۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 247956

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نگرانی در زمینه ذخیره‌سازی میوه برای شب عید وجود ندارد و میوه به خصوص مرکبات و سیب به اندازه کافی موجود است.

نگران میوه شب عید نباشید
21-546.jpgبه گزارش خبرنگار ایسنا در مازندران، محمود حجتی در بازدید از اراضی زراعی و باغی بخش چهار دانگه ساری اظهار کرد: نگرانی که وجود داشته این بوده که به دلیل سرمازدگی سال گذشته در استان مازندران کمبود مرکبات برای ذخیره‌سازی شب عید وجود داشته باشد و بخواهیم از خارج کشور واردات داشته باشیم اما با بررسی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته تولیدات استان جوابگوی نیاز داخل است.

وی افزود: سازمان تعاون روستایی مسئول پیگیری عقد قرارداد با اتحادیه باغداران است تا ذخیره‌سازی لازم برای میوه شب عید انجام شود.

حجتی اظهار کرد: توسعه باغات سیب با رقم‌های جدیدی که در دنیا معرفی شده یکی از زمینه‌هایی است که می‌توان در بخش کشاورزی در آن کار کرد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: باید کارهای زیربنایی اراضی در مناطق پایین دست منطقه چهاردانگه انجام شود.

وی افزود: این منطقه با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که از نظر بارش و اقلیم دارد می‌تواند چهره این منطقه را متحول کند.

او خاطرنشان کرد: در کارهای زیربنایی دولت باید به صورت کمک‌های بلاعوض ارائه دهد که این منابع در زمینه آب و خاک وجود دارد.

حجتی تصریح کرد: دولت باید تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در زمینه سیستم‌های آبیاری و استقرار باغات در اراضی شیب‌دار در بالادست و تهیه تامین نهال را پشتیبانی کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قانون شهرک‌های کشاورزی تصویب شده و اساسنامه و بودجه آن ردیف‌دار شده که در آینده شهرک کشاورزی در سطح کشور بخصوص در سطح استان مازندران مستقر خواهد شد

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحیم IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    عزیزم به این دروغها عادت داریم.هرچی پارسال وپیرارسال میوه بود امسال هم می خوریم.فقط دوروز اول سال بود وتمام.