خطیب نماز جمعه تهران با انتقاد از واگذاری‌ پست‌های کلیدی به مهر‌ه‌های فتنه ۸۸، گفت: دولت افراد افراطی را جذب نکند و افراد معتدل و بچه بسیجی‌ها با تفکر بسیجی را طرد نکند.

دولت بسیجی‌ها را طرد نکند/ تشکر از مجلس برای عدم اعتماد به فعالان فتنه
  •  

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ آیت‌الله احمد جنتی خطیب  امروز نماز جمعه تهران با اشاره به برقراری حکومت اسلامی و خواسته‌های امام (ره) از انقلاب اظهار داشت: انقلاب اسلامی آمد و حکومت اسلامی برقرار شد، نظام و مردم و شهدا حاکمیت عدالت، معنویت و خداوند را می‌خواستند و این نظام  امروز به تقوا احتیاج دارد.

وی اضافه کرد: من به شما هشدار می‌دهم که وضعیت ما وضعیت خوبی نیست و نگرانم خداوند ما را عذاب کند و کیفر بدهد.

آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به وجود ربا، رشوه‌خواری، فساد اداری در جامعه، گفت: آیا این درست است که یک پزشک در دانشگاه اسلامی و در کشور ما درس بخواند و حالا زیرمیزی بگیرد؟

وی با طرح این پرسش که امروز شیوع طلاق چقدر است، تذکر داد: بالا رفتن سن ازدواج آیا اسلامی است؟ نسل آینده به دلیل همین مسائل در حال تهدید شدن است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد:‌ فتنه و فتنه‌گر چه کسانی هستند که جولان می‌دهند، آیا سزاوار است که پست‌ها به دست فتنه‌گرها بیفتد؟

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: برای وزارت علوم، افرادی معرفی شدند که مجلس رأی اعتماد نداد و تشکر می‌کنم چون با فتنه ارتباط داشتند.

وی افزود: چرا می‌خواهند این افراد را معرفی کنند، اگر رئیس جمهور این طور فکر می‌کند باید در افکار خود تجدیدنظر کند و اگر مشاوران وی این طور فکر می‌کنند باید آنها را کنار بگذارد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با انتقاد از واگذاری سمت‌های کلیدی به افرادی که در فتنه 88 نقش داشته‌اند، تصریح کرد: مهره‌های فتنه را در جاهای مختلف قرار می‌دهند و باید در این امر تجدیدنظر کنند.

آیت‌الله جنتی توصیه کرد: دولت تفکر بسیجی را در کشور و وزارتخانه‌ها حاکم کند، افراد افراطی را جذب نکند و افراد معتدل را و بچه‌ بسیجی‌ها با تفکر بسیجی را طرد نکند و همین بچه بسیجی‌ها در آینده باید کارها را به دست بگیرند و فساد نکنند.

وی در ادامه با اشاره به وصیت حضرت امام (ره) مبنی براینکه رئیس جمهور و نمایندگان مجلس باید از طبقه‌ای باشند که محرومیت را لمس نموده و به فکر محرومین باشند، افزود:‌ چرا باید کسانی که سرمایه‌های میلیاردی دارند پست‌ها را در دست بگیرند. ما وصی امام هستیم و باید به وصیت ایشان عمل کنیم.

آیت‌الله جنتی با اشاره به قرارداد وزارت صنعت، معدن و تجارت با یکی از شرکـت‌های خارجی برای واردات سیگار خارجی مارلبورو بیان داشت: سیگار مالبورو را از یک شرکت یهودی وارد می‌کنند و 12 میلیارد نخ از این سیگار را به مردم می‌دهند، این کار درست نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.