۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 247944

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره انتقادات مطرح به درآمد جامعه پزشکی، ضمن بیان اینکه درآمد پزشکان از متوسط سطح زندگی اقشار مختلف پایین‌تر است، گفت: چرا باید راجع به چند نفر از پزشکان در رسانه‌ها اینطور صحبت شود؛ این بی‌انصافی است و به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند.

متوسط درآمد پزشکان از زبان وزیر بهداشت
به گزارش (ایسنا)، دکتر سیدحسن هاشمی در همایش سراسری مدیران عامل مجمع خیرین سلامت استان‌ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که متوسط حقوق پزشکان زمان ورود به بازار چقدر است؟ گفت: یک پزشک از زمان تحصیل تا هنگامی که به خدمت سربازی رفته و بازگردد سخت‌ترین شرایط را تحمل می‌کند. از 18 هزار نفر شرکت‌کننده در آزمون پزشکی تنها 2 هزار نفر پذیرفته می‌شوند و یک پزشک تا 50 سالگی گرفتار تحصیل است.

وی افزود: رسانه‌ها کمک می‌کنند برخی پزشک‌ها شهرت زایدالوصفی پیدا کنند، در حالی که به طور کلی درآمد جامعه پزشکی حتی از متوسط سطح زندگی اقشار مختلف پایین‌تر است. به عنوان مثال یک حقوق پزشک عمومی ماهیانه بین یک میلیون و 200 تا یک میلیون 600 هزار تومان است؛ چرا باید راجع به چند نفر از پزشکان در رسانه‌ها اینطور صحبت شود. این بی‌انصافی است و به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند.

وزیر بهداشت در ادامه درباره طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت مورد رضایت مردم و ائمه جمعه است و دولت در قالب این طرح کمک‌های فراوانی کرده است. البته مرحله سوم این طرح سخت‌ترین مرحله آن است و رسانه‌ها نباید در دام افرادی که با تابلوهای خیرخواهانه اما در حمایت از افراد متخلف به جامعه پزشکی بی‌مهری می‌کنند، بیفتند.

وی ادامه داد: نباید صنف‌های مختلف را در تریبون‌های عمومی با یکدیگر مقایسه کنیم. برخی از افراد علاقه‌مند هستند از طریق این تریبون‌ها بیشتر مطرح شوند. جامعه پزشکی در طول سال‌های مختلف مورد هجمه قرار گرفته است. اما من فکر می‌کنم جامعه پزشکی از نظر محبوبیت نزد مردم در رتبه دوم قرار دارد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه طبق نظرسنجی‌های انجام شده خیلی از مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت رضایت لازم را ندارند، گفت: برای به کار بردن واژه خیلی نامناسب، باید درصد و آمار دقیق به کار ببریم. براساس نظرسنجی‌های انجام شده 15 درصد مردم از این طرح خیلی راضی هستند. بیش از 40 درصد نسبتا راضی و عده‌ای دیگر نیز ناراضی هستند. مسلم آن است که ما کمبودهای زیادی داریم. برای مثال تعداد تخت‌های بیمارستانی ما کم است. پذیرش آنگونه که شایسته است صورت نمی‌گیرد و اوضاع اورژانس و آی‌سی‌یو چندان مطلوب نیست. همچنین با کمبود تخت‌های سوختگی و روانی مواجه هستیم. کسی ادعا نمی‌کند که این کمبودها در این دولت یا چند سال آینده برطرف می‌شود، اما باید در جهت رفع آنها تلاش کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه در مورد استفاده از توان خیرین در طرح تحول نظام سلامت اظهارکرد: در این مورد هیچ انتظاری از خیرین نداریم و محتاج دعای خیر آنها هستیم و مطمئن هستیم که حضور خیرین باعث برکت کار ما خواهد شد. ما علاقه‌مندیم که بتوانیم در این دولت قدم‌های موثری در این زمینه برداریم. به همین منظور وزارت بهداشت در کنار مجمع خیرین سلامت، بخشی را به عنوان قائم مقام وزیر بهداشت در مشارکت‌های مردمی و امور خیر تاسیس کرده است. ماه‌ها از تاسیس آن می‌گذرد و کارهای خوبی هم انجام شده است که امیدواریم در آینده بهتر شود.

