وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش حدود یک میلیون فرهنگی و 750 هزار بازنشسته دارد، می توانیم از امکانات میراث فرهنگی برای همکاران فرهنگی و تجهیز مراکز وابسته به آموزش و پرورش و مدارس برای توسعه گردشگری بهره ببریم.

فانی: آموزش و پرورش به کمک گردشگری می آید
 

به گزارش روز شنبه خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، علی اصغر فانی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: دانش آموزان در سنین شش تا 17 سالگی زمینه مناسبی برای نهادینه کردن، حفظ و ترویج و انتقال فرهنگ دارند.

وی گفت: تفاهم نامه همکاری میان این وزارتخانه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گام موثری در راستای تعمیق و ماندگاری تمدن ایرانی - اسلامی است.

فانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در مسیر انتقال فرهنگ با کمک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند اقدامات موثری صورت دهد، یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم را توسعه مشارکت دانست.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: این وزارتخانه از آنجا که با بیش از 13 میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی مخاطب عام دارد، یکی از مهمترین نهادهای مهم در کشور به شمار می رود.

فانی انتقال فرهنگ را از کارکردهای آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: ما باید با در نظر گرفتن این مقوله، فرهنگی ایرانی - اسلامی را به نسل بعد منتقل کنیم.

وزیر آموزش وپرورش یکی دیگر از کارکردهای آموزش و پرورش را تربیت نیروی انسانی برشمرد و گفت: اقتصاد کشور توسط نیروی انسانی تامین می شود و یکی از زیرساخت های این مقوله در آموزش و پرورش شکل می گیرد.

فانی با اشاره به اینکه در برخی صنایع دستی شاهد این هستیم که با فوت یک استادکار، آن صنعت به فراموشی سپرده می شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش در این زمینه و تامین نیروی انسانی آینده می تواند در قالب هنرستان ها، مراکز فنی و حرفه ای و کار دانش به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کمک کند.

وی افزود: به منظور آموزش مربیان هنرستانها، هنرجویان و تعریف رشته های جدید پیش بینی های لازم در این تفاهم نامه صورت گرفته که گام مهمی برای ماندگاری صنایع دستی کشور خواهد بود.

فانی افزود: با اجرای این تفاهم نامه، هم افزایی در فعالیت های آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیشتر خواهد شد.

وی به ظرفیت نهفته در کتاب های درسی و مجلات کمک آموزشی در انتقال فرهنگ و تمدن ایرانی اشاره کرد و گفت: مجلات کمک آموزشی با شمارگان بیش از 40 میلیون جلد و کتاب های درسی با شمارگان 25 میلیون جلد در سال می تواند در تحقق اهداف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری موثر باشد.

تفاهم نامه توسعه همکاری مشترک میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت آموزش و پرورش امروز - شنبه - در محل این وزارتخانه به امضای روسای دو دستگاه رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.