نمی شود.

وی می افزاید: یکی از خویشاوندانم که در بیمارستان  ایران بستری بود، در زمان ترخیص  به سبب  اینکه  نام و فامیلش را  در زمان پذیرش اشتباه  نوشته بودند مشکلاتی برایش درست شد که  کسی  پاسخگو نبود، به کارکنان بیمارستان هم که مراجعه کرده بود همه اذعان می کردند مشکلش را باید رئیس بیمارستان حل کند. متأسفانه رئیس بیمارستان چون خود دکتر بیهوشی است و در اتاق عمل  حضور داشت، وقت نداشت چنین مشکلی را حل کند.

 مزار زهی می گوید: آیا دو شغله بودن، بی نظمی در نظام مدیریتی این دو بیمارستان نیست؟ عدم پاسخگویی و سرگردانی مراجعانی که مشکلشان را باید رئیس بیمارستان  حل کند، از ضعف مدیریتی و بی نظمی چنین مسؤولانی حکایت ندارد؟

 

   دلگان و فنوج  بیمارستان ندارند

یکی دیگر از بیمارانی که از دلگان به ایرانشهر آمده است، در این ارتباط می گوید:  در شهرستانهای دلگان و فنوج  بیمارستان وجود ندارد و مجبوریم برای درمان به ایرانشهر بیاییم. حتی بیمارانی از  شهرستان مهرستان  هم  برای مداوا به ایرانشهر مراجعه می کنند.

این شهروند دلگانی می افزاید: حضرت علی(ع) در فرمان خود به مالک اشتر، به زیبایی نشان می دهند که نظام مدیریت اسلامی، نیز همین گونه است: جایی که می فرمایند:            «ای مالک، در به کارگیری کارمندان و کارگزارانی که باید زیر نظر تو کار کنند، هیچ گونه واسطه و شفاعتی را نپذیر، مگر شفاعت «شایستگی» و «امانت» را. ... افراد با تجربه را به عنوان کارگزار انتخاب نما...

 

 پزشکان به حقوق خود قانع نیستند

یکی دیگر از شهروندان ایرانشهری به خبرنگار ما می گوید: پزشکانی هستند که فکر می‌کنند باید حقوق از دست‌رفته خود را در جیب کسانی جست‌وجو کنند که حاضرند هست و نیست خود را بدهند تا زنده بمانند.

وی می افزاید: برای برخی پزشکان، طبابت دیگر فقط حرفه‌ای مقدس و نجاتبخش نیست، بلکه حرفه‌ای است برای گرفتن پول بیشتر، آن هم از بیمارانی که نباید جز بیماری، درد دیگری داشته باشند.

این شهروند می گوید: بعضی از پزشکانی که در بیمارستان کار می کنند، به حقوقی که از بیماران دریافت می کنند، قانع نیستند و بیمارانی که از سر ناچاری مجبورند برای مداوا به آنان مراجعه کنند را مجبور می کنند به مطبشان بروند. 

 

 گلایه از  وزیر بهداشت

شیروانی یکی از دانشگاهیان شهرستان ایرانشهر نیز می گوید: با توجه به نبود بیمارستان در شهرستانهای دلگان، فنوج و سرباز، بیماران برای مداوا به  بیمارستانهای خاتم الانبیا(ص) و ایران ایرانشهر مراجعه می کنند  که این دو بیمارستان جوابگوی تعداد بیماران  نیست. 

وی با گلایه از وزیر بهداشت می گوید: شهروندان ایرانشهری و شهرستانهای  دلگان، فنوج و سرباز  خواستند که دستور فرمایید رؤسای بیمارستانها  یا به عنوان رئیس بیمارستان پاسخگوی بیماران و مراجعان باشند یا در اتاق عمل.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.