وی همچنین افزود: البته نمی‌توان گفت که در حوزه پیشگیری در مقایسه با درمان، کار چشمگیری توسط خیرین انجام شده است. زیرا کار پیشگیری حرفه‌ای‌تر است و زودبازده نیست، اما می‌تواند در قالب مشارکت‌های مردمی و حوزه بیماری‌های غیرواگیردار کمک‌های شایسته‌ای انجام شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم تغییر سبک زندگی مردم، گفت: تغییر سبک زندگی مردم جزو برنامه‌های ما است. به این منظور اقداماتی انجام شده است. از جمله بنیاد بیماری‌های خاص که به صورت خودجوش فعالیت می‌کند. قصد داریم مردم در این حوزه فعالیت کنند؛ اما از آنچه که اتفاق می‌افتد راضی نیستیم و امیدواریم حمایت‌ها ادامه یابد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    12 3
    اقای هاشمی اون مبلغی که گفتین مال یک درصد جامعه پزشکان است سرو وضع زندگی پزشکان را دیدید به گفته شما حتما اوقات بیکاری هم مسافری کشی می کنند که الحمدالله وضع همشون خوبه
  • ناشناس IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    15 2
    ما که بخیل نیستیم.نوش جانشان.میتونن میخورن راستی پس چرا خانم دکتر دندانپزشک تو مطبش پرکردن با عصب کشی یه دندان 380 تا 400 هزارتومان میگه.البته تو شهر قزوین
  • حميد IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    9 6
    من كارشناس آزمايشگاهم و نيروي طرحي.ماهي يك ميليون و صد هزار تومن حقوقمه.يعني يك دكتر 400 هزار تومن ازمن بيشتر ميگيره؟؟؟؟ تاجايي كه ما ديديم پزشك عمومي فقط ماهي دو ميليون تومن كارانه ميگيره.
  • علی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    16 4
    والله جای ماکه یه پزشک عمومی بالای ده میلیون می گیره ساعت 9میاد11میره حالا من فوق لیسانس یه میلیون می گیرم تمام .این جناب وزیرمنظورش ازپزشکا احتمالا بهوزایه
  • خوش کار IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    10 8
    آقای وزیر بهداشت چون خودت پزشکی میخوای مردم رو بپیچونی همه میدونن درآمد پزشکان چقدر زیاده تازه با این پولایی که از انصراف یاران بگیران وپخولی که از آزاد شدن درآیی ها گیر وزارت پزشکان اومده پزشکان راکی فلر شدندیه پزشک در شبکه بهداشت که طرحی هم هست با نظام جدید شما کم کم ماهی شش میلیون میگیره اون هم یه پزشک عمومی
  • حقیقت IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    10 5
    شایان توجه است که نرخ درآمد جامعه پزشکی را جنابان خوب اعلام کرده اند و این نرخ مربوط به حداقل دهیا بیست سال گذشته است حال نمی دانم گوینده محترم در بیست سال قبل زندگی می کند یا ما در سرای آخرت
  • دانشجو IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    15 2
    با سلام ببخشید در مقایسه با دکترای علوم پایه اصلا تحصیل نمی کنند. پزشکان محترم برای دریافت درجه دکتری نه آزمون تاقل دارند نه مقاله ISI. خدایش هر مریضی که می گیریم از سرما خوردگی تا سرطان رو هم درمان نمی کنند. یه چیزی هم برای درآمد خوبشون بگم ببینین کدوم دانشگاه آمریکا مدرک تحصیلی اونهارو قبول می کنه؟؟؟ اما مای بدبخت فقط مهاجرت برامون مونده!!!!!
