قدس آنلاین یزد - ریيس اداره امور بيمارستان‌هاي معاونت درمان علوم پزشكي يزد با بیان این که كليه بيمارستان‌ها ملزم به داشتن دستگاه بي‌خطرساز پسماند پزشكي هستند، گفت : تمام بیمارستان‎‎های استان از این دستگاه‎‎ها برخوردار هستند.

  تمام بیمارستان های استان دستگاه بي‌خطرساز پسماند دارند ‎‎

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، دكتر سيد امير مهدي صالحي بابیان این خبر اظهار داشت : تا حدود پنج سال پيش برای دفع زباله‎‎های بیمارستانی از دستگاه‎‎های زباله‌سوز استفاده می‎‎شد که یکی دو بیمارستان یزد و اردکان نیز به آنها مجهز بودند ولی پس از منع محيط ‌زيست در استفاده از اين دستگاه‌‌ها، ديگر استفاده از آنها صورت نمی‎‎گیرد.

وي ادامه افزود : طبق دستورالعمل وزارتخانه، زباله‌هاي عفوني توليدي بيمارستان‌ها، بايد در محل، بي‌خطر و ضدعفوني و سپس به عنوان زباله عادي دفن شوند.

این مسئول تصریح کرد : در همین رابطه تمام بيمارستان‌ها ملزم به استفاده از این روش حداکثر تا آخر شهريورماه سال گذشته شدند و خوشبختانه کلیه بيمارستان‏‏های دولتی و خصوصی استان نیز در مهلت تعیین شده، دستگاه مربوطه را خريداري و نصب كردند.

صالحي افزود: این دستگاه‏‏ها هر سه ماه یک بار از سوی کارشناسان بهداشت محيط و محيط زيست تست و تأييديه می‎‎گیرند تا عملیات بي‌خطرسازی همه زباله‌ها به درستی در این دستگاه‎‎ها انجام شود.

وي در مورد دفع زباله مطب‌های پزشکان نیز گفت: مطب دندان‎‎پزشكان و آزمايشگاه‌ها نیز ملزم به داشتن دستگاه‏‏ بي‌خطرساز با حجم كوچك هستند و باید زباله‌هاي خطرناك يا عفوني خود را بي‌خطر كنند.

وی خاطر نشان ساخت : البته توافقي بین نظام‌پزشكي، شهرداري و شركت بازيافت انجام شده است که براساس آن شرکت بازیافت در ازای پرداخت هزینه‎‎ای ماهیانه از سوی مطب‌های پزشکان براساس نوع مطب و حجم زباله عفوني، اقدام به جمع‌آوري اين زباله‌ها و بي‌خطرسازي آنها می‎‎کند.

صالحي ادامه داد : در همین رابطه نیز شركت بازيافت شهرداري با تمام مطب‌ها قرارداد دارد و خوشبختانه در این رابطه به نحو مطلوبی اقدام به حمل و بي‌خطر‎‎سازی زباله‎‎های عفونی می‎‎كند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.