وزیر امورخارجه کشورمان که در وین به سر می برد گفت:پیشنهاد درخور توجهی مطرح نشده است که بخواهم به تهران ببرم .

ظریف:پیشنهاد قابل توجهی مطرح نشده که به تهران ببرم

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از وین , محمدجواد ظریف جمعه شب در جمع خبرنگاران افزود : بحث های زیادی در مذاکرات وین انجام شده ولی پیشنهاد قابل توجهی مطرح نشده است که به تهران ببرم.

پایان یافتن دیدار سه جانبه ظریف ، اشتون و کری

شبکه تلویزیونی المیادین  از پایان یافتن دیدار سه جانبه ظریف ، اشتون و کری و آغاز دیدار دو جانبه جان کری و لوران فابیوس خبر داد.

رویترز/ آمریکا و ایران پیشنهادهای جدیدی آماده می کنند

به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، منابعی نزدیک به گفتگوهای هسته ای در وین روز جمعه اعلام کردند جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران مشغول تهیه پیشنهاد جدیدی با هدف شکستن رکود در گفتگوها بین تهران و شش قدرت بزرگ هستند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود افزودند کری و ظریف پیشنهادی را آماده می کنند که احتمالا به پایتختهای دو کشور ارائه خواهد شد. 

هنوز جزئیات این پیشنهادهای جدید فاش نشده است.

افخم خبرسازیها مبنی بر ارائه طرح و پیشنهاد جدید کشورهای 5+1 به ایران را بی اساس خواند

سخنگوی وزارت خارجه ، خبرسازی ها مبنی بر ارائه طرح و پیشنهاد جدید کشورهای 5+1 به ایران و پردازش های پیرامون آن را بی اساس خواند.

افخم با تکذیب این موضوع اظهارداشت: در سه روز گذشته مذاکرات فشرده و متعدد دوجانبه و چند جانبه بر اساس طرح ها و ابتکارات متعدد تیم مذاکره کننده إیرانی که آخرین انها در مسقط پیشنهاد شد ، انجام شده است و مذاکرات درسطوح مختلف کارشناسی و سیاسی ادامه دارد و هیچگونه طرح جدیدی از طرف کشورهای5+1 ارایه نشده است.

ریابکوف : لزوم قطعنامه شورای امنیت برای توافقی احتمالی

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در زمان ورود به وین در روز جمعه به خبرنگاران گفت لازم خواهد بود تا شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را تصویب کند تا توافق آینده در مورد برنامه هسته ای ایران جنبه الزام آور پیدا کند.

ریابکوف افزود:« برای اینکه چنین توافقی استمرار قضایی و ماهیتی الزام آور داشته باشد یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل لازم خواهد بود.»

وی اعلام کرد کشورهای عضو گروه پنج بعلاوه یک و ایران درک می کنند که ضرب الاجل 24 نوامبر برای حصول به یک توافقنامه دائمی بر سر برنامه هسته ای ایران در حال نزدیک  شدن است و حتی یک ساعت را هم نمی توان از دست داد.

ریابکوف افزود حضور وزرای خارجه این کشورها در وین یک نشانه مثبت خواهد بود.

انگلیس: ما به دنبال لغو تدریجی تحریم های ایران

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: ما بر خلاف ایرانی ها ترجیج می دهیم تحریم های ایران به صورت تدریجی لغو شود.

فرح دخل الله در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: مذاکرات همچنان ادامه دارد و نباید پیشاپیش درباره مسائل اظهار نظر کرد. امیدواریم که در روز دوشنبه به راه حلی  دست پیدا کنیم و با فرا رسیدن روز بیست و چهارم نوامبر به یک توافق فراگیر برسیم. هدف ما نیز دستیابی به توافق فراگیر است.

آمریکا: تلاش ما رسیدن به توافق تا بیست و چهارم نوامبر

جف راتکی (Jeff Rathke) مدیر دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا و سخنگوی این وزارتخانه در نشست خبری گفت صحبتی از تمدید مذاکرات مطرح نیست و ما کانون توجه خود را رسیدن به توافق تا بیست و چهارم نوامبر قرار داده ایم.

پایان نشست ۵ جانبه در وین

نشست چند جانبه ایران  با کشورهای انگلیس  ، فرانسه ، آلمان و خانم کاترین اشتون هماهنگ کننده گروه ۵+۱در هتل کوبورگ وین پایان یافت.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از وین ، نشست محمدجواد ظریف با وزرای خارجه انگلیس ،فرانسه ، رییس هیات آلمان و کاترین اشتون ساعت ۲ بعدازظهر امروز بوقت محلی در هتل کوبورگ وین آغاز شده بود .

نشست دوجانبه وزرای خارجه ایران و انگلیس پایان یافت و دیدار دکتر ظریف با همتای فرانسوی اش ,در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

دهمین دور از مذاکرات هسته ای ایران وگروه 5+1 از روز سه شنبه با دیدار دوجانبه ظریف و اشتون در محل نمایندگی دائم ایران در وین آغازشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.