  • دکتر رضایی IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    11 22
    باور کنید وزیر درست میگند من یه دندانپزشک هستم با 20 سال سابقه، نمیتوانم هزینه مواد مصرفی واجاره مطب وهزینه خانواده ام رااز راه شغل دندانپزشکی تامین کنم باید صورتم رابا سیلی سرخ کنم ودم نزنم
  • علی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    3 1
    سلام خیلی خوبه از یک قشراونم تحصیل کرده حمایت بشه ولی اگه تخلفی میشه مقصر نظارته نه اون قشر خاص مهم نظارت هست که متاسفانه تو ایزان ضعیفترین قسمت دولت بوده شما اگه نگاه کنید این همه اختلاص ووووو همه اینها به خاطر ضعف در نظارته من خودم یرای عمل شونم پیش آقای دکتر مرتضی نخعی دکتر اورتوپد رفتم که درخواست 5 ملیون تومان زیر میزی خواست که بهدش هم وسایل مورد نظرشو از جایی خواست گفت بگیر که اونم از خودش بود با یه حساب خیلی ساده در یک ماه بالای یک میلیارد تومان گیرش میاد ....
  • مهران IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    11 3
    جناب وزیر.من یک فرهنگی هستم میخواین بخشی از حقوق فرهنگی ها رو به پزشکان بدیم؟؟؟ واسه همین حقوق کمه که همشون تو کار ساخت و سازن و ماشین های شاسی سوار می شن.
  • بهداشت IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    3 1
    پیشگیری خیلی مقدس تر و کم هزینه تر است . اما در نظام تحول هم فعلا آثار ی قابل مشاهده نیست . مراکز بهداشتی درمانی که اولین سطح مراجعه مردم به نظام سلامت می باشد و بهترین ظرفیت برای ایجاد تغییر سبک زندگی سالم است . چرا که یک کودک ایرانی بعد از تولد حداکثر در دو ماهگی برای تشکیل پرونده و واکسن مراجعه می کند که می توان هم کودک و هم خانواد هاش را آموزش داد. و رفتار سلامت را نهادینه کرد. هر برنامه ای اجرا شود پزشک را می بیند . اگر مشکلات سلامت با دسترسی به پزشک حل میشود . تا الان بیمار های قلبی عروقی ،شیوع دیابت در سن پایین ، چاقی و عدم تحرک باید حل شده بود. متاسفانه مراکز بهداشتی درمانی که هسته اصلی سلامت هستند به جای بازنگری فقط اسم طرح های مختلف را به خود در حوزه سلامت می گیرند .
  • بهداشت IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    5 4
    کاش به جای وزیر بهداشت می گفتند وزیر بیمارستان یا درمان چراکه اکثر برنامه ها یا پزشک محور است یا بیمارستان محور
  • علی IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    12 12
    سخن اقای دکتر بیشتر شبیه جک است تا واقعیت . حقوق پرستار چقدر است ؟ اقای دکتر حقوق یک پرستار 3-5 سال خدمت 1300000است چطور حقوق یک پزشک اینقدر است لطفا پر کیس های بیست سی میلیونی را هم بگویید
  • موسی IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    11 2
    سلام آقای وزیر کجای این حرف بی انصافی است . بنده خودم پرسنل درمان و در بیمارستان مشغول هستم در حقوق ثابت اختلاف نیست ولی در کارانه بیش از 200 برابر اختلاف هست .
  • امیر IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    15 1
    بابا یه حرفی بزنید که به دهن بگنجه! حالا می خواهید حق الزحمه ی پزشک ها رو افزایش بدین چرا دروغ شاخ دار میگوئید! این درآمدی که شما گفتین مال یک روز هست نه یک ماه.
  • araz IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    18 2
    اقای وزیر دروغ به این بزرگی...من خودم کادر بیمارستانم و حقوق پزشکان 1800000 هستش و کارانشونم کمتر از 5میلیون نیستش...
