قدس آنلاین یزد - فرماندار یزد با بیان اینکه آمار میزان مطالعه در شهرستان یزد زیبنده جامعه اسلامی نیست، گفت: اسلام دین علم آموزی و در آیات و احادیث بیشماری بر مطالعه و افزایش آگاهی سفارش شده است.

وضعیت مطالعه در یزد زیبنده جامعه اسلامی نیست

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمود شاکری شمسی در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در پارک علم و فناوری یزد اظهار داشت: در گذشته کودکان و نوجوانان کتابهای ادبی گلستان، بوستان و شاهنامه را فرا می گرفتند که در حال حاضر وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم اعتقاد راسخی به نقش کودکان و نوجوانان در عرصه های مختلف دارد افزود: می توان با سرمایه گذاری روی این قشر از جامعه استقلال سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... جامعه را تضمین نمود.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد با اعلام اینکه بنابر تحقیقات صورت گرفته 80 درصد آموخته ها و شخصیت افراد در سن جوانی صورت می پذیرد تصریح کرد: باید با ارتقاء فرهنگ مطالعه در جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان ذهن افراد را بیش از پیش خلاق نموده و پردازش فکری را تقویت نماییم.

شاکری شمسی با تأکید به اینکه نهاد خانواده را باید به سمت فرهنگ کتاب و کتابخوانی تحریک کنیم گفت: خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

فرماندار یزد در پایان از برپایی چنین نمایشگاههایی تقدیر کرد و گفت اگر بخواهیم مشکل سرانه پایین مطالعه در کشور ما حل شود باید از ابتدا فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را در کودکان نهادینه کنیم و نسلی پویا و با مطالعه و با فرهنگ پرورش دهیم.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.