حسین پورحسین: قدس ویژه خراسان - یادواره 500 شهید و اولین سالگرد شهدای گمنام طرقبه، شاندیز با حضور نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امامان جمعه طرقبه، شاندیز و همچنین فرمانده لشکر77 پیروز ثامن الائمه(ع) خراسان، ...

 هنر شهیدان، آموختن «زندگی با عزت» به دیگران بود

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی و مشاوران استاندار در سالن همایش هتل ثامن مشهد برگزار شد.

جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران در این مراسم با اشاره به جانفشانی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس گفت: در انتهای ماه محرم ودر یادواره 500 شهید طرقبه و شاندیز دور هم آمده ایم که بگوییم هنر شهدای مااین بود که با عزت زندگی کردن را آموخته و به دیگران این راه را نشان داده اند.

سردار پاسدار اسماعیل قاآنی با تأکید بر اینکه مجلس شهدا مجلس عزت و سربلندی و افتخار است، گفت: شهدا، هنرمندانی بودند که قدرت آفریدند و جایگاه رفیع با عزت زندگی کردن را به ملت و اسلام فراهم کرده اند.

این فرمانده دوران جنگ تحمیلی با اشاره به رشادتها و ایثارگری های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس افزود:  شهدا، ستارگانی هستند که به انسانها راه درست را نشان می‌دهند و نورافشانی آنها رنگ ژنرالهای عالم را بی رنگ کرده است و آنها به تأسی از سرور شهیدان، پای به میدان گذاشته   و حقیقت اسلام را به جهان یادآور شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ابعاد نظامی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی مورد تهاجم دشمن قرار داشته ایم، گفت: ریشه این تهاجمات توسط قدرتهای بزرگ تدارک دیده شد و نه تنها غرب، بلکه قدرتهای شرق و پیمان ورشو هم علیه ما بودند و دو قطب در همه مراحل دست از پا درازتر با شکست بیرون رفتند.

سردار قاآنی با تشریح تهدیدهای انجام شده در طول سالیان گذشته گفت: در زمان حال همه توطئه ها علیه ملت ما اجرا می‌شود و آمریکای جنایتکار آمده با قیافه های اتو کشیده و کراوات زده و در حالی که جنایتکارتر از آنها پیدا نمی شود و منطق هم سرشان نمی شود، با ما سر میز مذاکرات هسته ای نشسته اند و در هر مرحله ای با بهانه ای مشکلات درست می‌کنند.

وی بایادآوری مصایبی که دردوران دفاع مقدس بر رزمندگان از طرف آمریکا تحمیل می‌شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران بدون اتکا به هیچ کشوری در مقابل تحریمها ایستاد و حتی در آن زمان برای امکانات ابتدایی و غیرنظامی و تهیه لباس غواصی که غیرنظامی و معمولی است، با مشکل مواجه بودیم. آنها لباس غواصی را هم برای ما ممنوع کردند و در عین حال با همه نوع امکانات به پشتیبانی صدام پرداختند تا جایی که بعد از انهدام 14 لشکر مکانیزه و تلفات و کشته و اسیر دادن دشمن پس از پایان جنگ در اثر پشتیبانی آنها صدامیان 50 لشکر آماده در اختیار داشتند، امارزمندگان ما با نثار جان خود در میدان ایستادند و میدان را با  عزت و افتخار اداره کردند.

سردار قاآنی افزود: مردان ما دلاورانه ایستادند و دین خودرا ادا کردند و شهید شدند و آنها جلودارانی بودند که اعتقادات را تبدیل به باور کردند. شهدا با قرآن زندگی کرده و پای منبر می‌نشستند و در باورشان بود که اگر برای خدا کار کنند، به هدف می‌رسند.

وی باذکر خاطره ای از یک فرمانده نظامی که در خط مقدم جبهه حضور داشته است، گفت: این فرمانده نظامی که جنگ را دیده است، براساس دیده هایش می‌گفت؛ عبور از اروندرود از نظر نظامی شدنی نیست، اما این رزمندگان با باور خود این ناشدنی را شدنی کردند و پیروز شدند و آثار شهدا در دنیا ماندگار شد.

فرماندار طرقبه و شاندیز در حاشیه این مراسم که با اجرای چند نماهنگ و پرچم گردانی بیرق گنبد امام حسین(ع) همراه بود به خبرنگار ما گفت: یادواره 500 شهید و سرداران دفاع مقدس در راستای برنامه های شورای فرهنگ عمومی شهرستان، به صورت شهرستانی در ایام ماه محرم ودر آستانه ورود به ماه صفر، ماه حزن و ماتم و سوگواری برای سرور شهیدان حسین بن علی(ع) برگزار می‌شود.

امیر کلالی بااشاره به اینکه آمار شهدای طرقبه و شاندیز از میانگین استان و کشور بالاتر است، افزود: باید به مردم این شهرستان درود فرستاد که افتخار این را داشته اند که با درک عمیق باورهای دینی و اعتقادی با حضور خود و فرزندانشان شهدای عالیقدری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.

فرماندار طرقبه و شاندیز حضور پرتعداد فرماندهان لشکری و کشوری و سپاه و بسیج و نهادها و ارگانها رادر این مراسم نشانه ای از تکریم به شهدا و ادای احترام به خانواده شهدا برشمرد و افزود:  بخشهای طرقبه و شاندیز باتقدیم 500 شهید به نسبت جمعیت دین خود را به اسلام اداکرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.