  • هستی IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    13 5
    مثلا حقوق پایه اش در ماه 1600 هست ولی 5 میلیون کارانه میگیره اینجاست ک اون پزشک بیچاره است و ندار!!!!!!! این هم بگم ب ازای ورود هر بیمار به بیمارستان هم 10 هزار تومن ب حسابش میره و شکا تصور کن بیمارستان چن تاپذیرش در روز داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دلم برا پزشکای بیچاره میسوزه خیلی ندارو فقیرن
  • لیونل مسی IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    6 4
    شاید حقوق شون پایین باشه ولی درآمدشون که بالاست مثل پزشکان خانواده یا کلینیکهای ترک اعتیاد فقط برای پزشان عمومی
  • خزائی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    15 8
    آقای وزیر، اولاً پزشکان متخصص اکثرا در سن 33 تا 38 سالگی فارغ التحصیل می شوند، ثانیاً حقوق حدود یک و نیم میلیون تومان مربوط به پزشکان عمومی است که طبق قانون باید یک سال در مناطق محروم خدمت کنند. ثالثاً بر طبق بررسی انجام شده توسط مركز مطالعات سياستگذاري سلامت بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي تهران در بحث درآمد متخصصان پزشكي در 10 كشور جهان، پزشكان متخصص ايراني با كسب درآمد سالانه بيش از 418 هزار دلار، بالاتر از درآمد پزشكان كشورهاي امريكا، استراليا، هلند، بريتانيا، فرانسه، ايتاليا، دانمارك، اسپانيا و آلمان در مقام نخست كسب درآمد در جهان قرار گرفته‌اند.
  • آرسام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    12 6
    خجالت بکش با آدمای بیسواد که حرف نمیزنی دروغ گناه کبیره است وزیرخان
  • هموطن IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    2 1
    متاسفانه در رابطه با سئوال از حق وحقوق حکم کارگزینی پزشکان یک سئوال بیجا بی ربطی است وکسی هم با این طرفند بخواهد از پزشکان دفاع کند از این ناها به سر سفره خانواده اش می برد آیا اگر فردا اعلام کنند پزشکان حقوق دولتیشان قطع می شود پزشکان در مطب بالای مطب زیر مطب داخل بیمارستان دولتی غیر دولتی نمی توانند ونتوانسته اند پولهای کلانی بدست بیاورند اصلا پزشک سطح متوسط با چه قیاسی اثبات می شود ای برادر بگذاریوم الحساب بیایید وا ویلا واویلا
  • ضالحی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    5 1
    آقای وزیر تعریفی ازسطح متوسط جامعه را ارائه دهید افراد پولدار مدرک پزشکی الکی ازدانشگاهای غیر انتفاعی وبینالمللی و غیره مگیرند پارتی خوب هم دارند پول خوب هم در میارن ضمنا حتماخودتان بعد از پنجا سال دکترای گرفته اید
  • پزشك IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    12 7
    آقا من یه توصیه به همه ی ایرانی های عزیز دارم. من همه دروس رو با نمرات خوب پشت سر گذاشتم. در دوران دانشجویی هم سختی ها و شب بیداری فراوان در حدی که گاهی میخواستم انصراف بدم رو تحمل کردم.اما چرا؟! دلیلش اینه که من هم مانند اکثر مردم میخواستم پولدار بشم اما فقط از راهی که برای مردم و جامعه مفید باشم.بله من هم میخواستم پولدار و سرمایه دار بشم.اما حالا چی؟ دوران عمومی تموم شده،سربازی رفتم و تموم شده،تخصص هم قبول شدم و در حال خوندن تخصص هستم و وقتی از کسانی که تخصصشون تموم شده میپرسم...همه میگن بازار کار اشباع هست و باید تو شهرستان های کوچک و به درآمد متوسط اکتفا کنی. یعنی مثلا ماهی 3 ملیون درامد در علی گودرز در سن 35 سالگی بعد از 25 سال درس خوندن و با توجه به اینکه همیشه رتبه برتر بودم و کسی عرضه ی به جای من بودن رو نداشت. دوستانم رو که هم سن من هستند و تو بازار بودند یا دلال و بساز بفروش یا ... رو که میبینم.... بله...انگار راه رو اشتباه اومدم...نه درامدی هست و نه این مردم ارزش خدمت دارند. توصيه من اين هست كه اگر ميخواهيد درامد خوبي داشته باشيد به فكر علم و خدمت نباشيد. و اما در مورد درامد متوسط تهراني ها: http://namehnews.ir/fa/news/189825
