هواشناسی خراسان رضوی برای 24 ساعت آینده استان وزش باد شدید و گرد و خاک را پیش‌بینی کرد.

وزش باد شدید و گرد و خاک در خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
   

به گزارش (ایسنا)- منطقه خراسان، بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا استان تحت تاثیر جریانات کم‌فشار جوی است که ضمن افزایش دما، شدت وزش باد نیز در سطح استان نسبتا شدید و در برخی نقاط مخصوصا نوار شمالی و پاره‌ای از نقاط نیمه جنوبی استان، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر وقت روز یکشنبه با استقرار سیستم  پرفشار و سرد بر روی استان شاهد افزایش ابرناکی، کاهش دما همراه با بارش باران در سطح استان خواهیم بود.

فردا آسمان نواحی شمالی استان کمی تا قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی در برخی نقاط وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد و خاک در بعدازظهر افزایش ابر همراه با رگبار باران و برای نواحی مرکزی و جنوبی صاف تا کمی ابری در برخی نقاط همراه با غبار محلی گاهی وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک در بعدازظهر افزایش ابر در نواحی غربی با احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

آسمان مشهد در روز یک‌شنبه صاف تا کمی ابری همراه با مه صبحگاهی دربعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد و خاک و در بعدازظهر افزایش ابر و حداقل و حداکثر دمای آن چهار و 20 درجه سانتیگراد خواهد بود.

بنابر اعلام هواشناسی استان در 24 ساعت گذشته زاوه با حداقل دمای دو درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و مه‌ولات با حداکثر دمای 17 درجه گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت حداقل و حداکثر دمای مشهد بین دو تا 14 درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

طی 24 ساعت گذشته، از ایستگاه‌های هواشناسی استان بارندگی گزارش نشده و بیشترین شدت وزش باد نیز از ایستگاه هواشناسی سبزوار و با سرعت 29  کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.