عظیمی: لوئی فن خال در اولین سال حضورش در منچستریونایتد به طور حتم خوش شانس نبوده است. بازیکنانی که دراختیار وی هستند، یکی بعد از دیگری مصدوم شده و او هرگز نتوانسته برنامه هایش را طبق آنچه در ذهن داشته پیش ببرد.

 مصدومیت« بلیند» ،   تیر خلاص  به فن خال

بعد از پیروزی برابر کریستال پالاس او بازیکنانش را برای انجام بازی های ملی به گوشه کنار جهان فرستاد و امیدوار بود که با بازگشت آنها روند پیروزی های یونایتد ادامه یابند، ولی ظاهرا این شروع گرفتاری های شیاطین سرخ بود و مصدومیت های جایی برای این امیدواری باقی نگذاشته اند. این هفته نام مایکل کریک، داوید دخئا و دلی بلیند هم به فهرست بازیکنان مصدوم یونایتد اضافه شد. پیشتر فیل جونز، جانی اوانز، مارکوس روخو و رافائل و رادامل فالکائو در این فهرست حضور داشتند.

دراین شرایط فن خال بسختی می‌تواند بهترین ترکیب را برای نبرد روز شنبه در ورزشگاه امیریتس لندن مقابل آرسنال انتخاب کند. او از زمان حضورش در اولدترافورد، همواره از هواداران این تیم زمان و حوصله طلب کرده تا بتواند فلسفه فکری اش را در این تیم جا بیندازد و بازیکنان هم ازنظر ذهنی بتوانند خواسته های او را در زمین پیاده کنند. چهارماه از ورود فن خال به یونایتد گذشته و بزرگ ترین مشکل او در این مدت فهرست مصدومان بوده است. این اتفاق مانع از این شده که مربی هلندی بتواند بهترین ترکیب ممکن را برای سرخپوشان انتخاب کند. تیم هایی که وی به میدان فرستاده هرگز شبیه هم نبوده اند و به همین خاطر نتایج کسب شده یونایتد هم هرگز استمرار لازم را نداشته اند.

 فن خال در 11 بازی لیگ برتر مجبور به استفاده از 12 مدافع میانی دراین فصل شده است. احتمالاً این تعداد روز شنبه به 13 نفر در 12 بازی خواهد رسید، حتی با این اوصاف تیم او یکی از بهترین های لیگ برتر است. تیمی که دی ماریا، رونی و فن پرسی و فالکائو و ماتا را دراختیار دارد، به طور قطع یکی از بهترین های لیگ محسوب می‌شود، ولی فن خال نتوانسته از بهترین بازیکنانش به طور همزمان استفاده کند. روخی و بلیند هفته ها باید از ترکیب تیم دور بمانند و ممکن است او برای استفاده همزمان از بهترین مهره هایش به زمان طولانی تری نیاز داشته باشد. سه بازی بعدی از پنج نبرد آینده یونایتد مقابل آرسنال، ساوتهمپتون و لیورپول خواهد بود. باید دید فن خال چطور مقابل این تیمها که همگی برای کسب سهمیه چمپیونز در پایان فصل تلاش می‌کنند، مبارزه می‌کند. یونایتد موانع زیادی برای رسیدن به رقابتهای لیگ قهرمانان فصل آینده پیش رو دارد.

یک مربی جدید می‌خواهد ایده های تازه ای به بازیکنان تیم القا کند و شش بازیکن جدید هم باید خود را در باشگاه جدید و حتی یک کشور جدید جا بیندازند. لیورپول، آرسنال، ساوتهمپتون، تاتنهام و اورتون همگی برای سهمیه چمپیونز مبارزه می‌کنند، ولی بزرگ ترین تهدید یونایتد در راه رسیدن به این هدف فهرست طولانی مصدومان است. دراختیار داشتن بازیکنان لازم برای قرارگرفتن در بین چهار تیم برتر لیگ یک موضوع است، ولی مسأله مهمتر آماده نگه داشتن همه این بازیکنان در طول فصل خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.