  • دانشجوی دکتری مهندسی IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    17 5
    من با سی ودو سال سن، دانشجوی سال آخر دکتری مکانیک هستم. هر هفت روز هفته با روزی 19 ساعت تدریس ساعتی 7تومن واسم بزور ماهی 1 میلیون میفته، والله من رتبه 312 کشور ، فارغ التحصیل تیزهوشان و تو دانشگاه تهران تحصیل کردم. من محجموع نمره عینکم 11 هست و برای کنکور ارشد و دکتری روزی 13تا 14 ساعت درس خوندم. هیات های علمی دانشگاه ها پرشدن و نیرو نمی خوان، دانشگاه های علمی کاربردی هم دانشجو ندارن (البته حق دارن چون رشته های ریاضی درس خوندن حماقته!!) اگه یک پزشک عمومی حاضر باشه ماهی هشتصد فیکس بمن بده حاضرم منشیش باشم چون متاهلم و بدلیل نداشتن شغل دایمی (نون و آبدارش پیشکش!!) مدام سرکوفت همه رو دارم تحمل میکنم. خدایا خودت به فریاد من برس....
  • الهام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    10 18
    چرا اینقدر باید حسادت داشت من خودم پزشکم وقتی شما 7 سال جوون کردن من زحمت کشیدم شب بیدار موندم حقوق شما پایین قبول ولی دلیل نمیشه ما زیاد میگیریم
  • ... IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    7 7
    وقتی بخواین دروغ بگین میگین دیگه فقط تو طرح ماهی 3 ملیون میکیرن هیچکسم.واقعا جوابگونیست
  • محمد IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    10 8
    من واقعا متاسفم.آخه چرا بعضیا اینقدربی انصافا.من یه کارشناس تغذیه هستم توبیمارستان روی کار پیمانکار غذانظارت دارم.این پیمانکارا حداقل ماهی سی میلیون درامد دارن با مدرک زیر دیپلم بدون هیچ زحمت ودردسری اونوقت همه چشمشون دنبال درامد این پزشکای بدبخته که توی این شیفتا جونشون درمیاد.به نظر من یه پزشک درمقایسه با این شغلای آزادهرچی بگیره کمه
  • کارمند بیمارستان IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    11 7
    به خدایی که اون بالاست کذب محضه. من تو بخش مالی یک بیمارستان در یک شهرستان کوچک (50 هزار نفری) کار میکنم. فقط یکی از پزشکان ارتوپد رو مثال میزنم که درامدش بمراتب کمتر از متخصصان پوست و قلب و چشمه...بیمارستان با ایشون یک قرارداد 17 میلیونی امضا کرده و ماهی هم حدود 110 میلیون کارانه میگیره یعنی چیزی حدود 127 میلیون حقوق یک ماه ایشونه حالا حساب کن متخصص چشم وقلب چقدر در میاره؟ تازه این درامد تو شهرستان کوچیکه حالا تهران چقده خدا میدونه؟ من هیچ وقت باور نمیکنم یک پزشک متخصص کمتر از ماهی 100 میلیون درامد داشته باشه اخه از کجا میارن خونه 20 میلیاردی میخرن؟ پورشه سوار میشن؟ سفر خارجی میرن؟ ویلای چند هزار متری تو شمال؟ ولی با اینکه خیلی از این بی عدالتی ناراحتم اون دنیا حرفمو به خدا خواهم زد که ماها که این همه جوان تحصیکرده چرا به زور میتونن تامین معاش کنن ولی پزشکان و دندانپزشکان و داروسازان ندونن با پولاشون چکار کنن؟ خدایا کو عدالتت؟ خسته شدیم از بس رویاهامونو کشتیم؟ خدایا کسی که پزشک شده و ماهی 100 میلیون تا 1 میلیارد در ماه درمیاره با کسی که دکتری از شریف گرفته و به زور ماهی 2 تومن (نمونش داداشم) درمیاره، چه فرقی دارن؟ دیگه ما تو این دنیا و مملکت حرفمون و اعتراضمون به جایی نمیرسه مگه خدا اون دنیا حقمونو بگیره....
