قدس آنلاین : امام جمعه موقت اصفهان گفت: همان افرادی که داعشی‌ها را حمایت می‌کنند و به آرامش جمهوری اسلامی ایران حسد می‌ورزند از توطئه‌ها و جنایاتی چون اسیدپاشی به نفع خود و علیه این نظام استفاده کرده‌اند.

حامیان داعش از جنایاتی چون اسیدپاشی سوء استفاده کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در خطبه‌های دشمن‌شکن نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان ، بیان داشت: یکی از شئونات تقوا این است که از گناه جلوگیری و به عبارتی با شیطان مبارزه کرد.

وی بیان کرد: تقوا در حقیقت یعنی صیانت از ارزش‌ها و مبارزه با ضدارزش‌ها، بر طبق روایات یک مؤمن خود و اهل خانه‌اش را با تقوا از آتش گناه دور می‌سازد.

رهبر تصریح کرد: امر به معروف یک وظیفه فطری، عقلانی، انسانی و همگانی است حس مسئولیت انسان در قبال دیگر انسان‌ها وجه تمایز انسان با حیوان است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یعنی پاسداری از حریم عمومی جامعه،  بی‌تفاوتی انسان‌ها در مقابل یکدیگر یک صفت حیوانی محسوب می‌شود، بی‌تفاوتی در مقابل ترویج بی‌اخلاقی‌ها، ناهنجاری‌ها، ضدارزش‌ها و رذایل در جامعه حیوان صفتی است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به حدیث نبوی و روایتی از ائمه اطهار عنوان کرد: وای بر روزی که معروف به جای منکر و منکر به جای معروف در جامعه ترویج پیدا کند.

وی یادآور شد: چنانچه جنایتکاری در جامعه اسلامی جنایتی چون اسیدپاشی را مرتکب شود بی‌شک مفسد فی‌الارض است و حکمی جز اعدام ندارد.

رهبر ضمن اشاره به موج‌سواری‌های رسانه‌ای بیگانگان نسبت به این واقعه اسیدپاشی، بیان کرد: همان افرادی که داعشی‌ها را حمایت می‌کنند و به آرامش جمهوری اسلامی ایران حسد می‌ورزند از توطئه‌ها و جنایاتی چون اسیدپاشی به نفع خود و علیه این نظام استفاده کرده‌اند.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته در پیش رو افزود: هفته جاری هفته بسیج است حقیقتاً به تعبیر رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای همواره بار اصلی انقلاب بر دوش بسیج بوده است، به تعبیر امام راحل بسیج جوشیده‌ای از ایمان است.

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: بسیج محدود به شکل و شمایل و لباس خاص نیست، هر آن کس که دلش برای اسلام و قلبش برای انقلاب و آرمان‌های آن بتپد یک بسیج است.

وی با صلابت و اقتدار و صدایی رسا در جمع نمازگزاران اعلام کرد تا بسیج است نه آمریکا، نه اسرائیل، نه غرب و نه انگلیس و به طور کلی دشمنان اسلام و انقلاب هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

رهبر تشریح کرد: آمریکاییان مزدور صهیونیست‌ها هستند و به فرمایش رهبر معظم هرگز به آنها نمی‌شود اعتماد کرد، آمریکا و هم‌پیمانانش بدانند شعار ملت ایران همواره مرگ بر استکبار و مرگ بر آْمریکاست.

وی توضیح داد: حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه موجب شکست توطئه‌های دشمنان در سوریه و شکست داعشی‌ها در عراق شد، قدرت ایران امروز خار چشم آمریکا و استکبار است.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان با ابراز خرسندی از جاری شدن آب در زاینده‌رود، گفت: متأسفانه ما سالهای سال است که از عدم مدیریت صحیح در آب رنج می‌بریم، صرفه‌جویی در همه ابعاد یک وظیفه همگانی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.