با حمایت شهردار تهران ارزش جایزه جلال آل‌احمد به روال سابق باقی ماند و در این دوره به برگزیدگان بخش‌های مختلف اهدا خواهد شد.


جایزه ادبی جلال آل‌احمد ۱۱۰ سکه‌ای ماند/ تشکر هیأت مدیره بنیاد شعر و ادبیات از قالیباف


مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در گفتگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: در پی انتشار خبر کاهش جوایز «جایزه ادبی جلال آل احمد» عصر روز گذشته مقرر شد تعداد سکه های اهدایی 110 سکه باقی بماند.

مهدی قزلی با ابراز خوشحالی از این اتفاق افزود: عصر روز گذشته شهردار محترم تهران در جلسه ای ضمن ابراز حمایت از برگزاری این رویداد مهم به نحو شایسته بخش مهمی از پرداخت جوایز را به عهده گرفتند.

قزلی در ادامه افزود: همان طور که قبلا هم گفته شده بود بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان این امیدواری را دارد که بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی اقدام به حمایت از فعالیت‌های فرهنگی این بنیاد نمایند. شاید در نگاه اول کسی از شهرداری تهران انتظار این تصمیم را نداشت اما حضور به موقع محمدباقر قالیباف و حمایت ویژه ایشان و معاونت فرهنگی شهرداری از جایزه ادبی جلال باعث دلگرمی اهالی فرهنگ و ادبیات کشور خواهد بود.

به گزارش فارس، عصر روز سه شنبه 93.09.26 همایون امیرزاده از کاهش سکه‌های جایزه جلال به سی سکه خبر داد (جزئیات بیشتر) و وزیر ارشاد نیز اعلام کرد این تصمیم به خاطر زیاد بودن تعداد سکه‌های این جایزه اتخاذ شده است (جزئیات بیشتر)  که به گفته مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی باعث ناراحتی اعضای هیات علمی این جایزه شد و مقرر شد در جلسه با معاون فرهنگی وزیر ارشاد در این باره بحث شود(جزئیات بیشتر)

شایان ذکر است مراسم اهدای جایزه ادبی جلال آل احمد در تاریخ سوم آذر ماه در تالار وحدت برگزار می شود.

 

همچنین بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و دبیر اجرایی جایزه جلال از حمایت شهردار تهران سپاسگزاری کرد.

جناب دکتر محمدباقر قالیباف

شهردار محترم شهر تهران

سال‌هاست که حمایت از جوایز معتبر ادبی در سراسر جهان به سنتی حسنه تبدیل شده است. شهردار کلان‌شهرهای دنیا هم با کمک مادی یا سازمانی به این جوایز ادبی به جریان‌سازی ادبی و برگزاری شکوهمند آن یاری می‌رسانند.

جای خوشحالی است که شهردار فرهنگ‌ دوست کلان‌شهر تهران با حمایت مادی و معنوی از بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در برگزاری هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد همدلی به خرج داده و باعث دلگرمی نویسنده‌ها و برگزیده‌های این جایزه ادبی شده است.

از حضرت‌عالی سپاس‌‎گزاریم و امیدواریم این دست حمایت‌ها در کشور ما تبدیل به سنتی پایدار و همیشگی شود.

مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان؛

مهدی قزلی، سید مجید حسینی، ابراهیم حسن‌بیگی، مصطفی رحمان‌دوست، اسماعیل امینی
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.