مدیرکل برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت گفت: معاونت برنامه ریزی در حال کار بر روی سامانه جامع اقتصاد مقاومتی است و احتمال دارد که این سامانه در آینده برای عموم مردم قابل مشاهده باشد تا از اقدامات دولت در این بخش اطلاع حاصل کنند.

تشکیل سامانه جامع اقتصاد مقاومتی برای رصد ریز برنامه‌های دولت تصویب شد

سعید قوام پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری،قالب هایی را برای پیاده سازی برنامه های اقتصاد مقاومتی در مجموعه دولت تعیین کرده اند که در راستای تعیین این قالب ها، سه شنبه هفته گذشته در جلسه ای مقرر شد سامانه اقتصاد مقاومتی اجرایی شود.

وی افزود: این سامانه به گونه ای است که تمامی وزارتخانه ها با رجوع به آن باید ریز برنامه های خود را برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در دولت؛ وارد کنند تا در این سامانه تمامی پروژه های دولت در بخش اقتصاد مقاومتی جمع آوری شده و این بستر فراهم شود تا دولت بتواند نسبت به تأمین مالی پروژه ها، سنجش قوانین مورد نیاز برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در هر بخش، تدوین قانون های مورد نیاز احتمالی و حذف یا جایگزینی قوانین معارض با همکاری مجلس و ... بررسی و اقدام کند.

مدیرکل برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت با بیان "اجرای اقتصاد مقاومتی در دولت به منظور ایجاد تحول در اقتصاد است"، گفت: برخی قوانین برای یک نهاد یا سازمان مطلوب است و برای نهاد یا سازمانی دیگر نامطبوب و برخی تعارض های قانونی وجود دارد که تنها راه بررسی، شناسایی و حذف این تعارض های قانونی، ایجاد سامانه ای است که تمامی پروژه ها به ریز در آن متمرکز شوند و یکی از اهداف اصلی این سامانه همین موضوع است تا موانع پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در همین مرحله؛ بررسی و رفع شود تا بتوانیم پروژه های مختلف تعیین شده برای هر بازه زمانی را در زمان مشخص به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت در حال کار بر روی سامانه جامع اقتصاد مقاومتی است و احتمال دارد که این سامانه در آینده برای عموم مردم قابل مشاهده باشد تا از اقدامات دولت در این بخش اطلاع حاصل کنند اما جزئیات آنرا باید از سازمان مدیریت پیگیری کنیم.

قوام پور تصریح کرد: سامانه اقتصاد مقاومتی، اطلاعات پایه را از دستگاههای مختلف می گیرد و مشخص می کند که کدام پروژه با چه منابع مالی و در چه بازه زمانی باید اجرایی شود و به این طریق، پروژه ای با مشخص نبودن منابع تأمین مالی در میانه اجرا متوقف نخواهد ماند.

به گفته این مقام مسئول، دولت کار بزرگی را برای مطالعه و بررسی چگونگی پیاده سازی اقتصاد مقاومتی آغاز کرده که با به سرانجام رسیدن این کار، تحولی در نظام اجرایی پروژه های کشور به وجود خواهد آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.