قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: استخوان ‌بندی یا اسکلت انسان (Human skeleton) آن بخش از بدن انسان است که از جنس استخوان بوده و به عنوان نگهدارنده ساختمان بدن و ایستایی آن در برابر نیروی جاذبه و سرعت بخشیدن به حرکت بدن (locomotion) عمل می‌کند.

استخوان های خود را با این خوراکی ها تقویت نمایید!

به گزارش قدس انلاین، اسکلت بدن هر فرد از تعدادی استخوان درست شده است. این استخوان ها ساختار بدن را می سازند و باعث حرکتِ بدن می شوند و همچنین از اعضای داخلی بدن محافظت می نمایند اما جالب است بدانید با استفاده از گروهی از مواد غدایی قادر به هرچه مستحکم تر نمودن استخوان های بدن خود می باشید چنانچه  در این باره از حضرت محمد (صَلى الله عَليه وَ آله) روایت شده است که ایشان بیان داشته اند:اللَّحمُ وَاللَّبَنُ يُنبِتانِ اللَّحمَ ويَشُدّانِ العِظامَ، وَاللَّحمُ يَزيدُ فِي السَّمعِ وَالبَصَرِ؛ گوشت و شيربخورید، چرا که گوشت مى رويانند و استخوان ها را استحكام مى بخشند؛ و گوشت ، شنوايى و بينايى را افزون مى كند؛ و نیز از احمد بن محمّد بن ابى نصر نقل شده است که : امام رضا (عَليه السَلام) فرمودند: اى احمد! ميل تو به سبزى ها چگونه است؟
عرض کردم: همه را دوست دارم.
پس حضرت فرمودند: اگر چنين است، بر تو باد خوردن چغندر؛ چرا كه در آن، شفاى هر دردى است، استخوان را درشت (محکم) مى كند و گوشت را مى رويانَد.

 

علاوه بر این امام رضا (عَليه السَلام) می فرمایند: انجير، بوى بد دهان را مى بَرَد، دهان و استخوان ها را استحكام مى بخشد، مو بر مى روياند، درد را مى بَرَد و با وجود آن، ديگر به دارويى نياز نيست؛ و نیز اما صادق (عَليه السَلام) بیان می دارند: أكلُ الباقِلّى يُمَخِّخُ السّاقَينِ، ويَزيدُ فِي الدِّماغِ، ويُوَلِّدُ الدَّمَ الطَّرِيَّ؛ خوردن باقلا، استخوان هاى ساق را تراكم درونى مى دهد، توان مغز را افزون مى سازد و خون تازه توليد مى كند؛ و همچنین امام صادق (عَليه السَلام) فرموده اند : سنجد، گوشتش گوشت مى روياند، هسته اش استخوان را رشد مى دهد، پوستش پوست را مى پرورد و (استخوان) ساق پا را نيز قوى مى سازد.

 

منابع:

1- علامه مجلسی. بحار الأنوار، ج 66 : 76.

2- برقی. المحاسن، ج 2 : 327.

3- کلینی. الكافي، ج 6: 358.

4- طبرسی. مكارم الأخلاق، ج 1: 397.

5- علامه مجلسی. بحار الأنوار، ج 66 : 188.

6- محمّدى رى شهرى. دانشنامه احاديث پزشكي، ج1 : 565، 567.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.