گروه میهن / حسن کدخدای عرب- فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: تمامی فعالیتهای نیروی زمینی در راستای ارتقای توان رزمی است.

 تمام فعالیتهای نیروی زمینی در راستای ارتقای توان رزمی است

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم افتتاح هتل خورشید تابان متعلق به ارتش جمهوری اسلامی در مشهد ضمن تسلیت ایام شهادت امام سجاد(ع) سخنان خود را با شعری از علی معلم دامغانی آغاز و فضای مجلس را حسینی کرد.

وی با خوانش این دو بیت که: «روزی که در جام شفق مل کرد خورشید/ به خشک چوب نیزه‌ها گل کرد خورشید- شید و شفق را چون صدف در آب دیدم خورشید را بر نیزه گویی خواب دیدم...» دلهای حاضران را به مسیر کوفه تا شام گره زد و ذهن‌ها را به جایی برد که در چنین روزهایی کاروان مقدس اهل بیت سیدالشهدا(ع) در این مسیر به اسیری می‌روند. وی گریزی هم به تاریخ زد و با اشاره به طولانی شدن جنگ صفین گفت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) برای اینکه روحیه نشاط و شادابی مجاهدان و یاران خود را حفظ کند، هروقت فرصتی دست می‌داد، لشکر را جمع و برای آنها سخنرانی می‌کردند.

وی افزود: این امر درس مهمی برای کارگزاران و فرماندهان است، یعنی اینکه در شرایط بحران باید بیشتر به مجموعه نزدیک شد و ارتباط باید بیشتر باشد چون اگر این ارتباط نباشد، بر نگرانی‌ها افزوده می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در این شرایط هر وقت امیرالمؤمنین(ع) نمی‌رسید که لشکر را جمع و برای آنها سخنرانی کنند 2 فرمانده خود یعنی امام حسن (ع) و امام حسین(ع) را می‌فرستادند که در یکی از این سخنرانی‌ها امام حسین(ع) جمله‌ای بیان کردند که بویژه برای نظامیان بسیار آموزنده است.

پوردستان گفت: امام حسین(ع) فرمودند: جنگ یک گزند بازدارنده است که طعمی تلخ دارد که نمی‌توانید آن را به یک دفعه سر بکشید، بلکه باید جرعه جرعه بنوشید، بنابراین اگر مجموعه‌ای خود را آماده کند و نهراسد پیروزی از آنهاست.

وی در ادامه با قدردانی از دست اندرکاران ساخت هتل تابان در مشهد، ضرورت آمادگی دفاعی نیروهای مسلح را مورد تأکید قرار داد و گفت: اکنون باید مواضع دفاعی را ساخت که بتوان در صورت جنگ آماده دفاع بود.

وی تصریح کرد: تمامی فعالیتهای نیروی زمینی ارتش در راستای ارتقای توان رزمی است که برخی به صورت مستقیم مانند رزمایش‌ها، تیراندازی‌ها، تجهیزات، آموزش و... است و برخی به صورت غیرمستقیم مثل فضای سبز پادگانها، برنامه‌های فرهنگی و تلاش برای ارتقای سطح روحی و روانی و رفاهی کارکنان است که ساخت هتل تابان در مشهد برای بهره‌مندی پرسنل و خانواده‌هایشان در این راستا و در راستای ارتقای توان رزمی است.

فرمانده نزاجا حفظ آمادگی دفاعی در شرایطی که دشمن با تمام نیرو و تجهیزات وارد میدان شده را مورد تأکید قرار داد و گفت: وقتی یک نیروی تکفیری طی 20 روز 5 استان یک کشور را با حمایت استکبار تصرف می‌کند و تا نزدیکی‌های مرزهای ما در قصر شیرین و سومار می‌آید، ضرورت حفظ آمادگی دفاعی ما را بیش از پیش روشن می‌کند، هر چند خوشبختانه با آمادگی لازم امنیت کامل را در مرزها برقرار کردیم.

پوردستان سپس به جمله‌ای از امام صادق(ع) استناد کرد و گفت: اگر انسان نتواند کاری کند، معلوم است که اراده نکرده، در غیر این صورت انسان هر کار سخت را می‌تواند انجام دهد.

در این مراسم فرمانده ارتش در شمال شرق کشور، ضرورت ساخت این هتل برای مجموعه ارتش را تبیین کرد و گفت: مشهد مقدس به سبب میزبانی از همایشهای بزرگ نیازمند وجود چنین مراکز رفاهی و خدماتی بود.

امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی افزود: همین امسال، مشهد میزبان 1000 نفر در همایش قرآنی کارکنان نزاجا، 330 ممتاز قرآنی با خانواده در مجموع 1000 نفر بود و همچنان میزبان خانواده‌های شهیدان سراسر کشور در 4 نوبت در سال است، که این همایشها ضرورت ساخت این هتل را دوچندان می‌کرد.

وی در پایان، ضمن اظهار خرسندی خود و کارکنان ارتش در مشهد مقدس از میزبانی زائران حضرت رضا(ع) اظهار امیدواری کرد که بتواند قدر نعمت بزرگ خدمتگزاری به زائران امام رئوف(ع) را بداند.

خاتمی راد مدیر پروژه هتل تابان نیز مراحل ساخت این پروژه را تشریح کرد و گفت: این پروژه در 6000 مترمربع زمین توسط شرکت «براوند» متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرا شد که در مجموع دارای 2100 مترمربع اشغال، 17 هزار مترمربع مساحت در 8 طبقه می‌باشد. وی افزود: این هتل دارای مجموعه آبی به مساحت 900 مترمربع، کافی شاپ، سالن آمفی تئاتر و همایش با 370 صندلی، 75 واحد 20 متری تا آپارتمان 90 متری و در مجموع 200 تخت و رستورانی به ظرفیت 800 نفر و همچنین فضاهای تجاری در داخل می‌باشد. به گفته وی، برای هتل تابان در مجموع 23 میلیارد تومان هزینه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.