رئیس سازمان تامین اجتماعی در مشهد مقدس گفت: تسهیلات مشاغل سخت و زیان آور هفته آینده ابلاغ می‌شود.

تسهیلات مشاغل سخت و زیان آور هفته آینده ابلاغ می‌شود

 سید تقی نوربخش در همایش تصویب قانون کار در مشهد با اشاره به اینکه این سازمان سعی می‌کند اندوخته کارگران را حفظ کند اظهار کرد: مهم‌ترین تولید سازمان تامین اجتماعی، کار و تولید است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان هیچ میزان از دارایی خود را نمی‌فروشد افزود: سازمان تامین اجتماعی بازوی دولت برای رسیدگی به امور کارگران است و در شرایط فعلی که اقتصاد مناسب نداریم باید بیشتر بر روی اقتصاد مقاومتی تاکید کنیم.

نوربخش با اشاره به اینکه دولت سازمان تامین اجتماعی را با 51 هزار میلیارد کسری در بودجه تحویل گرفته بود تصریح کرد: یک سال گذشته شرایط بسیار سخت بود و در این سال نیز کمک‌های بسیار زیادی از طرف دولت به سازمان انجام شد به طوری که سال گذشته 9 هزار میلیارد ریال به تقویت مالی سازمان اختصاص یافت و 6 هزار میلیارد ریال به بخش درمان پرداخت شد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: تعامل این سازمان با کارفرمایان و کارگران در بالا‌ترین سطح قرار گرفته است، امسال برای رفع موانع سر راه کارفرمایان برای بهبود شرایط کارگران 16 بخشنامه در راستای افزایش سطح تعامل بین سازمان و کارفرمایان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار دبیرخانه‌ای متشکل از افراد سازمان برای تدوین یک برنامه راهبردی جدید با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی شکل گرفت افزود: در قالب بودجه 93 سازمان تامین اجتماعی راهکارهای بسیار برای حل تنش‌های موجود در جامعه کارگری در نظر گرفته شد.

نوربخش گفت: برای حل مشکل 5 هزار کارگر صنعت نساجی نیازمند تزریق منابع مالی در سال 93 هستیم تسهیلاتی که از محل قانون مشاغل سخت و زیان آور برای کارگران ایجاد شده، تسهیلات مناسبی است که درهفته آینده ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: سال گذشته 300 میلیارد تومان بودجه برای مشاغل سخت اختصاص نیافت اما امسال بیش از هزار و 400 میلیارد تومان تا پایان سال توزیع می‌شود.

وی به تلاش سازمان برای برخی از مشکلات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: امسال راهبرد اصلی سازمان تمرکز بر امور بازنشستگان است به طوری که مستمری بازنشستگان را 25 درصد افزایش داده است و برای نخستین بار است که بیمه شده صندوق تامین اجتماعی از بودجه عمومی استفاده می‌کند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.