۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 248150

قدس آنلاین: یافته های تازه نشان می دهند، خطوط برق فشار قوی، سبب بروز سرطان خون در کودکان نمی شوند.  

خطوط برق فشار قوی سرطان زا نیستند

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، بررسی های گذشته دانشمندان نشان داده بود، نوزادانی که در فاصله 600 متری خطوط برق فشار قوی به دنیا آمده اند به احتمال زیاد باید با سرطان خون دست و پنجه نرم کنند.

با این وجود، دانشمندان پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات پزشکی بیش از شانزده هزار کودک بریتانیایی مبتلا به سرطان خون دریافتند هیچ یک از این افراد در فاصله کمتر از یک کیلومتری خطوط فشار قوی برق به دنیا نیامده اند.

پژوهشگران اعلام کردند، خطوط برق فشار قوی تاثیر بیولوژیکی بر بدن نمی گذارند که سبب بروز سرطان خون شود. 

دکتر کاترین بانچ، سرپرست گروه تحقیقات سرطان دانشگاه آکسفورد گفت:" عدم افزایش آمار ابتلا به سرطان خون در میان کودکانی که در نزدیکی خطوط برق فشار قوی به دنیا آمده و زندگی می کنند دلگرم کننده است. "

او افزود:" اما برای اطمینان یافتن از بی تاثیر بودن خطوط برق فشار قوی برق در بروز سرطان خون به بررسی های بیشتر نیاز است. "

سرطان خون، یازدهمین سرطان شایع در بریتانیا است که سالانه بیش از 460 کودک زیر 15 سال را مبتلا می کند.

دکتر جولی شارپ، رئیس اطلاعات بهداشتی مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا گفت:" یافته های این مطالعه نگرانی والدین مضطربی که نگران به دنیا آمدن فرزندان شان در اطراف خطوط برق فشار قوی هستند را مرتفع می کند. "  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    2 0
    آی که دروغ گفتی کلک من چند سال پیش از تلویزیون دیدم برق فشار قوی از منزل خانواده انگلیسی عبور کرده بود و دو فرزند خانواده که کابلها از زیر اطاق خواب آنها رد می شد سرطان گرفته بودند ضمنا کابلها مربوط به قبل از ساخت منزل آنها بود این هم برای منفی سازها