رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از طراحی کارت‌های اعتباری سفر برای اقشار مختلف متناسب با میزان درآمد فرد در آینده نزدیک خبر داد.

طراحی کارت‌های اعتباری سفر متناسب با میران درآمد اقشار مختلف جامعه
  •  

به گزارش  فارس، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش امکانات بسیار خوب و مخاطبین خیلی زیادی دارد.

وی ادامه داد: تعداد دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها بالای 80 تا 90 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود که می‌توانیم از این مخاطبین استفاده خوبی در جهت تعمیق باورهای مرتبط با میراث فرهنگی، توسعه فرهنگ گردشگری و پرداختن به صنایع دستی از ابعاد مختلف فرهنگی و اقتصادی داشته باشیم.

سلطانی‌فر افزود: در بخش حفظ میراث فرهنگی، ایران یک سابقه و هویت فرهنگی چند هزار ساله دارد و لازم است نوجوانان و جوانان ما با این هویت فرهنگی تمدنی دیرینه آشنا شوند و در حفظ این ارزش‌ها قدم‌هایی بردارند؛ پس لازم است ما هویت و سابقه فرهنگی چند هزار ساله را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

وی اضافه کرد: با این باور می‌توانیم به فرآیند توسعه فرهنگی و اقتصادی کشورمان سرعت دهیم و ایران را به عنوان کشور برتر منطقه در پایان دوره چشم‌انداز 20 ساله در افق 1404 داشته باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به حوزه گردشگری گفت: در زمینه گردشگری در دو بخش استراتژی داریم؛ در استراتژی گردشگری داخلی‌مان، ساماندهی مکانی و زمانی گردشگران داخلی است و در استراتژی گردشگری خارجی‌مان، جذب گردشگران بیشتری است؛ در حقیقت باید هم برای توسعه تعاملات فرهنگی و هم افزایش درآمدهای ارزی و اقتصادی بتوانیم این دو استراتژی را دنبال کنیم.

سلطانی‌فر تصریح کرد: در بخش ساماندهی گردشگران داخلی و ساماندهی مکانی و زمانی، با آموزش و پرورش برنامه‌های زیادی داریم؛ امکاناتی که آموزش و پرورش دارد به ویژه در زمانی که پیک کار گردشگری داخلی است خیلی می‌تواند مؤثر و کارساز باشد.

به گزارش فارس، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آموزش و پرورش در حال حاضر یک میلیون کارمند، 750 هزار بازنشسته و حدود 13 میلیون دانش‌آموز دارد که ما به دنبال این هستیم هماهنگی با بخش‌های مختلف گردشگری مثل هتلداران، آژانس‌داران و تورداران را انجام دهیم تا بتوانیم در ایام غیرپیک یا ایامی که خیلی شلوغ نیست، به شکلی سفرهای داخلی را ساماندهی کنیم تا امکانات اقامتی و پذیرایی‌مان پر شود؛ ضمن اینکه مردم کشورمان نیز در بخش‌های مختلف بتوانند از امکانات ارزان‌تر و سفر ارزان‌تری استفاده کنند.

وی ادامه داد: در بخش ساماندهی مکانی و زمانی گردشگری داخلی، یک جمع 4 میلیون نفره بازنشستگان کل دستگاه‌های اجرایی کشور، یک جمع 4 تا 4.5 میلیون نفره دانش‌آموزان و یک جمع یک میلیون نفره فرهنگیان آموزش و پرورش را داریم که اگر بتوانیم روی این 9 تا 10 میلیون نفر برنامه‌ریزی کنیم و شرایط ایجاد کنیم که اینها بیشتر سفرهای داخلی خود را متمرکز بر روی ایام معمولی و کم تراکم سال داشته باشند، آن وقت می‌توانیم سرویس مناسب‌تری در ایام شلوغ سفر مثل تعطیلات عید و تابستان به دیگر اقشار مردم بدهیم.

سلطانی‌فر در خصوص  ارائه کارت سفر به فرهنگیان گفت: یک چیزی را مدیریت می‌کنیم و توسط چند دستگاه ساماندهی می‌شود با نام کارت‌های اعتباری سفری؛ نه مثل سفر کارت‌های گذشته که رقمی در آن وجود داشته باشد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: خیلی از مواقع بررسی که کردیم کسانی که این سفر کارت‌ها را می‌گرفتند با یک درصد کمتر آن را نقد می‌کردند بدون آنکه سفری انجام دهند و آن تأثیراتی که از جهت فرهنگی ما می‌خواستیم بر روی خودشان و از جهت اقتصادی بر روی اماکن اقامتی و پذیرایی داشته باشد از بین می‌رفت.

وی تصریح کرد: مجموعه‌ای در حال کار هستند با مدیریت سازمان میراث فرهنگی، شرکت‌های بیمه و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مختلف به دنبال ان هستند تا سفر کارت اعتباری را متناسب با میزان درآمد هر شخص و چند برابر درآمد آن شخص تهیه کنند.

سلطانی‌فر ادامه داد: حالا اگر آن شخص کارمند است چند برابر حقوق و غیرکارمند اگر است نیز چند برابر درآمدش متناسب با اسنادی که ارائه می‌دهد یک کارت اعتباری داشته باشد تا از آن استفاده کند و هزینه آن را ظرف چند ماه با یک سود معقول و محدود پرداخت کند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: بنابراین دیگر ما آنجا امکاناتی را از طرف دولت ملزم نیستیم تا ارائه دهیم و عوارضی دربرنخواهد داشت و هر کسی متناسب با درآمدش، چند برابر درآمدش اعتبار می‌گیرد و متناسب با آن اعتبار می‌تواند از امکانات پذیرایی و  اقامتی که طرف قرارداد این مجموعه سرمایه‌گذاری هستند با تخفیف‌های مناسب استفاده کنند.

وی گفت: فکر می‌کنم این کار را تا آخر امسال عملیاتی کنیم و 5  تا 6 دستگاه و سازمان در این خصوص فعالیت می‌کنند و سازمان میراث فرهنگی آن را مدیریت می‌کند و به محض فراهم شدن شرایط مراسم رونمایی از آن را خواهیم داشت.

سلطانی‌فر یادآور شد: وقتی این کار عملیاتی شد همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها می‌توانند استفاده کنند و آموزش و پرورش به دلایل مختلف برای ما یک اولویت است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص همکاری میراث فرهنگی و آموزش و پرورش در روزهای پنج‌شنبه خاطرنشان کرد: در این تفاهمنامه زمینه همه همکاری‌ها فراهم شده است، موزه‌های ما تقریباً همه رایگان است یعنی در مقایسه با بلیط ورود استادیوم‌های ورزشی، سینماها، تئاتر و سایر امکان اگر ببینید مبلغ 2 هزار تومان که برای ورود به موزه‌ها می‌گیریم چیزی شبیه به رایگان است.

وی یادآور شد: اگر شرایط فراهم باشد ما برای آموزش و پرورش و دانش‌آموزان تسهیلاتی بیش از این چیزی که وجود دارد می‌توانیم قائل شویم به خاطر اینکه نسل نوجوان و جوان را به این باور برسانیم که ایران دارای هویت و سابقه چند هزار ساله است و زمانی ابرقدرت و بزرگ دنیا بوده است و تصمیم‌گیر و تعیین‌کننده در کره زمین بود و چند ده کشور امروزی دنیا جزو قلمرو امپراطوری ایران بوده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.