گروه اقتصادی- مهدی توحیدی: سرپرست شرکت نان قدس رضوی گفت: طرح توسعه این مجموعه در دست احداث است و در آینده نزدیک خطهای تولید بیشتری به کارخانه نان قدس رضوی افزوده می‌شود.

صادرات محصولات نان قدس رضوی به کشورهای حاشیه خلیج فارس

محمد استادی در حاشیه بازدید خبرنگاران از شرکت نان قدس رضوی با اشاره به اینکه این کارخانه از قدیمی‌ترین مجموعه‌های آستان قدس رضوی می‌باشد، خاطرنشان کرد: سیاست عمومی آستان قدس رضوی و توصیه تولیت آستان قدس رضوی تأکید بر سلامت و کیفیت است و این امر مهمتر از مسایل اقتصادی و سودآوری بوده و همواره مدنظر این مجموعه قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر این مجموعه با 12 خط مختلف 22 هزار تن محصول تولید می‌کند که یک ششم ظرفیت کشور را تشکیل می‌دهد. سرپرست شرکت نان قدس رضوی با اشاره به اینکه 20 درصد از محصولات این مجموعه به خارج از کشور و عمدتاً کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود، افزود: سال گذشته ما توانستیم 7 میلیون دلار ارزآوری داشته باشیم. استادی با اشاره به اینکه چند سال متوالی به عنوان صادرکننده نمونه کشور برگزیده شدیم، اضافه کرد: در چشم‌انداز خود برنامه‌ریزی کردیم که در پنج سال آینده به یکی از پنج شرکت برتر منطقه خاورمیانه تبدیل شده و به ظرفیت 45 هزار تن؛ یعنی دو برابر ظرفیت فعلی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام مواداولیه شرکت نان قدس رضوی از کارخانه‌ها و مزارع آستان قدس رضوی تأمین می‌شود، به طوری که تأکید و تمرکز این مجموعه استفاده نکردن از مواد نگه دارنده و حتی در بسیاری از موارد استفاده نکردن از افزودنی‌های مجاز می‌باشد.

استادی همچنین با اشاره به بحث کیفیت و قیمت آرد گفت: در بسیاری از کارخانه‌ها کیفیت و قیمت آرد به آنها تحمیل می‌شود و بناچار آن چیزی را که دولت به آنها به عنوان سهمیه می‌دهد باید بپذیرند؛ این در حالی است که شرکت نان قدس رضوی از با کیفیت ترین آرد و گندم کشور که در مزرعه نمونه کشت و تولید می‌شود، استفاده می‌کند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.