  • جناب خان IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    8 3
    تنها راهش که جلو درامد این قشر محترم و مفت خور رو بگیرید: اینه که مثل دکتر محمود احمدی نژاد برای رشته پزشکی هم دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی بزنید؛ بد ظرف ۶ سال این قدر پزشک زیاد میشه ؛ که حاضران یه پولی هم بدن برن سر کار: مگه با ما بچه های رشته ریاضی و انسانی؛ دکتر احمدی نژاد و رفسنجانی این کارو نکردن.؛ دانشگاه ازاد؛ دانشگاه علوم تحقیقات؛ دانشگاه پردیس؛ دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی.
  • محمد IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    5 3
    وقتی پزشکان تو دوران شیرین جوانی از لذت های آن صرف نظر میکردند شما کجا بودیید هر کس در گرو کاریست که کرده میخواستین خوب درس بخونیین
  • آرمان IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 3
    ما كه خدا رو شكر عزيزمون رو زير دست شماها نمياريم جناب پزشك! تا طب سنتي و حجامت و فسد هست شما چه‌كاره ايد؟ ماشالا چقدر هم علم داريد. بلا به دور! خبرهاي مراتب علمي‌تون آفاق جهان رو گرفته!
  • آرمان IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    3 8
    آقاي محمد! فقط پزشكان از لذتهاي جواني صرف نظر كردند؟ اساتيد دانشگاه رو ببينيد. طرف استاد تمام فيزيكه. 50 برابر يه پزشك درس خونده. زندگيش چيزي جز مطالعه نبوده. درآمدش يك دهم پزشكها هم نيست.
  • افشین IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    2 3
    مگه میشه؟؟ مگه داریم؟؟ پزشک با درآمد یک میلیون ؟؟؟ بنده خدا الان ماموران زحمتکش شهرداری دارند حدود 2 میلیون میگیرند بعد پزشکان یک میلیون می گیرند ؟؟ الحمدلله ما گوشامون که دراز نیست... کمترین حقوق پزشکان عمومی ماهیانه 10 میلیون تومان است این را به شخصه پرسیدم و میدونم
  • فرزان IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    1 1
    کاش کمی هم به پیشگیری و مراقبت توجه میشد.بنده دندانپزشک هستم در مرکز استان و مطب خصوصی، دریافتی بنده شاید در ماه به ۱۵ میلیون تومان و روزی ۷۰۰-۸۰۰ هزار تومان برسد ولی هزینه ها سر سام اور است ، اجاره ماهیانه مطب ۳ میلیون ، حقوق دستیار و منشی و حق بیمه ۲ میلیون ، مالیات سالانه ۷ میلیون، حق تابلو شهرداری سالانه ۶ میلیون ، هزینه سفر و شرکت در همایش ها و اموزش های اجباری سالانه ۲ میلیون ، هزینه لابراتوار ، مواد مصرفی ، بی حسی ، استریل و ... ماهانه ۴ میلیون هزینه اب و برق مطب ، نگهبان و شارژ مجتمع حدودا ۱ میلیون .... فروردین ماه و ماه رمضان تعطیل ، متوسط خالص درامد ماهانه در سال : حدود ۴ میلیون ، عمر مفید کاری یک دندانپزشک : حدود ۱۵ تا ۲۰ سال بعد به ارتروز گردن و دست و سالیدگی مهره و دیسک دچار میشود،کل درامد در طول دوره کار حرفه ای ۱ میلیارد،پوشش بیمه ای و حقوق بازنشستگی: خیر
