قدس آنلاین یزد - رییس سازمان بهزیستی کشور بر توسعه زیر ساخت های نرم افزاری پیشگیری از معلولیت ها تاکید کرد.

توسعه زیر ساختهای پیشگیری از معلولیتها در کشور ضروری می باشد

به گزارس قدس آنلاین ازیزد ، همایون هاشمی در بازدید از مرکز تحقیقات ژنتیک شهرستان میبد اظهار داشت : این بخش شامل پیشگیری از معلولیت های اکتسابی و پیشگیری از بیماریها و معلولیت های مادرزادی است که گام های موثری تاکنون در این مسیر برداشته شده است.

 

وی افزود: دربحث پیشگیری از معلولیت ها و مباحث مربوط به معلولیت های مادرزادی باید بنیادهای پیشگیری را که مبتنی بر شرایط ویژه هر استان است توسعه دهیم.

 

هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج بنیاد پیشگیری از معلولیت ها در کشور وجود دارد تصریح کرد : یکی از آنها همین مرکز تحقیقات ژنتیک شهرستان میبد است که در دو سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

 

وی از راه اندازی مرکز پیشگیری از سرطان در شهرستان میبد خبر داد و افزود: قرار است بعد از بررسی های اولیه، این مرکز بعنوان مرکز بلوک شرق کشور با حمایت بهزیستی ایجاد شود.

 

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیت های خیرین نیک اندیشه در حوزه بهزیستی و سلامت گفت :در این رابطه دو رویکرد وجود دارد که شامل رویکرد خیراندیشانه و نگاه اقتصادی است.

 

مرکز تحقیقات ژنتیک میبد در راستای پیشگیری از معلولیت های مادرزادی و ارثی و همچنین پژوهش و تحقیق طرحهای بنیادی سلولی و سیتوژنتیک شهریورماه سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.