پیکر مطهر دو جانباز 70 درصد که به قافله شهدا پیوستند، پیش از ظهر امروز در جمع مردم شهیدپرور کرمان تشییع و خاکسپاری شد.

بوسه وزیر امور خارجه سوئیس بر پاهای شهید زنگی‌آبادی‌

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، پیش از ظهر امروز مراسم تشییع و خاکسپاری دو جانباز دوران دفاع مقدس و پیوستن آنها به قافله شهدا در جمع مردم شهیدپرور و ولایی مردم کرمان انجام شد.

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا در حسینیه ثارالله و نماز برای این دو شهید آغاز شد و پس از تشییع پیکر مطهر آنها، مراسم تشییع خودرویی از چهارراه کاظمی به سمت گلزار شهدای کرمان برای صورت گرفت.

شهید محمدجواد زریسفی فرزند غلامرضا در یکم مردادماه سال 43 چشم به جهان گشود و در آذرماه سال 60 هنگامی که در پایه سوم دبیرستان درس می‌خواند به جبهه نبرد حق علیه باطل رفت، وی در دوم فروردین ماه سال 61 در عملیات فتح‌المبین از ناحیه دو پا مجروح شد.

این مجروحیت بهانه‌ای برای خداحافظی وی با جبهه نبود و بلافاصله پس از مداوا و گذراندن دوره درمانی کوتاه خود را به جبهه رساند و در هفتم بهمن ماه همان سال از ناحیه دو چشم، دست راست، پا، صورت و سینه به شدت آسیب دید.

شهید زریسفی در مقطع کارشناسی ارشد حقوق مشغول به تحصیل بود که روز گذشته پس از تحمل سال‌ها درد و رنج به یاران شهید خود پیوست.

احمد زنگی‌آبادی فرزند رمضان دیگر جانباز 70 درصد متولد 20 فروردین ماه سال 44 بود، وی در سال 63 در جزیره مجنون از ناحیه دو چشم دچار مجروح شد و مورد هدف بمباران‌های شیمیایی دشمن قرار گرفت.

وی سابقه چهار سال حضور در جبهه‌ها را دارد که طی این مدت دو بار در عملیات‌ها به شدت مجروح شد و تمام قسمت‌های بدن وی در بمباران‌های شیمیایی سوخت.

بوسه وزیر امور خارجه سوئیس بر پاهای شهید زنگی‌آبادی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان به نقل از احسان زنگی‌آبادی فرزند این شهید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در یکی از سفرها به تهران این جانباز به همراه پسرش مقابل موزه صلح تهران ایستاده بودند.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی افزود: در آن زمان وزیر امور خارجه سوئیس با همکارانش برای تجلیل از جانبازان با دسته‌های گل وارد این موزه شدند.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه سوئیس در آن زمان روی زمین مقابل ویلچر جانبازان نشست و در حالی که بر پاهای جانبازان بوسه می‌زد به آنها گفت اگر شما در دوران دفاع مقدس جانانه دفاع نمی‌کردید، امروز ما در اروپا هم امنیت نداشتیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان تصریح کرد: اواخر عمر این جانباز با شش ماه در کما بودن سپری شد، وی برای درمانش نیز حدود شش سال در تهران نزدیک مرکز درمانی زندگی می‌کرد.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی بیان داشت: مجروحیت این جانباز به دلیل مشکلات ریوی به حدی بود که قادر به ترک خانه بدون اکسیژن نبود و دو چشم وی نیز پیوند قرنیه شده بود.

18 هزار و 300 جانباز در کرمان

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران 550 هزار جانباز از دوران دفاع مقدس به ارث برده است که سهم استان کرمان از این یادگاری‌ها در مجموع 18 هزار و 300 جانباز است.

در کشور یک هزار و 919 جانباز در نبرد با دشمن قطع نخاع شدند که از این آمار 50 نفر آنها در استان کرمان حضور دارد.

جانبازان قطع نخاع از گردن نیز در کشور 221 نفر در استان کرمان نیز دو جانباز قطع نخاع از گردن وجود دارد، اکبر توسنگ یکی از این جانباز است که 32 سال با این شرایط زندگی می‌کند.

آمار جانبازان قطع پا در کشور 18 هزار و 544 نفر هستند و استان کرمان میزبان 257 نفر از این عزیزان است، همچنین آمار جانبازان قطع دست در کشور به 12 هزار و 240 نفر می‌رسد که 61 نفر آنها در استان کرمان زندگی می‌کنند.

جمهوری اسلامی ایران از دوران هشت ساله دفاع مقدس 40 هزار جانباز اعصاب و روان دارد که سهم استان کرمان در استان یک هزار و 731 جانباز است.

6 هزار و 310  جانباز نابینا و کم بینا یادگار جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در کشور هستند و از این تعداد 169 نفر جانابز کرمانی نابینا از ناحیه یک و یا دو چشم هستند.

همچنین 100 هزار جانباز شیمیایی در کشور وجود دارد که از این آمار 9 هزار نفر آنها در استان کرمان حضور دارند.

علاوه بر حضور مسلمانان رشید و دلاور کشورمان در نبرد با دشمن بعثی عراق در جمع جانبازان کشور تعداد 82 نفر مسیحی، 10 نفر کلیمی و 10 نفر زرتشتی به چشم می‌خورد.

احمد رئیسی به تازگی مدرک دکترا گرفته بود

کرمان چند روز گذشته پیکر جانباز 70 درصد احمد رئیسی را که  در عملیات والفجر چهار در سال 62 مجروح و یک پای خود را از دست داده بود، تشییع کرد.

وی پس از مدت‌ها درمان و پس از بهبودی نسبی در سال 63 با داشتن پای مصنوعی مجددا به جبهه اعزام شد و در قسمت مهندسی رزمی لشکر ثارالله به خدمت مشغول و سال 65 در عملیات کربلای پنج شیمیایی شد و تا پایان جنگ در جبهه حضور داشت.

رئیسی در زمان جنگ تحمیلی در حالی که 16 سال بیشتر نداشت در اواخر سال 1360 وارد جبهه‌های حق علیه باطل شد و در عملیات‌‌های متعددی حضور یافت و بارها مجروح شد.

وی پس از پایان جنگ تحمیلی و ادامه تحصیلات در رشته ادبیات و اخذ مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی کرمان مشغول فعالیت شد و به تازگی مدرک دکترای خود را کسب کرده بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهربان IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    12 0
    باز هم آفرین به شعوروانسانیت ان سوئیسی وخجالت برای خیلی ازخودیها
  • محمد رضا IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    4 1
    اناالله واناالیه راجعون
  • نقی یاری IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    4 1
    سلام بنده جانباز جنگ تحمیلی همان عملیات در والفجرچهار از لشگر عاشورا ضمن عرض تسلیت وصبر به خانواده محترم شهید والا مقام شهدای عملیات جنگ را گرامی میدارم
  • البرز IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    1 0
    ایکاش برخی مسئولین ما هم از سفیر سوئیس یاد میگرفتند و این همه کبر و غرور آنها را نمی گرفت و حالت طلبکارانه نسبت به جانبازان نداشتند
  • موحدی IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    1 0
    خوشا بحالشان که دست پرمی روند.
  • بروبچ ایرونی IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    خوبه