  • فرزان IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    ادامه : در حوزه دندان باید پیشگیری کرد ، علاوه بر طرح پزشک خانواده نیاز به دندانپزشک خانواده داریم ، دهان نا سالم موجب برورز بیش از ۸۰ درصد بیماری ها میشود ، چرا ایرانی های بالای ۱۵ سال این مقدار دندان پوسیده دارند ؟!!! فاجعه است ، مردم از نظر مالی در شرایط بدی هستند و مراجعه به دندانپزشک را از سبد خانوارشون حذف کرده اند ، در اشال جهانی مراجعه ۴ یا ۶ ماهه و چکاب و جرم گیری برای هر فرد الزامی است ، دندانپزشکان را با پزشک عمومی استخدام کنید تا حداقل پیشگیری و مراقبت بسیار حیاتی است، این مقداروسیدگی و جراحی ایمپلنت فاجعه است ، بنده بسیار راضی هستم اگر با ماهی ۸ میلیون استخدام شوم و حاضرم مطب شخصی خود را با درامد خالص ۴تا ۵ میلیونی را تعطیل کنم چون در سیستم اداری کارکردن و ساعت زدن سخت تر است خواهان حقوق بیشتری هستم.شما هم همون ویزیت عمومی مردم دریافت کنید .باید فکر به حال سونامی پوسیدگی کرد
  • فرنوش IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    چاقو که دستشو نمیبره. تا وزیر بهداشت یه پزشکه وضع همینه. وزیر بهداشت باید یه مدیر باشه نه یه پزشک. مگه ما کم مدیر خوب داریم. کدوم آدمیه که بیاد بگه حقوق ما زیاده کمش کنید؟
  • پیراسته فر IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    آقای دکترهاشمی یکی ازبهترین(هم ازکاری وهم ازنظرولایی)بتعبیری چشم وچراغ دولت تدبیروامیداست. حالا مابیاییم بخاطرموضعگیری ازدرآمدبالای پزشکان وی راموردهجمه قراربدهیم ،بی انصافی است. این وزیرکاربلد وبصیرمی داند که دارد چی می کند. چرامابانگاه پوپولیستی،زمینه را برای زیرمیزی فراهم کنیم ویا قشرکارامدجامعه را دلسردکنیم،این چه تفکری است که درآمدبالای پزشکان رابابیکاری گره بزنیم؟ این چه نگاهی است،فردی که بیش از20سال تحصیل کرده،وخودوخانواده اش سختیهای زیادی را متحمل شده اند،بیاییم "حقوق"به یک فردشریفی که نیمی ازتحصیلات اورانداردویا هیچ تخصص نداریدهم کاسه بدانیم!یکبارپرستاران رادرمقابل پزشکان قرارمی دهیم وحالا هم قشرشریف کارگررا تحریک کنیم که ببینید شما اینقدرحقوق می گیرید،حقوق پزشکان فلان...کاردرستی نیست،عالم همیشه برعامی برتری دارد(دراموردنیایی واخروی)عالم فقط علمای روحانی نیستند،همه اهل علم ودانشندباهرتخصص
  • محمد IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    خدایا به دادمون برس،هم جوونیمون رفت هم استعدادمون خیر سرم تو دانشگاه تهران مهندسی مکانیک خوندم،6 سال از زندگیم زدم تازه شدم کارگر صفر حالا اون آقای پزشک عمومی بگه که ما درس نخوندیم،به خدا ما هم شبا بیدار موندیم ما هم چشامون کور شد از بس با نرم افزارا ور رفتیم ولی آخرش که چی،شدیم مهندس...