شاخص کل بورس با روند کاهشی ۲۰۵ واحد دیگر به عقب برگشت و در مرز کانال ۷۴ هزار واحد قرار گرفت، اما ارزش معاملات با روندی رو به رشد به ۵۲۵ میلیارد تومان رسید.

شاخص بورس ۲۰۵ واحد دیگر به عقب برگشت/ ارزش معاملات بازارهای سهام ۵۲۵ میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پایان معاملات اولین روز کاری هفته که با اول آذر ماه مصادف شده است، شاخص کل بورس 205 واحد دیگر به عقب برگشت و 75 هزار و 42 واحدی شد.

اما با وجود روند منفی شاخص ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 255 میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس به 268 میلیارد تومان رسید که این میزان با توجه به روند یک سال اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای دارد.

بر اساس این گزارش شاخص کل بورس با وجود افزایش عرضه در گروه‌های فولادی، پتروشیمی، صنایع شیمیایی و سیمانی روند نزولی به خود گرفت، اما نماد شرکت‌های نفت بهران، بانک ملت، ایران خودرو، نفت پارس، تراکتورسازی ایران، سرمایه‌گذاری ساختمان، گروه مپنا و ایران خودرو دیزل مانع از ریزش بیشتر شاخص شد.

در بازار امروز تمام شاخص‌های منتخب در وضعیت قرمز قرار داشتند، به طوری که شاخص صنعت 189 واحد، شاخص بازار اول 145 واحد و بازار دوم 446 واحد روند منفی به خود گرفتند.

در فرابورس هم شاخص با افت 5 واحدی به رقم 840 واحد رسید که پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، ذوب‌آهن اصفهان بیشترین تأمین منفی را داشتند.

اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن هم در اکثر سررسید‌ها روندی افزایش قیمت تجربه کرد و به طور میانگین به محدوده 85 هزار تومان رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.